• Jejje93

    kan inte sluta gråta.

    Jag blev gravid av misstag med min pojkvän jag ej vart med så länge. Vi har haft oskyddat Sex och båda vetat om riskerna. Nu är jag gravid i vecka 7.. han säger att jag måste ta abort och att det är elakt att behålla barnet då det är hans liv som påverkas också.
    Jag vill verkligen inte ta abort och går sönder av tanken... vet inte vad jag ska göra :'(

  • Svar på tråden kan inte sluta gråta.
  • JLES
    Jejje93 skrev 2018-05-23 11:40:03 följande:

    Tack vad du är snäll! Saker känns lättare nu. Han har lämnat mig för att tydligen "pressar" jag honom. Sen att han försökt pressa mig till abort k två veckor är oväsentligt tydligen. Så nu vill han aldrig mer ha med mig att göra och jag är ensam.


    Då får det vara så. Vi är alla överens om att han är en idiot. :) Vi VET också att du klarar detta! <3
  • Richard1986
    Jejje93 skrev 2018-05-23 11:40:03 följande:

    Tack vad du är snäll! Saker känns lättare nu. Han har lämnat mig för att tydligen "pressar" jag honom. Sen att han försökt pressa mig till abort k två veckor är oväsentligt tydligen. Så nu vill han aldrig mer ha med mig att göra och jag är ensam.


    Trist att det blivit så :( Men som du säger så måste du fokusera på dig och ditt välmående nu om du ska orka med överhuvudtaget. Då är det kanske bättre för alla inblandade att det får bli så att ni går skilda vägar om det inte funkar civilt på något annat sätt.

    Jag tror fortfarande att det är möjligt att han kan ta kontakt igen när chocken, paniken, ilskan och skammen har börjat släppa. Det gjorde jag när min kk beslöt att föda barnet som vi oplanerat hade skapat. Men det tog lång tid.

    Men fokusera på dig och ditt välmående nu.
  • Richard1986
    Jejje93 skrev 2018-05-20 18:38:38 följande:

    Ja haha. Tiden finns :) är ju bara 24 år. Fyller 25 i juli men ändå. Har en bror som inte kommer bli pappa (såklart haha) men är en väldigt bra förebild. :) jag är inte orolig för den biten. Är hellre ensam och lycklig nu än med honom bara för att och olycklig.

    Orkar inte spendera mer av denna graviditet för att gråta.


    Klart att du kommer träffa en kärlek som får dig att glömma nästan allt du varit med om förut ;) Och "pappa" för barn är "pappa" som finns där, tar villigt och gärna det faderliga ansvaret och visar barnen kärlek, kärlek och kärlek. Oavsett om man hör biologiskt ihop eller ej. Jag är själv adopterad, har aldrig träffat mina biologiska släktingar men kan inte klaga på min uppväxt. Min familj är den familj som alltid tagit hand om mig, som ville ha mig :)

    Syskon är ofta bra barnvakter och förebilder :) Min bror avgudar och tar gärna hand om mina och min systers barn. Och dom älskar honom. Men han vill inte heller ha några egna ;)
  • Migas

    Hur gick VUL igår?  Jag hoppas att allt gick bra och grattis till plusset  

    Jag tror att du kommer att klara denna graviditeten bättre ensam än med en person som ändå inte verkar vilja vara med dig och inte vill behålla barnet. 

  • Jejje93
    Richard1986 skrev 2018-05-23 12:57:26 följande:
    Klart att du kommer träffa en kärlek som får dig att glömma nästan allt du varit med om förut ;) Och "pappa" för barn är "pappa" som finns där, tar villigt och gärna det faderliga ansvaret och visar barnen kärlek, kärlek och kärlek. Oavsett om man hör biologiskt ihop eller ej. Jag är själv adopterad, har aldrig träffat mina biologiska släktingar men kan inte klaga på min uppväxt. Min familj är den familj som alltid tagit hand om mig, som ville ha mig :)

    Syskon är ofta bra barnvakter och förebilder :) Min bror avgudar och tar gärna hand om mina och min systers barn. Och dom älskar honom. Men han vill inte heller ha några egna ;)
    Ja, jag är inte så ledsen egentligen. Men tycker han är elak.. men ja, krävs mer för att vara en pappa än att bara ligga haha.
  • Jejje93
    Migas skrev 2018-05-23 13:21:08 följande:

    Hur gick VUL igår?  Jag hoppas att allt gick bra och grattis till plusset  

    Jag tror att du kommer att klara denna graviditeten bättre ensam än med en person som ändå inte verkar vilja vara med dig och inte vill behålla barnet. 


    Det gick bra :) men jag var bara i vecka 6+0. Hon såg att allt såg bra ut och som det skulle. sen såg man ett ev. Hjärta som tickade men hon sa att det kan ju vara ett av mina kärl men till 90% såg det bra ut. Men de vill ju aldrig garantera något helt och hållet när man inte riktgt ser. Men det fanns ett litet embryo och gulesäck och sånt där haha. :)
  • Migas
    Jejje93 skrev 2018-05-23 14:30:12 följande:

    Det gick bra :) men jag var bara i vecka 6+0. Hon såg att allt såg bra ut och som det skulle. sen såg man ett ev. Hjärta som tickade men hon sa att det kan ju vara ett av mina kärl men till 90% såg det bra ut. Men de vill ju aldrig garantera något helt och hållet när man inte riktgt ser. Men det fanns ett litet embryo och gulesäck och sånt där haha. :)


    Jo, det är ju lite tidigt att se så mycket i den veckan. Hade du något speciellt skäl till att du gjorde ett vul eller var det bara av nyfikenhet? Skönt att allt de såg, såg bra ut iaf
  • Jejje93
    Migas skrev 2018-05-23 14:49:19 följande:
    Jo, det är ju lite tidigt att se så mycket i den veckan. Hade du något speciellt skäl till att du gjorde ett vul eller var det bara av nyfikenhet? Skönt att allt de såg, såg bra ut iaf
    Hade en tid för att utreda pcos. Sen när jag ringde å sa jag va gravid såg dom underproduktion i sköldkörteln och sen så fick jag behålla tiden för att komma dit å ta prover och ultraljud :) dom ville se äggstockarna också
  • Richard1986
    Jejje93 skrev 2018-05-23 14:26:27 följande:

    Ja, jag är inte så ledsen egentligen. Men tycker han är elak.. men ja, krävs mer för att vara en pappa än att bara ligga haha.


    Så sant. Det kan räcka med ett skjut för att göra någon gravid men förmågan att vara pappa är något annat och den besitter tyvärr inte alla män som bara vet hur man knullar ;) haha
  • Jejje93
    Richard1986 skrev 2018-05-23 15:35:47 följande:
    Så sant. Det kan räcka med ett skjut för att göra någon gravid men förmågan att vara pappa är något annat och den besitter tyvärr inte alla män som bara vet hur man knullar ;) haha
    Tydligen inte haha. Men om ett år!!!! Då jävlar är han redo tydligen
  • Migas
    Jejje93 skrev 2018-05-23 15:05:18 följande:
    Hade en tid för att utreda pcos. Sen när jag ringde å sa jag va gravid såg dom underproduktion i sköldkörteln och sen så fick jag behålla tiden för att komma dit å ta prover och ultraljud :) dom ville se äggstockarna också
    Aha ok, men vad skönt att du fick en tid för ultraljud då  
    Jejje93 skrev 2018-05-23 17:35:27 följande:
    Tydligen inte haha. Men om ett år!!!! Då jävlar är han redo tydligen
    Är han redo att få barn om ett år (så det alltså diffar några månader) eller är han redo att försöka om ett år?

    Oavsett vilket så känns det inte som skäl nog för abort enligt mig om man ändå vill ha barn så nära inpå. Egentligen är väl även frågan om det är det någon gång, speciellt inte som man har tagit risken att ha oskyddat sex när man inte försöker bli gravid. 
  • Richard1986
    Jejje93 skrev 2018-05-23 17:35:27 följande:

    Tydligen inte haha. Men om ett år!!!! Då jävlar är han redo tydligen


    Man kan ju undra lite varför han är så säker på att han vill börja försöka om just precis 1 år men är så säker på att han absolut inte ville ha nu ????....

    Det vore ju en sak om han sa att han ser sig själv som förälder om 5 år eller 10. Eller att han inte ville ha barn överhuvudtaget.

    Men 1 år....???? hmmmm
  • Jejje93
    Migas skrev 2018-05-23 18:43:22 följande:
    Aha ok, men vad skönt att du fick en tid för ultraljud då  
    Jejje93 skrev 2018-05-23 17:35:27 följande:Tydligen inte haha. Men om ett år!!!! Då jävlar är han redo tydligen
    Är han redo att få barn om ett år (så det alltså diffar några månader) eller är han redo att försöka om ett år?

    Oavsett vilket så känns det inte som skäl nog för abort enligt mig om man ändå vill ha barn så nära inpå. Egentligen är väl även frågan om det är det någon gång, speciellt inte som man har tagit risken att ha oskyddat sex när man inte försöker bli gravid. 
    Försöka om ett år. Nä det tycker inte jag heller att det är. Vi hade inte oskyddat men det var en gång som han sket i kondom och Envisades med att "dra ut" innan man kommer räcker. Antar att det är då det hände. Jag vet såklart att det inte funkar så men vad jag tycker skiter ju han i.
  • Jejje93
    Richard1986 skrev 2018-05-23 19:09:00 följande:
    Man kan ju undra lite varför han är så säker på att han vill börja försöka om just precis 1 år men är så säker på att han absolut inte ville ha nu ????....

    Det vore ju en sak om han sa att han ser sig själv som förälder om 5 år eller 10. Eller att han inte ville ha barn överhuvudtaget.

    Men 1 år....???? hmmmm
    Haha för allt ska va PLANERAT. Och han ska vara redo..... jag tror att man aldrig är 100% redo för att skaffa barn. Finns nog alltid en rädsla och speciellt hos pappor.
  • gahadas

    Om ni båda visste om riskerna och ni båda TOG riskerna så antar jag att det betyder att du inte heller ville bli gravid? 
    Pratade ni om detta? Och om eventuell abort? Utgick han från att abort skulle ligga på bordet om du skulle bli gravid? Det jag vill ha fram är så det inte är du som har ångrat dig. Då kan man ju förstå honom.

    I vilket fall är det ditt beslut i slutändan. Behåll om du vill behålla.

  • Richard1986

    Ok. Ja visst är det bästa att man skaffar barn när man har planerat för det. Det är väl målsättningen för alla par. Så blir det inte för alla. Det vet även jag om någon...

    Men jag blir bara lite fundersam på hur han kan vara så prompt säker på att han är redo at börja försöka om 12 månader men inte redo att börja försöka nu... Att skaffa barn är ju ändå en stor fråga och 12 månader är verkligen ingen lång tid sett i det stora hela.

    Ingen förälder är någonsin helt redo för barn och allting som medföljer även om man kan tro det innan man har några. Allra helst inte pappor men det gäller även många mammor. Det är någonting alla får lära sig genom att praktisera när man väl är förälder. Det är enda chansen oavsett hur mycket man "snackat" och "känt efter" på förhand ;)

  • Jejje93
    gahadas skrev 2018-05-23 19:22:43 följande:

    Om ni båda visste om riskerna och ni båda TOG riskerna så antar jag att det betyder att du inte heller ville bli gravid? 
    Pratade ni om detta? Och om eventuell abort? Utgick han från att abort skulle ligga på bordet om du skulle bli gravid? Det jag vill ha fram är så det inte är du som har ångrat dig. Då kan man ju förstå honom.

    I vilket fall är det ditt beslut i slutändan. Behåll om du vill behålla.


    Jag ville inte bli gravid.
    Jag sa innan att jag skulle ta abort om jag blev gravid. Men den känslan ändrades. Man kan inte lyssna på en kvinna som säger innan dom är gravida att dom ska göra abort. Allting förändras när man väl är det.
  • gahadas
    Jejje93 skrev 2018-05-23 21:06:15 följande:
    Jag ville inte bli gravid.
    Jag sa innan att jag skulle ta abort om jag blev gravid. Men den känslan ändrades. Man kan inte lyssna på en kvinna som säger innan dom är gravida att dom ska göra abort. Allting förändras när man väl är det.
    Tycker inte det håller som ursäkt. Man förstår ju att han känner att du svikit honom.

    Men som sagt, behåll om du vill.
  • Richard1986
    Jejje93 skrev 2018-05-23 21:06:15 följande:

    Jag ville inte bli gravid.

    Jag sa innan att jag skulle ta abort om jag blev gravid. Men den känslan ändrades. Man kan inte lyssna på en kvinna som säger innan dom är gravida att dom ska göra abort. Allting förändras när man väl är det.


    Pratade ni igenom saken innan och du sa till honom att du skulle göra abort om du blev gravid av misstag ? Isåfall kan jag förstå om han känner sig lurad.

    Jag dömer dig absolut inte. Det är fortfarande ditt beslut och ja, känslorna kan ändra sig. Det gjorde de även för min kk som gjorde mig till pappa när jag var 18. Men som man känner man sig skapligt lurad. ALLA samlag, skyddade eller ej, innebär en potentiell risk att man cementeras för resten av sitt liv med sin sexpartner genom ett barn. Men det är självklart inget man räknar med eller går omkring och tror ska hända.
  • Jejje93
    Richard1986 skrev 2018-05-23 21:25:04 följande:
    Pratade ni igenom saken innan och du sa till honom att du skulle göra abort om du blev gravid av misstag ? Isåfall kan jag förstå om han känner sig lurad.

    Jag dömer dig absolut inte. Det är fortfarande ditt beslut och ja, känslorna kan ändra sig. Det gjorde de även för min kk som gjorde mig till pappa när jag var 18. Men som man känner man sig skapligt lurad. ALLA samlag, skyddade eller ej, innebär en potentiell risk att man cementeras för resten av sitt liv med sin sexpartner genom ett barn. Men det är självklart inget man räknar med eller går omkring och tror ska hända.
    Prata och prata. Har alltid trott att jag aldirg vill ha barn så det var väl typ det.
Svar på tråden kan inte sluta gråta.