• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Anonym (lök) skrev 2018-09-08 15:30:27 följande:
    JA! Som många redan har skrivit. Fyra månader är ingenting!

Jag var, precis som sextiotalist, singel i fyra år innan jag träffade min sambo. Det var heller inget "dejtande" involverat, utan det kom mer "naturligt" eller vad jag ska säga. Var 29 år när uppbrottet från mitt tidigare ex skedde, och det var det vidrigaste jag varit med om (grät i stort sett dagligen i ett år), men hade som tur var då inga tankar om att träffa någon ny. Fokuserade på mig och att bygga upp det som var jag, vilket jag i efterhand är mycket tacksam för.

4 månader är både för mig lång och kort tid. Det känns som en evighet sedan jag blev dumpade men samtidigt känns det som det var bara för någon dag sedan.....

Jag är inte ledsen längre. Jag känner ro i kroppen. Lite förvirrad över vad livet ska ge och vad som kommer ske med mig.

Men jag försöker tänka här och nu.

Jag kommer nog tänka på mitt ex ett bra tag till. Han kommer nog finnas i mina tankar några månader till. Det vet jag. Man glömmer inte sin första kärlek så snabbt.

Jag ska försöka bygga upp mig själv och fokusera på mig själv precis som du gjorde. För det är vad som är viktigast just nu. Jag.

Jag glömde bort mig själv under dessa 4 månader. Som jag nämnt tidigare. Jag tog inte alls hand om mig själv.

Gick ner i vikt och blev psykiskt utmattad. Men nu är det slut med det. Nu ska jag börja ta hand om mig själv!
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-09-09 11:30:29 följande:
    Det låter som att du har kommit en bit på vägen i alla fall. 
    Jo men det känns ju som det :) Det känns faktiskt bra. Jag har liksom hittat mina rutiner. För 4 månader sedan och mer var det jag och mitt ex rutiner.

Men nu är det endast mina rutiner. Det jag kan tacka för under dessa 4 månader är mina nära och kära! Utan dom hade jag aldrig orkat. Jag kan även tacka för ert stöd här i min tråd på familjeliv <3

Sedan min hobby. Den har gett mig sådan energi. Och det är så jävla skönt att kunna snöa in sig i något. Typ djupdyka och bara fokusera på det du gillar! :)
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-09-09 11:42:14 följande:
    Ja,och det märks också.
    Du verkar tänka på ett helt annat sätt och du verkar gladare. 
    Fortsätt som du gör så ska du se att du kommer att ta dig vidare snart. 

Och uppdatera oss gärna om hur det går för dig. 
    Vi finns alltid här om det skulle vara något.  <3
    Jag kommer uppdatera er hur det går för  mig :)

Dock kan kännas lite jobbigt när ens morsa frågar om jag träffat någon ny samt frågar om jag pratar med mitt ex.

Vet inte riktigt vad min mamma tror? Att jag snabbt går vidare eller att jag kan än bli ihop igen med mitt ex?
  • Steffqw

Alltså jag såg nyss en bild på mitt ex på sociala medier. Mitt hjärta slog en dubbel volt! Så snygg. Ingen kille kommer kunna ersätta honom tänker jag nu.

Vad är det för fel på mig?!! Varför har jag fortfarande kvar dessa jävla känslor för någon som inte ens villl ha mig. När ska de försvinna? Och när ska jag läka och känna att nu är mitt hjärta helt?

Blir så ledsen av detta

• Steffqw
    molly50 skrev 2018-09-16 18:24:34 följande:
    Du måste ge det tid. Det har bara gått några mänader.
    Och känslor har ingen av och påknapp.
    Du har sagt de där två meningarna ett bra tag till mig nu. Att jag måste ge det tid och att känslor har ingen av och påkanpp.

Men fan vad tid jag har gett detta nu känns det som. Visst 4 månader kanske inte är en evighet.

Men för mig känns det fan som en evighet plus lite till. 

Och det är jävla synd att känslorna inte har en av och påknapp...
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-09-17 00:08:02 följande:
    Ja men hon har ju rätt. Vissa sår läks snabbare och andra inte. Jag har inte följt varenda inlägg här i tråden men att den fortfarande är aktiv tyder ju på att du ältar det här mer än vad som är hälsosamt för dig. För din egen skull måste du släppa taget om den här killen helt och hållet.
    Haha jo jag vet jag måste släppa taget
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-09-17 00:22:27 följande:
    Det fixar du galant!
    Ja det gör jag!  Jag har ju skapat något slags destruktivt beteende mot mitt ex. Jag vill liksom försöka hålla honom kvar i mitt liv. Så jag besöker ju hans sida på FB och instagram.

Men det måste få ett stopp. Annars kommer jag aldrig gå vidare. Så ja, jag blockerade.

Kommer jag aldrig mer se honom i sociala medier tror jag det blir mycket lättare att gå vidare för mig. Eller hur?
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-09-17 17:45:49 följande:
    Bra att du blockerade honom. Det är i alla fall en bra början. Ett steg på vägen.
    Ja det känns skönt att ha blockat honom överallt. Dock så smsade vi lite med varandra. Jag var tvungen att fråga om mina nycklar så ställde lite frågor. Han frågade tillbaka lite saker om bland annat nytt jobb, flytt, träning.

Jag svarade på frågorna.

4 dagar senare svarar han: "Oj glömde svara här, sorry :("

Alltså varför skriver man ens så? 

Han får mig att verkligen ännu mer bara vilja aldrig mer kontakta honom. Jag svarade inte på hans sms och frågor....
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-09-17 18:04:18 följande:

Skulle du vilja bli tillsammans med honom igen om han hörde av sig och ville försöka igen?

Om du t ex fick reda på att han...

- träffat någon annan hela sommaren men att det tog slut, och att det var hon som dumpade honom?

Eller

- varit med lite olika tjejer i sommar?

Nä det skulle jag inte vilja. Jag vill varken ha honom eller någon annan kille just nu...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-09-17 19:14:46 följande:
    Jag tycker nog att du ska försöka låta bli att ha kontakt med honom överhuvudtaget. Förutom när det gäller dina nycklar. (Om du inte fått tillbaka dem?)
    Det river ju bara upp sina känslor.helt i onödan.
    Ja jag inte ha kontakt med honom alls! Svarade inte ens på det där smset. Varför skulle jag? Han bryr sig väl knappast om han skulle få ett svar från mig...

Nej jag har inte fått tillbaka nycklarna. Orkar inte ta tag inte det just nu.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....