• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-08 15:16:26 följande:
    Och där räknar vi in ett till inlägg där svar uteblir på en åsikt som du inte verkar ens stå för.
    Bravo!

Fick du ut något mer av dina självstudier om frivillighetens ontologi? (Nej, ontologi är något helt annat än onani som f.ö. få verkar känna till den historiska bakgrunden till och inte alls handlade om masturbation.)
  • Anonym (...)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-07 08:06:48 följande:
    Vilket löjligt exempel. Vi diskuterar människor. kvinnor och män fungerar olika. Du kan ju fundera på hur du hade gillat att ha analsex med okända män varje dag. kvinnor är EXAKT lika ointresserade av män de inte vill ha som heterosexuella män är av andra män. Det är ett biologiskt faktum. Det är också ett biologiskt faktum att kvinnor, precis som män, måste vara upphetsade för att kunna ha sex. Ja man kan såklart ha sex med en kvinna ändå, men det blir då väldigt obehagligt för henne. Om man inte har massor med glidmedel gör det också ont.
    Det förstnämnda är inget biologiskt faktum, det är ett hittepå påstående som mestadels feminister använder sig av. Presentera en enda källa till detta biologiska faktum du pratar om.
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-08 17:10:16 följande:
    Bravo!

Fick du ut något mer av dina självstudier om frivillighetens ontologi? (Nej, ontologi är något helt annat än onani som f.ö. få verkar känna till den historiska bakgrunden till och inte alls handlade om masturbation.)

Vad är bravo? (stavningskontrollen som pajjat?)
    Du gav ju inget svar nu heller på varför du inbillar dig att bara ditt sätt och se på sex som gäller.
    Vart kom den hybrisen ifrån, och varför står du inte för den åsikten längre??

hur många meter var det?
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-09-08 17:10:16 följande:

Bravo!

Spelar bakgrunden till ett ord någon roll? Är inte det viktiga hur det används?
  • Voyager
    oanonym skrev 2018-09-08 18:28:01 följande:
    Spelar bakgrunden till ett ord någon roll? Är inte det viktiga hur det används?
    Det viktiga är om vi menar samma sak med "frivilligt". ILO har t.ex. fått kritik för att man förväxlat "complience" med "consent" när det gäller prostitution vilket gör jela diskussionen förvirrad.

Se t.ex. följande:
    ?Varför heter hjärna hjärna till exempel? För att vi kommit överens om det. Nu är det klart att det är mest praktiskt att vi använder orden i den betydelse som vi har kommit överens om. Det blir så besvärligt annars, och man kan lätt bli missförstådd. Å andra sidan är naturligtvis ingen tvungen att använda alla ord i överenskommen betydelse ? särskilt som ju varken du eller jag har fått vara med och bestämma från början att limpa ska heta limpa och krasse krasse. Du och jag kan ju till exempel komma överens om att kalla en tur- och returbiljett Stockholm?Malmö för en åtsittande aftonklänning med svarta tofsar. Men jag lovar dig att vi får ett helvete i biljettluckan på Centralen.? (Tage Danielsson)
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-08 18:26:05 följande:

Du gav ju inget svar nu heller på varför du inbillar dig att bara ditt sätt och se på sex som gäller.

svenska.se/tre/
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-08 18:26:05 följande:

Dessutom är det en missuppfattning att jag inte skulle stå för "den åsikten" eller bara förespråkar ett sätt att se på sex. (Jag skulle tro jag är en av de här som kanske haft mest varierande sex - men bara aldrig betalat för det.)
  • Voyager
    Anonym (...) skrev 2018-09-08 18:14:16 följande:
    Det förstnämnda är inget biologiskt faktum, det är ett hittepå påstående som mestadels feminister använder sig av. Presentera en enda källa till detta biologiska faktum du pratar om.
    Vad sägs om denna: PAVLI?EV M, WAGNER G. The Evolutionary Origin of Female Orgasm. Journal of Experimental Zoology Part B: Molecular and Developmental Evolution. 2016;:1?12?

Inte helt klockrent svar på frågan men ändå en hel del teori och forskning om de biologiska förutsättningarna för orgasm (hos människor och andra däggdjur) och dessutom ganska intressanta data på betydelsen av avståndet mellan klitoris och introitus vaginae.
  • Anonym (en kille)

Ni tragglar på ser jag. Ibland undrar jag om jag är den enda i den hår tråden som jobbar.

• klyban
    Voyager skrev 2018-09-08 14:39:43 följande:
    Ditt svar är fullt begripligt och förutsägbart: Du förstår inte ens ordet ontologi.

Kom igen nu! Ansträng dig lite!

Hur går din monolog om mig?

Men frågan kvarstår, varför inbillar du dig din sexualitet ska gälla alla?

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!