• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • OlgaElvira
    Steffqw skrev 2018-05-13 21:07:03 följande:

Jag mår så dåligt, har inte ätit ordentligt på 3 hela dagar....Vad ska jag ta mig till?

Det känns inte så nu, men även detta kommer att gå över. Du är nu inne i börja av en sorgeprocess (sök på det begreppet) sorg efteren bruten relation eller dödsfall är i grunden densamma.

Just nu. Ät, drick, sov, gå ut. Framförallt drick, man glömmer så lätt att se till det och sedan får man ovanpå allt en blixtrande huvudvärk. Ta hand om din kropp och låt själen läka.
  • Voltaire
    Steffqw skrev 2018-06-07 10:48:53 följande:
    Så jag ska skriva ett mess att jag inte tänker vänta på honom längre? Samtidigt i det messet skriva om nycklarna?

Jag säger väl att jag vill ha ett avslut från min sida för att jag ska kunna gå vidare. Men jag vet inte längre vad jag egentligen snacka om. Jag letar bara orsaker för att kontakta honom och få prata med honom....
    Ja precis, skriv att du inte tänker vänta längre. Det är slut och du vill ha tillbaka dina nycklar men att du inte orkar träffa honom personligen, så det är bättre att en vän agerar mellanhand.

Det är precis det jag menar, du ska inte leta efter orsaker något mer, du ska klippa alla banden för att kunna gå vidare direkt efter ni bytt nycklar.
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-07 10:47:04 följande:
    Ja men då måste jag förr eller senare höra av mig till honom ang nycklarna. Att en kompis ska möta upp honom för att få mina och han får sina. 

På något sätt känns det som att jag vill träffa honom och överlämna nycklarna. Jag vill dra på mig skit snygga kläder, göra mitt hår skit snyggt så han ser vad han har missat.
    Ja,det måste du ju i vilket fall som helst om ni ska få tillbaka era nycklar.

Jag förstår det. Men vad är det du egentligen vill få ut av det?
    Att han ska se vad han har missat eller att han ska ångra sig och vilja ha dig tillbaka?
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-07 11:18:57 följande:
    Ja,det måste du ju i vilket fall som helst om ni ska få tillbaka era nycklar.

Jag förstår det. Men vad är det du egentligen vill få ut av det?
    Att han ska se vad han har missat eller att han ska ångra sig och vilja ha dig tillbaka?
    Jag vill få ut att han ska se vad han har missat! En snäll, snygg och omtänksam tjej! FÖr det är precis vad han går miste om!
  • Steffqw
    Voltaire skrev 2018-06-07 11:12:29 följande:
    Ja precis, skriv att du inte tänker vänta längre. Det är slut och du vill ha tillbaka dina nycklar men att du inte orkar träffa honom personligen, så det är bättre att en vän agerar mellanhand.

Det är precis det jag menar, du ska inte leta efter orsaker något mer, du ska klippa alla banden för att kunna gå vidare direkt efter ni bytt nycklar.
    Så här tänkte jag skriva:

Det är slut mellan oss. Jag måste ha min nyckel och du måste ha din. Mitt alternativ är att antingen posta eller ordna någon mellanhand. Resten av min kläder hos dig kan du kasta/skänka bort.

På något sätt kändes det så jävla bra att skriva detta! Som en lättnad!

Jag kommer skicka det när jag är 100% redo. Inte just idag eller imorgon. Kanske nästa vecka eller om två...får se...

Men ge fan på att jag ska skicka det där jävla messet!
  • Steffqw
    Så här tänkte jag skriva:

Det är slut mellan oss. Jag måste ha min nyckel och du måste ha din. Mitt alternativ är att antingen posta eller ordna någon mellanhand. Resten av min kläder hos dig kan du kasta/skänka bort.

På något sätt kändes det så jävla bra att skriva detta! Som en lättnad!

Jag kommer skicka det när jag är 100% redo. Inte just idag eller imorgon. Kanske nästa vecka eller om två...får se...

Men ge fan på att jag ska skicka det där jävla messet!
  • Anonym (L)

Antar att jag hade rätt eftersom du inte svarar :)

• Steffqw
    Något som gör mig fruktansvärt arg och ledsen är att han har inte ens mage och fråga hur jag mår! Han vet mycket väl hur hårt jag tagit allt detta. Det har ändå gått en månad nu och han frågar inte hur det är med mig.
    Om han är den godtrogna, omtänksamma killen jag lärde känna borde han iaf fråga. Inte för att visa något att han och jag ska bli tsm igen. Nej utan att visa hänsyn till mig och att han bryr sig om mig som en kompis gör.
    Han är inte den jag lärde känna...
  • Anonym (J)

Du kan inte bestämma att hans lösning måste vara som du bestämmer, ville han fundera 1 månad i fred så ville han det, vill han inte satsa mer på er så vill han inte det.

Hans lösning är att göra slut

Din att ni "jobbar" på det.

Respektera att ni har olika viljor bara?

• Steffqw
    Anonym (J) skrev 2018-06-08 01:51:18 följande:

Du kan inte bestämma att hans lösning måste vara som du bestämmer, ville han fundera 1 månad i fred så ville han det, vill han inte satsa mer på er så vill han inte det.

Hans lösning är att göra slut

Din att ni "jobbar" på det.

Respektera att ni har olika viljor bara?

Jag respekterar att vi har olika viljor. Att han inte vill ha mig accepterar jag. Först gjorde jag inte det, men nu är det OK. Jag kan aldrig tvinga honom.

Men när han sa att han ville göra slut sa han att vi kan vara vänner. DÅ tycker jag han ska visa att han verkligen är en bra vän och råga hur jag mår. Det tycker jag att han faktiskt kan göra.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....