Vad använder ni för kläder när ni är gravida?
Funderat på detta , finns det ens sk mammakläder längre eller använder dom flesta vanliga kläder nu fast i en större storlek?
Funderat på detta , finns det ens sk mammakläder längre eller använder dom flesta vanliga kläder nu fast i en större storlek?
Jag fick stor mage rätt fort och den satt lågt så vanliga byxor kunde jag inte ha tidigt i graviditeten. Jobbar på kontor så jag köpte på mig en klänning, , byxa, en vit skjorta och så hade jag vanliga koftor till.
Sen hade jag några tröjor som var vida och de kunde jag hela vägen ut.
Jag har köpt större och större storlekar på t-shirts efterhand. Nu behöver jag XL i herrstorlek på t-shirt (innan graviditeten funkade S i herrstorlek) alternativt XL i mama-tshirt.
Jag har undvikt gravidbyxor så länge jag kunnat genom att knäppa mina vanliga jeans med en hårsnodd, men nu måste jag ha gravidjeans, fast de kliar och är varma på magen och dessutom finns de bara i skinnyvarianter (hur tänkte de här? Jag är gravid och därmed per definition inte skinny!).
Har även behövt köpa en storlek större på strumpor, samt använda stödstrumpor, pga svullna fötter. Mina skor passar inte längre heller, men eftersom det inte känns lönt att köpa nya större så lånar jag min mans skor nu de sista veckorna.
Går in i v. 39 om ett par dagar.
Jag har köpt större och större storlekar på t-shirts efterhand. Nu behöver jag XL i herrstorlek på t-shirt (innan graviditeten funkade S i herrstorlek) alternativt XL i mama-tshirt.
Jag har undvikt gravidbyxor så länge jag kunnat genom att knäppa mina vanliga jeans med en hårsnodd, men nu måste jag ha gravidjeans, fast de kliar och är varma på magen och dessutom finns de bara i skinnyvarianter (hur tänkte de här? Jag är gravid och därmed per definition inte skinny!).
Har även behövt köpa en storlek större på strumpor, samt använda stödstrumpor, pga svullna fötter. Mina skor passar inte längre heller, men eftersom det inte känns lönt att köpa nya större så lånar jag min mans skor nu de sista veckorna.
Med första barnet använde jag mina vanliga byxor och köpte ett gäng linnen som gick ned ordentligt över magen. Med andra barnet gjorde jag precis tvärt om och körde med mina vanliga toppar och mammabyxor med mudd som täckte magen.
Upptäckte idag hur ofantligt tjock jag egentligen är... Provade shorts på loppis och fick bara på mig ett par i stlk.60!! De är faktiskt lite för stora, men går ha bälte i så de får jag lulla runt i när det är varmt närmaste veckorna.
Men dom brukar va väldigt fula tex såna där hängselbyxor. Dom gravida som jag sett brukar ha ganska vanliga kläder (ser inte ut att vara från HM) därför jag tror att många gravida använder vanliga kläder fast större storlek
Men va? Hängselbyxor?? Jag har vanliga gravidjeans och gravidtröjor. Helt vanliga kläder, men sydda så magen ryms. Hade inte velat ha bylsiga jättekläder bara för att magen ska få plats. Har du ens försökt googla på "mammakläder" innan du startade tråden? Det finns ett hyfsat stort urval i de flesta nätbutiker.
Det tror jag är de absolut vanligaste kläderna för gravida. Jag har sett min mammas gravidkläder från 80-talet och DÅ var det bylsigt och hängselbyxor och fula kläder (bortsett från att det var 80-tal), nu är ju gravidkläder både sköna och snygga.
Hängselbyxor? Här är H&M´s mammakollektion:
http://www2.hm.com/sv_se/dam/produkter/mammaklader.html?product-type=ladies_maternity%2Cladies_maternity&sort=stock&offset=0&page-size=60