Vad använder ni för kläder när ni är gravida?
Funderat på detta , finns det ens sk mammakläder längre eller använder dom flesta vanliga kläder nu fast i en större storlek?
Funderat på detta , finns det ens sk mammakläder längre eller använder dom flesta vanliga kläder nu fast i en större storlek?
Tyckte inte om att använda vanliga kläder i större storlek, då blir det ju för stort överallt förrutom mitt på magen... Drog ju fortfarande strl 36, förrutom att magen stack ut.
Precis, jag använder också vanliga tröjor i min vanliga storlek. Det är ju fint att magen syns!
Vilken vecka är du i?
Jag bar magen ganska högt hela tiden så jag kom i mina vanliga, men mindre tajta kläder. Köpte lite nytt i lite större storlek bara och så köpte jag en mammajacka att ha till vintern när jag var sprickfä.
Tradera har en hel kategori för just mammakläder. Mycket där är knappt använt.
Jag har ökat 1-2 storlekar under graviditet (jag kan alltså inte köpa samma storlek i gravidkläder som i vanliga kläder), i BH har jag gått från 70 B till 80 D (första gången. Denna gång startade jag på 70 C).
Jag har vid bägge mina graviditeter använt mina vanliga kläder (samma som jag bär som icke gravid). Känns jätteonödigt att köpa en ny garderob för några ynka månader. Däremot införskaffade jag tre par gravidjeans vid första graviditeten som jag använde dagligen under de sista månaderna bägge graviditeterna.
Jag har vid bägge mina graviditeter använt mina vanliga kläder (samma som jag bär som icke gravid). Känns jätteonödigt att köpa en ny garderob för några ynka månader. Däremot införskaffade jag tre par gravidjeans vid första graviditeten som jag använde dagligen under de sista månaderna bägge graviditeterna.
Jag hade ett par gravidbyxor och kanske 3 tröjor. Utöver det så använde jag mina gamla kläder som fungerade och inte gjorde något ifall de blev uttöjda. Jag resonerade som så att jag hellre la mina pengar på nya kläder efter graviditeten än på kläder jag bara kan ha under graviditeten.
Det finns mycket gravidkläder online och en del på gekås. Annars kan man välja vanliga kläder som fungerar med magen (om man inte blir så stor), det är ju många kvinnor som av olika skäl inte vill ha tajta kläder i det området, så det finns mycket att välja på.
Då skaffade du ju gravidkläder