• Anonym (Ledsen)

    Min man älskar och prioriterar sin mamma först

    Hej! Som rubriken lyder. Exakt så rakt ut har han sagt. Att han var en maammagris visste jag ju. Men nu är det liksom elakt. Jag har fött tre barn åt oss. Jag är hans fru liksom. Vi har gått igenom mycket och har de rätt jobbigt. Men jag är trött på att höra hur jävla dålig jag är.. men jag vågar inte lämna.

  • Svar på tråden Min man älskar och prioriterar sin mamma först
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (C) skrev 2018-05-24 11:22:32 följande:

    Ser nu att tråden ligger under "familjehem". Har du glömt någon info?


    Nä blev fel
  • Anonym (C)

    Jo. Men du mår dåligt av hur ni har också. Och barnen kommer höra och förstå förr eller senare.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (C) skrev 2018-05-24 11:26:16 följande:

    Jo. Men du mår dåligt av hur ni har också. Och barnen kommer höra och förstå förr eller senare.


    Jag viill men bara vågar inte ta steget
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-05-24 11:04:51 följande:

    Han sårar mig verbalt varje dag. Han har slagit mig en gång


    Hej, du är inte ensam. Jag är med dig. Min man är likadan, han sårar mig verbalt då han blir arg. Dock inget slag, än, får man väl kanske säga... Men han är våldsam.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-05-24 11:13:18 följande:

    Jag har inte heller vart guds bästa barn så jag går runt och tror att det är Ok att jag ska stå ut. Men jag vet inte hur mkt jag orkar


    Oj, vad lika vi verkar. Jag känner också ibland att han har rätt, jag har inte heller alltid uppfört mig gott...
  • GGN
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-05-24 11:26:47 följande:

    Jag viill men bara vågar inte ta steget


    Vad är det som är läskigt?
  • EmberEyes

    Att han misshandlar dig verbalt och fysiskt är hett helt annat problem än att han älskar sin mamma mer än dig.

    Misshandel och kränkningar är aldrig OK, och det verkar inte helt bra att du lägger fokus på hans relation med sin mor och inte er misslyckade relation.

    Du är "bara" en fru. Mamman till hans barn. Självklart är hans egen mamma viktigare. Hon har funnits där sedan befruktning och kommer förmodligen finnas där efter du (förhoppningsvis) lämnat honom, så länge hon lever kommer hon finnas i hans hörna.

  • Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-05-24 10:46:42 följande:

    Hej! Som rubriken lyder. Exakt så rakt ut har han sagt. Att han var en maammagris visste jag ju. Men nu är det liksom elakt. Jag har fött tre barn åt oss. Jag är hans fru liksom. Vi har gått igenom mycket och har de rätt jobbigt. Men jag är trött på att höra hur jävla dålig jag är.. men jag vågar inte lämna.


    Varför vågar du inte? Finns det någon bra med att stanna kvar över huvud taget? Tycker du det är bra att barnen växer upp och lär sig att pappa får kränka och trycka ner deras mamma? 
  • Anonym (?)
    EmberEyes skrev 2018-05-24 12:24:44 följande:

    Att han misshandlar dig verbalt och fysiskt är hett helt annat problem än att han älskar sin mamma mer än dig.

    Misshandel och kränkningar är aldrig OK, och det verkar inte helt bra att du lägger fokus på hans relation med sin mor och inte er misslyckade relation.

    Du är "bara" en fru. Mamman till hans barn. Självklart är hans egen mamma viktigare. Hon har funnits där sedan befruktning och kommer förmodligen finnas där efter du (förhoppningsvis) lämnat honom, så länge hon lever kommer hon finnas i hans hörna.


    hehe du skojar väl. Klart man ska satsa på sin egen familj, det betyder ju inte att man ska sluta umgås med lilla mamma. 
  • Anonym (..)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-05-24 10:46:42 följande:

    Hej! Som rubriken lyder. Exakt så rakt ut har han sagt. Att han var en maammagris visste jag ju. Men nu är det liksom elakt. Jag har fött tre barn åt oss. Jag är hans fru liksom. Vi har gått igenom mycket och har de rätt jobbigt. Men jag är trött på att höra hur jävla dålig jag är.. men jag vågar inte lämna.


    Det är väl klart att man prioriterar sin mamma , den som burit en i 9 månader , den som gett en liv , före sin partner. Jag gör alltid det och det är inget konstigt med det ,Annars är det något galet..
Svar på tråden Min man älskar och prioriterar sin mamma först