• Anonym (-)

Vad använder ni för kläder när ni är gravida?

Funderat på detta , finns det ens sk mammakläder längre eller använder dom flesta vanliga kläder nu fast i en större storlek?

• Svar på tråden Vad använder ni för kläder när ni är gravida?
  • Anonym (Huh)

What? Klart det finns gravidkläder.

De flesta använder nog både sina vanliga och gravidkläder, beroende på vad som är bekvämt och passar.

• Anonym (S)

Det finns mammakläder, dock endast i ett fåtal fysiska butiker, däribland HM. ASOS.com har också (sök på maternity).

• Anonym (xxxl)

Makens tröjor, några gravidkläder jag köpt på loppis och några stora mysbyxor. Börjar dock tryta rejält för jag är verkligen stor nu! Enda butiken som säljer mammakläder här är H&M och där handlar jag inte! Dessutom så smala kläder att man måste se ut som en sylfid innan...

• Anonym (A)

Jag köpte rymliga "vanliga" toppar för att kunna använda dem även efter graviditeten. Just nu är det ju inne med singoallablusar som lätt rymmer en mage. Köpte bara enstaka gravidbyxor och använde faktiskt en del mysbyxor (*skäms*) men de var sååå mycket skönare ????

• Anonym (-)
    Anonym (S) skrev 2018-05-15 20:01:08 följande:

Det finns mammakläder, dock endast i ett fåtal fysiska butiker, däribland HM. ASOS.com har också (sök på maternity).

Men dom brukar va väldigt fula tex såna där hängselbyxor. Dom gravida som jag sett brukar ha ganska vanliga kläder (ser inte ut att vara från HM) därför jag tror att många gravida använder vanliga kläder fast större storlek
  • Anonym (Johanna)

Jag har inte köpt några gravid/mammakläder, tycker allting ser så tråkigt ut. Köper klänningar från de butiker jag handlar från i vanliga fall, i vissa fall i något större storlek bara :) Funkar toppen!

• Anonym (-)
    Anonym (Johanna) skrev 2018-05-15 20:14:45 följande:

Jag har inte köpt några gravid/mammakläder, tycker allting ser så tråkigt ut. Köper klänningar från de butiker jag handlar från i vanliga fall, i vissa fall i något större storlek bara :) Funkar toppen!

Hur många storlekar brukar man växa ungefär när man är höggravid?
  • Anonym (xxxl)
    Anonym (-) skrev 2018-05-15 20:16:38 följande:
    Hur många storlekar brukar man växa ungefär när man är höggravid?
    Jag har medium i vanliga fall och nu drar jag minst xl-xxl. Eller från typ 38-52. Har nåt i xxxl också. Fick börja med mammakläder redan v.10 och ser ut som en strandad val nu i v.31! Det jag kunde ha på slutet med första barnet är redan trångt nu... Men det finns andra som inte får mer än en liten putmage.
  • Bubbel85

Jag har använt gravidjeans och några enstaka toppar och gravidlinnen. Men på jobbet har jag levt i gravidjeans från hm, långa tajta linnen från Cubus samt en kofta, öppen blus eller kavaj. Hemma har det varit mjukiskläder för hela slanten men på jobbet hade inte det funkat. Nu när jag är i v.37 och gått hem från jobbet saknar jag verkligen lite mer gravidkläder som sitter lite lösare på överkroppen, allt jag äger som inte är gravidkläder slutar liksom på halva magen :) att ha några gravidplagg är inte fel när du vill vara lite snyggare för kläderna är både snygga, bekväma och framhäver det man vill under graviditeten. Jag tycker hm är toppen, billigt och prisvärt för det känns inte alltid kul att lägga massa pengar på kläder du sen inte kan ha. Dock slår jag ett slag för gravidjeans (som ser ut precis som vanliga jeans) som jag faktiskt använde en bra stund efter förlossningen också tills magen gått tillbaka lite, innan dess var vanliga byxor verkligen inte bekvämt och man kanske inte alltid kan/vill leva i mysbyxor.

• Anonym (-)
    Anonym (xxxl) skrev 2018-05-15 20:21:32 följande:

Jag har medium i vanliga fall och nu drar jag minst xl-xxl. Eller från typ 38-52. Har nåt i xxxl också. Fick börja med mammakläder redan v.10 och ser ut som en strandad val nu i v.31! Det jag kunde ha på slutet med första barnet är redan trångt nu... Men det finns andra som inte får mer än en liten putmage.

Oj det va stor skillnad
Svar på tråden Vad använder ni för kläder när ni är gravida?