• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 17:52:43 följande:
    Så länge manliga homo sapiens travar runt, ja. 

Brasklapp: inte alla män.

Du har ett problem, men gör inget för förbättra för dessa kvinnor och anledningen till du vägrar är för du tror beskylla män skulle ändra nått.
    Vill man ha kvar nuvarande förbud, så är man för att göra det sämre för dessa kvinnor och det säger mig att man anser det är helt okey och offra dessa kvinnor.
    Och då uppstår frågan varför man ens vill göra nått från början, man skapar sin egen paradox som man aldrig klarar sig att ta sig ur.

Varför vill man inte göra det bättre för dessa kvinnor, för jobbet är stort och kräver mycket arbete?
    Eller för ens morals tycker det är okey?
    Inbilla sig prostitution ska försvinna, så är man väldigt naiv.
    Så hur ska ni ha det, är det för kvinnorna eller inte?
    Skulle heller respektera att man säger man vill dessa kvinnor illa, då det åtminstone sammanfaller med det man infört.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-29 18:14:50 följande:
    De få procent av män som någon gång under sin livstid köper sex de där knappt 10% får väl tillsammans med de kvinnor som köper sex och de män och kvinnor som säljer sex för att det gillar detta borde ju anstränga sig för att påverka så att det börjar säljas sex i statlig eller landstingets regi av statligt kontrollerade sexsäljare med licenser. Kan ju minska arbetslösheten bland ungdomar och vara ett bra jobb för föräldrar som inte vill ha barn på förskolan eftersom det fungerar att jobba kväll och natt även bra för de som vill ha flexibel arbetstid och väljer att jobba sina pass när barnen är i skolan

Ingen aning vad du tror du svamlar om.

Uppenbart nuvarande system inte hjälper kvinnor, inte göra nått innebär man inte vill göra nått bättre för dessa kvinnor.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-29 19:08:52 följande:
    På de statliga bordellerna kommer det knappast vara speciellt mycket unga snygga tjejer anställda eftersom de unga tjejerna nog gärna vill kunna ha en massa sex på fritiden med sin partner så det lär ju bli främst de som har problem att hitta en partner, samt de äldre som inte har så mycket sex med sina partners längre men vill fortsätta att leva ihop.

Och därför ska vi inte göra nått?

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-06-30 11:31:43 följande:
    Är alla kvinnor potentiella horor?
    En del vill trycka ned kvinnan, och en variant hittade vi här.
    hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-06-30 13:13:36 följande:
    Ja, vi gjorde kanske det.

Jag tror många bara låtsas, och deras enda intresse är att trycka ned den prostituerade för deras moral säger så.

Det tokiga är att de som låtsas att lagen skulle vara nått bra för kvinnorna, och totalvägrar göra nått åt det.
    De är dom verkliga bovarna i denna fråga.
    Och jag som vill försöka göra det bättre för dessa kvinnor, anses som boven i detta drama.
    Det är en ding ding ding värld när denna dyker upp som en realitet, och vad man gör för att de ska få det värre.
    Varför hjälper man inte dessa kvinnor är stora frågan?
    Är hatet så stort emot dom?
    Känner man sig hotad av dom?
    Eller vad är det som driver en att göra dom illa...?

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-07-01 21:00:42 följande:
    De väljer inte, de blir tvingad av omständigheterna, är vanligaste svaret på den frågan.
    Vet inte riktigt om jag håller med, även om viss sanning kan finnas i det svaret.
    Men genom att säga att det är bara svält eller prostutition som finns att välja, så säger man indirekt att prostutition är räddningen.

Så blir det när man låter kriminella nätverk stå för ruljansen.

Men kvinnorna har ju det så bra nu, så det är väl bäst och fortsätta detta utmärkta system, regler och lagar vi har.
    Det verkar vara väldigt mycket kvinnor som vill dessa kvinnor mer illa.
    Varför? Behandlas de inte tillräckligt illa redan?

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-07-02 11:47:47 följande:
    Ja. Problemet är att då dör tusentals kvinnor, enligt vissa här i tråden.
    Så vi måste ändå hitta på ett sätt att hjälpa dessa, då prostutition inte är problemet.

Enligt vem dör så många?
    Det vore väldigt intressant och veta.

Vill man kvinnorna det bättre, så är nuvarande system kasst har det visat sig.
    Och det förstas målet man ska ha är att få bort kriminella nätverk, från den lagliga prostitutionen.
    Att få bort den för den olagliga, nä, så naiv kan man inte vara och tro det ska gå.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (yes) skrev 2018-07-02 12:14:41 följande:
    Nej, så blir det när man förbjuder saker. Då går verksamheten under jorden och kriminella elelement tillåts ta över verksamheten eftersom det bedrivs illegalt, och det är liksom det som kriminella pysslar med. Gör man det legalt så får man bättre kontroll och insyn och då behöver inte verksamheten drivas av kriminella nätverk. I vissa länder har prostituerade fackföreningar och stöd av staten.

Håller med, att ha moral olagligt är aldrig bra, och skadar folk mer än att hjälpa.
    Problemet med laglig prostitution är också kriminella nätverk tyvärr.
    Man måste få till en separation, och för den ska ske så kanske staten är tvungna och gå in och bedriva denna verksamhet.

Vi har ju det andra moralbrottet också, där kliver man över lik för vägra diskutera frågan ens.
    Så det är många som inte förstår att ha vissa saker olagligt inte fungerar.
    Ofta här löjliga motargument som "Ska vi legalisera mord" och annat sånt tramsande, som är till för att vägra diskutera frågan.
    Man borde ställa sig frågan om problemet/problemen blir större med att ha det olagligt.
    Så kanske man ska tänka om, men många har inte ens den förmågan, de är fast i sin bubbla där information ALDRIG når.

Ta bara att vi skulle ju vara narkotikabefriat samhälle nu och i Sverige, men problemet är värre än någonsin.
    Vet inte vad man sa på prostituerade, men det har knappast blivit bättre för kvinnorna, kanske tom sämre.
    Och då är frågan vad är viktigast, moral eller dessa kvinnor, och svaret är nästan alltid att moralen är viktigare än dessa kvinnor.
    Och ovanligt ofta kvinnor som tycker detta är okey(obs läs inte alla för det är jag inte ens i närheten och säga).

Men hur många kvinnor ska ni förstöra innan ni säger nu är det nog och vi får acceptera prostitution och ha det lagligt.
    Just för det skadar minst kvinnor, men det sker aldrig, vilket slutsatsen man vill orsaka dessa kvinnor det som sker dom.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-02 13:39:29 följande:
    Det går inte genom legalisering att få bort kriminalitet, den lagliga sexhandeln domineras av kriminella nätverk som äger alla de där kvinnorna som säljer sex. Enda sättet att få bort kriminalitet är att männen slutar köpa sex av kvinnor som inte är medborgare i landet de säljer, sex inga kunder för romska Rumänskor på motell i Kiruna eller Nigerianskor i korttidshyrd lägenhet i Malmö ingen idé att lura kvinnor med hemhjälpsjobb i Sverige, Spanien eller annat mer välmående land

Det är därför jag säger vi måste arbeta på att få bort dessa kriminella nätverk.
    Och det är omöjligt så länge det är olagligt.

Såklart det går göra lagligt, det är trots allt bara ett moraliskt brott.
    Dock om det ÄR lagligt, så kan man hitta på egna lösningar som får bort de kriminella nätverken.
    Och man kan ha licensierade prostituerade, där man säkerställt allt står rätt till.

Men jag har lärt mig att nått intresse för dessa kvinnors välbefinnande inte existerar, även om man försöker och vill hävda annat.
    Dock är det pinsamt uppenbart det är 100% lögn, men de tror de är för deras situation blir bättre.
    Och vilken brigth idé och lämna över denna handel till kriminella nätverk, nästan lika korkat som på narkotika,.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-02 14:04:05 följande:
    Oanonym har hakat upp sig på bland annat mig för jag skrivit att det oftast inte finns några som helst val för de som bor och lever på tex bordellområdena i Indien. Det är sälja sex eller svält (för egen del eller familjen) som gäller.

Detsamma gäller många traffickingoffer. De måste sälja sex, deras familjer hotas till döden osv om kvinnan vägrar. 

Detta lyckas oanonym använda om och om och om och om igen som någon slags bas att stå på för att hävda att problemet inte alls ligger i att det finns män (oftast) som utnyttjar kvinnor (oftast) och att prostitution är därmed en räddning enligt honom (antar jag).

Ärligt talat så skiter jag fullständigt i hur det är i Indien, tycker vårt problem och hur de far illa här är illa nog.
    Och blanda in mer havererade länders prostitution i våran, gör frågan bara svårare och inte heller rättvis då vi är för oika som länder.

Vi vet hur kass lagen är, så vi bör legalisera prostitution och sen försöka separera tjejerna ifrån kriminella nätverk.
    Frågan är i vilket system är det störst chans att kvinnan inte råkar illa ut, och vi bör välja det minst dåliga.
    Ja, om man nu ens bryr sig om dessa kvinnor från början, vilket jag tror inte sker och därför kommer de fortsätta fara illa och inget göras.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!