• Anonym (Elma 77)

Elak kk

Har haft en elak kk i snart två år. Är nu slut. Vet inte hur jag ska kunna gå vidare. Känner mig som jag inte är värd vatten i hans ögon. Han sa att dig som kvinna är jag inte intressad av. Bara av sex

Det var som ett slag i ansiktet.

• Svar på tråden Elak kk
  • punktslash
    Anonym (Elma 77) skrev 2018-05-23 09:57:40 följande:
    Går inte in djupt på vad han har gjort. Men det är mycket. Tex inte respekterat mig som kvinna
    Och du respekterar din make och dina barn? Kasta inte sten i glashus...
  • uffe 2
    Anonym (Elma 77) skrev 2018-05-23 09:58:43 följande:

Vad skulle det ha att göra med det kk har gjort mot mig?

För att de känslor du beskriver hör en oarbetat barndom till och kan inte uppstå någon annanstans i hjärnan än i det bortträngda barnets undermedvetna som sedan kopplas om till något som gäller nu tiden för att kampen ska kunna fortsätta.
  • uffe 2
    Anonym (.) skrev 2018-05-23 10:02:19 följande:

För man ofta sätter sig i såna situationer och accepterar att bli förnedrad av partners om man blivit utstött som liten

Spor om precis dit jag vill komma :)
  • uffe 2
    Anonym (Elma 77) skrev 2018-05-23 09:58:43 följande:

Vad skulle det ha att göra med det kk har gjort mot mig?

Känslor som totalt beroende, otillräcklighet, övergivenhet mm kan inte den vuxna hjärnan uppleva utan de måste då finnas olösta känslor från barndomen för detta. Sen att du är otrogen borgar ju åxå för att de finns en tomhet inom dig som du försöker fylla upp och laga utifrån. Med detta beteende så kommer du bara gräva djupare och djupare ner. Ytterligare ett kvitto för detta är att din självrespekt saknas, för du har ansvaret över att du tillåter honom att behandla dig på detta sätt, du låter dina barndomskänslor styra dina väl och därav kan han agera i eran gemensamma känslomässiga trasighet.
  • uffe 2
    uffe 2 skrev 2018-05-23 10:06:01 följande:

Spor om precis dit jag vill komma :)

Bra stavat :) "spot on" skulle stå :)
  • Anonym (Typiskt)

Så typiskt otrogna människor att tycka synd om sig själva när de utsätts för samma behandling som de utsätter sin partner för Kräks

• Anonym (Typiskt)
    uffe 2 skrev 2018-05-23 10:10:27 följande:
    Känslor som totalt beroende, otillräcklighet, övergivenhet mm kan inte den vuxna hjärnan uppleva utan de måste då finnas olösta känslor från barndomen för detta. Sen att du är otrogen borgar ju åxå för att de finns en tomhet inom dig som du försöker fylla upp och laga utifrån. Med detta beteende så kommer du bara gräva djupare och djupare ner. Ytterligare ett kvitto för detta är att din självrespekt saknas, för du har ansvaret över att du tillåter honom att behandla dig på detta sätt, du låter dina barndomskänslor styra dina väl och därav kan han agera i eran gemensamma känslomässiga trasighet.
    Håller med om allt du skriver men... "låter honom behandla dig på detta sätt". Hon själv verkar inte ha några som helst problem med att behandla sin egen partner och eventuella kids på samma sätt. Så deras "känslomässiga trasighet" kan nog utökas med total brist på empati och respekt för sina egna familjer.
  • Anonym (Elma 77)

Lägg ner era predikningar

Jag frågade inte om dom

• uffe 2
    Anonym (Typiskt) skrev 2018-05-23 12:12:39 följande:

Håller med om allt du skriver men... "låter honom behandla dig på detta sätt". Hon själv verkar inte ha några som helst problem med att behandla sin egen partner och eventuella kids på samma sätt. Så deras "känslomässiga trasighet" kan nog utökas med total brist på empati och respekt för sina egna familjer.

Tack för de utökade perspektivet. :)
  • uffe 2
    Anonym (Typiskt) skrev 2018-05-23 12:12:39 följande:

Tack för de utökade perspektivet. :)
Svar på tråden Elak kk