Inlägg från: Meriall |Visa alla inlägg
  • Meriall

    ofrivillig pappa till barn i Sydafrika

    Ja alltså det kan ju bli barn när man har oskyddat sex och då har man ingen rätt till abort som kille. Det är en jättetråkig sits för dig men du har själv satt dig i den med öppna ögon. Håller med om att ett faderskapstest vore bra för tjejen känns liksom lite opålitlig. Men är det ditt barn får du göra det bästa av situationen. Du kan inte belasta tjejen för att hon inte vill göra abort. Jag tror inte hon blev gravid första natten. Man kan inte räkna så exakt så det hände troligtvis när ni bara hade vanlig oskyddat sex. Tror inte heller att hon har gjort några abortförsök. Det är nog mer att hon är religiös och inte vill och ljög för dig för att du inte ska tycka illa om henne.

    Att ha oskyddat sex är tyvärr ett beslut som kan förändra hela ditt liv på mer än ett sätt. Det finns många sådana beslut i livet.

  • Meriall
    lollo45 skrev 2018-07-17 04:18:14 följande:

    aa det är möjligt att hon var gravid innan men vi hade oskyddat sex 3-4 gånger. och jag läste på ett sjukhuspapper, som hon skickade till mig, att sista mensen var i slutet på november och det var i början av december vi hade sex. Hon är beräknad runt 20 augusti så vet inte om det ska stämma. 

    Aborterna försöker jag inte ens tänka på, men ja det känns väldigt otroligt. Just nu är jag väl mer oroad över om jag ska åka ner. För om hon ljuger om så mycket så är jag rädd att hon kanske har kokat ihop något. Samtidigt vill jag ändå åka dit för ovannämnda orsaker.

    Tack!

     


    Med den infon blev hon gravid i slutet av november, kring 28e nov. Sen kan det ju variera lite också förstås beroende på menscykellängd etc.

    Har du sett papper på när beräknad förlossning är bestämt från ultraljud?

    Tycker det låter bra att åka dit för att få klarhet i allt. Då ser du ju om hon är gravid...
Svar på tråden ofrivillig pappa till barn i Sydafrika