• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Nej) skrev 2018-07-04 15:54:16 följande:
    Förstår du inte heller Bjoers förklaring så ger jag upp. 

Tack, men det verkar dock som det swishar förbi utan att klyban förstår ändå. Det var tydligt nog för andra i alla fall!

Men det kan höra ihop med svårigheterna att skriva (inget ont menat klyban men att skriva förståeligt och att att förstå text hänger ofta ihop).

Så ingen djupare förklaring då som jag bad om, som väntat blev det visst.
    Jag förstår sen bjoers poäng, men jag frågar dig fortfarande och ingen annan.
    Men du underlåter dig inte att förtydliga, och då står jag där med inget.

Hur som helst, tycker du det går bra för de prostituerade kvinnorna idag?
    Och vad tror du kommer ändra detta?
    Och kom inte med Utopiska tankevurpor som att konsumenten ska sluta köpa sex, för det kommer aldrig ske.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-04 16:19:31 följande:
    Du är extremt otydlig och verkar en aning förvirrad. Gör du det med flit eller har du fått värmeslag?

Ska vi reda ut alltsammans från början då?

1. T skrev ett inlägg till mig där h*n bland annat skrev meningen "utför prostitution" och h*n själv frågade sedan i parentes om det verkligen hette så.
    2. DET var vad jag svarade på. Jag skrev att man kan vara "i prostitution" att man "är prostituerad" men att man "utför sexuella tjänster". Svaret på T´s fråga är alltså Nej, det heter inte utför prostitution, det heter i så fall "utför sexuella tjänster (mot betalning)".
    3. Här kommer du in, svarar mig och börjar svamla om saker som ingen skrivit, menat, tänkt eller något annat.
    4. I svaren därefter försöker jag och exempelvis Bjoer förklara för dig. Förgäves. Bjoer fattade dock direkt.

Har du förstått att och vad du missförstod nu? Det är väldigt svårt att diskutera med någon som inte förstår och som svarar på saker ingen frågat. Det verkar även som att du blandar ihop folk? 

Intressant att du börjar med en ad hominem, vad trodde du den skulle ge dig eller ens någon?

Tack för din förklaring.

Tycker du det går bra för de prostituerade kvinnorna idag?
    Och vad tror du kommer ändra detta till det bättre?
    Och kom inte med Utopiska tankevurpor som att konsumenten ska sluta köpa sex, för det kommer aldrig ske.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-04 17:20:22 följande:
    Jo en får ju göra det en kan för att belysa faktumet att det är du, och inte jag, som inte har någon läsförståelse. Jag tänkte att det skulle ge dig en hint om var problemet låg.

Gällande dina frågor då: Varför ställer du dom till mig? Har vi pratat om något sådant? Eftersom du gillar att läsa mina svar till andra (såsom det som du så korrekt sade fungerar på forum) så kan du se att jag redan svarat på dem.

Jag bara ställer frågor, har du inga svar så får vi gå vidare i livet och inse du inte hade nått att ge.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (en kille) skrev 2018-07-04 18:27:06 följande:
    Varför skulle en prostituerad över huvud taget ha anställningsavtal? Ok om man jobbar på ett bordell, men de flesta "frilansar" ju.

Det är en trygghet vid problem vid sin anställning.
    Och då har man vad som gäller på en del allmänna saker, och en hel hänvisningar till andra lagar och regler som bör gälla vid en anställning.

Jag anser även Tysklands lagliga prostitution är dålig, jsut för kriminella nätverk sköter ruljansen.
    Dessa måste bort, och det är helt omöjligt om det är olagligt.
    En sak har jag också lärt mig här och det är det är för kvinnorna, ja, det är skitsnack för de flesta.
    Utan verkar mer tvärtom att dessa vill straffa dessa kvinnor än mer och stigmatisera skiten ur dom.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-04 20:49:40 följande:
    Jo jag märker att du bara ställer frågor. Hade du varit intresserad av att läsa svaren också hade du redan läst dom. 

Ja, bara fråga en sak och ditt liv tog slut verkar det som.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-04 23:10:55 följande:
    När de Rumänska och Nigerianska kvinnorna intervjuas om sina liv som prostituerade i Nederländerna, Tyskland eller i Norden får man en bättre representativ bild av sexarbetare eftersom det är dessa som dominerar inom prostitution. Många tänker nog inte på att det inte sällan är barn till romska tiggare som säjer sex eller att tiggarna är fd. prostituerade som blivit för gamla för prostitution.

Är det den Utopiska idén du/ni är ute efter?
    Om det är så, vad får dig och tro den någonsin kommer ändra sig och avslutas?
    Och är då inte denna insikt en anledning till börja bry sig om kvinnorna, för det gör du/ni eller?
    Vill du dessa kvinnor väl?
    Om svaret är ja, hur tror du kan hjälpa dessa kvinnor om de är fast i kriminella nätverk?
    Vars enda intresse är pengar och inte kvinnan.
    Sen vet jag att få bort de kriminella nätverken är svårt, även när det är legaliserat.
    Men ha det olagligt  så är det 100% omöjligt.

Kanske detta är en sak för staten att sköta, även om jag ogillar den idén en del.
    Sen när man lyckats separerat bort de kriminella nätverk, så kan ju det öppna upp sig för licenser senare.

Men skiter man i dessa kvinnor, och tycker de ska ha den skit de får.
    Ja, då föreslår man nuvarande system, som även de kriminella nätverken älskar.

Men måste tillstå och säga jag är extremt förvånad man spelar ut kortet "det är för kvinnorna det är olagligt", och sen allt man säger och gör bevisar det är ett falskt påstående.
    Och då undrar jag varför man ens har en åsikt ifrån början, när inte ens anledningarna stämmer till varför man vill ha det olagligt.

För mig är detta en icke fråga, inte för jag skiter i kvinnor, men just pga allt stigma och skit som följer och av dom som anser sig vara på den prostituerade sida.
    Och en sådan paradox kan göra alla galna.

Och även ska det alltid vara ett val och inte tvång som nu, och är man villig utföra detta arbete för man behöver arbete, så ska man ställa upp på dessa kvinnor och skydda dom på riktigt.

Svammel om jag eller annan kan tänka sig och jobba som prostituerad, är inget som är av vikt när vi pratar om att det ska vara frivilligt och skydda kvinnan.
    Det är uppenbart vi inte kan skydda kvinnan överhuvudtaget om det är olagligt och i kriminella nätverks händer.

Så varför är det olagligt ens, jo, svaret är att det är en moralpaniklag, som inte har nått intresse än blidka vissa med moralpanik.
    Sen låter det så bra också, tycker även jag.
    Men verkligheten är en helt annan, och då låter det väldigt dåligt helt plötsligt.

hur många meter var det?
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2018-07-05 00:24:21 följande:
    Otroligt trött på dessa hardcoremotståndare som dyker upp i denna tråden.
    De delar upp allting i perfekt svartvit världsbild, och tolkar andras inlägg efter denna totala svartvita världsbild också.
    Nyanser tycks inte existera för dem. Pekar man på sexarbetare som vill bidra med lösning på problemen, så skall detta diskvalificeras och så tjata på "många tänker inte på....".  När skall hardcoremotståndarna inse och förstå att bara för att man pekar på sexarbetare som har en möjlig lösning är aldrig samma sak som att man inte tänker på hur rumänska och nigerianska sexarbetare har det. Det ni ska förstå är att man bara ser en annan lösning på problemet än vad ni gör, och att ni vägra att acceptera att folk har olika sätt att se"möjliga lösningar".
    Världen är inte prefekt svartvit den är nyanserad, och det är just därför det finns olika åsikter på möjliga lösningar på hur man skall komma till rätta med problemet.

Trafficking förekommer inom alla yrkesområden, och inte bara inom prostitution, och är ett globalt problem. Det är bättre med en global lösning på problemet och att länder jobbar i en enad front.

Jag anser att den Nya Zeeländska modellen är att föredra som global lösning på trafficking problemet.
    Avkriminaliserande av prostitutionen och hårdare tag, med tuffare lagar, för trafficking/människohandel i kombination på global nivå anser ju jag skulle hjälpa offren mer. Då kan ju de som sexarbetar frivilligt få ses som yrkespersoner, skapa fackförbund om de vill, och kan samarbeta med polisen mot trafficking/människohandel.

Bara för att JAG väljer att se en annan lösning på problemet, och lyssna på sexarbetarna som pekar på olika lösningar, än vad ni hardcore motståndare gör, ger inte er rätten att svartvitt utgå, fördomsfullt som ni gör, från att man är "omedveten" om hur b.la rumänska och nigerianska har för problem. Det ena måste inte utesluta/inkludera det andra per se.

Och det är samma lösning som jag ser som inte bar sexarbetare ser, utan även b.la Amnesty anser att det är bättre lösning.
    www.amnesty.org/en/qa-policy-to-protect-the-h.../

Men skall man använda sig av hardcoremotståndarnas snäva svartvita synsätt, så har nog även Amnesty inte heller "tänkt på" hur de nigerianska och rumänska sexarbetarna har det, fast Amnesty jobbar på en global nivå i alla länder. Drömmer

Kan bara hålla med, det är tragik med det tankesättet.

Men frågan och arbetet har bara börjat även om man legaliserar prostitution fullt ut.
    Det extremt tuffa jobbet är att särskilja de kriminella nätverken, hur är svårt och bara säga så gör vi.
    En sak är att man tillåter arbetsvisum enkelt och yrkesspecifikt, och att ens arbete existerar.
    Den bör hindra trafficking en del, kanske tom att staten lånar ut pengar tills den arbetande har pengar att betala tillbaka, eller dras på lönen sakta.

Sen bara en idé av många, och om den funkar, inte en susning.
    Nått måste dock göras, dock är denna moralpaniklag underhållen av de som har en noll tolerans om prostitution.
    Vilket är samma som argument kommer inte beaktas, avsett hur bra det är för kvinnorna.

hur många meter var det?
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2018-07-05 02:12:35 följande:
    Detta med arbetsvisum kan vara en bra idé..
    Och det skall sökas av den individen som skall ha det, och för att få arbetsvisum så skall giltiga identifieringshandlingar och man skall kolla upp individens identitet i helandet med.
    Förekommer minsta misstanke om "identitet stöld", så skall man inte få arbetsvisum.
    Eller om det framgår att person A söker för person B så skall det också ges avslag.

Det är trist att dessa "moralens väktare" vägra att inse att polisen fick sämre förutsättningar att få tag på trafficking offer sedan det blev förbjudet att köpa sex, då hela marknaden gick under jorden. Traffickingoffren i Sverige är sämre skyddad än exempelvis Tyskland och Nederländerna. Och det är verkligen mycket värre för utsatta kvinnor som blir tvingade att sälja sex mot sin vilja och är knappast till hjälp för dem.

Ja, det är trist, frågan är nog komplicerad och svår även utan dom moraliska väktarna.
    Och identitets säkra är nog en bra idé och en medföljande legitimation av nått slag.
    Ett litet problem i en legalisering dock, är att priserna kommer sjunka tror jag.
    Och hålla uppe priserna kan orsaka att den svarta försäljning fortsätter, det ser vi på en hel del andra lagliga saker.

Det är en väldigt komplex fråga, dock en sak är säker.
    Systemet vi har idag orsakar mycket onödigt lidande för de kvinnor som arbetar med detta.
    Bara för göra moralpanikpersonerna glada, så offrar man gärna kvinnorna.
    Jag förstår inte resonemanget och ens varför lagen kom till ifrån början om nu det var för kvinnorna.
    Då lagen ökar problemen för dom, och det borde blivit mer uppenbart längre fram.

Men nu vågar man inte ta diskussionen längre, då ett fåtal blir extremt förbannade om man inte unisont säger det ska vara olagligt oavsett hur illa det går för kvinnorna.

Och retorik som "Kommer du arbeta med detta", ingen aning, men om jag säger nej eller ja på frågan, hur hjälper det kvinnorna som far illa med dagens system?
    "Så om du inte har jobb ska då tvingas in i prostitution", nej varför måste man det för?

Allt bygger ju på frivillighet, och det är lite som droger och legalisering, där de som är emot legalisering säger jaha, nu ska vi sälja heroin på ICA och dela ut det på lekplatser(ja, jag sett den mer än en gång i nån variant).
    Och folk förstår inte att för något är legaliserat som tex prostitution, är inte samma sak som oreglerat.

Finns mer sån icke retorik, som är bara till för att förstöra diskussionen och som du fått Nigeria och nått mer i ansiktet.

Finner man på denna sida bara pekar på problem och aldrig några lösningar.
    Medans vi två och par till här, pekar på problemen och tänkbara lösningar, och samtidigt erkänner detta är ett svårt problem ock lösa.
    Då man uppenbart inte lyckats tillräckligt i en legalisering heller och få bort de kriminella nätverken.
    Men göra inget, vem gagnar det?
    Inte kvinnorna i alla fall, och gynnar garanterat de kriminella nätverken som vi ingen vill(får vi hoppas).

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-05 09:51:29 följande:
    Staten låna ut pengar till utländska prostituerade lär ju knappast någonstans väcka intresse hos makthavare eftersom det inte finns intresse för att etablera prostituerade i landet. Vi dvs. samhället är inte intresserade av att den lilla minoritet som köper sex ska få tillgång till licensierade sexarbetare som dessutom ska få startbidrag från staten. De som tjänar pengar på att sälja prostituerade är inte intresserad av att de fattiga kvinnorna från fattiga länder ska få licens att sälja sex eftersom de då förlorar sina förtjänster de får genom att hålla ett stall med kvinnor som transporteras runt i Europa 

Om inte samhället är intresserade, så är summan låg.
    Dock komerm aldrig kriminella nätverk vara bra för kvinnan, är det ett sådant samhälle du vill ha där viss människor är inte värda nått i dina ögon, eller vad är det som driver dig.
    Är är det bara den utopiska idén att restitution inte ska finnas, och kliva över lite kvinnor då är nått man får räkna med då?

Det är bara idéer ska du veta också, idéer i hur man ska klara av att särskilja den prostituerade ifrån de kriminella nätverken och de medföljande problemen där.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-05 13:26:07 följande:
    Det är ju avkriminaliserat i bla. Tyskland trots det så är det 75% av de som säljer sex ändå utnyttjade utländska kvinnor som tjänar mycket dåligt om ens något alls eftersom de har stora skulder till de som skött transporten dit.Tyska staten ger inga startbidrag och licenser till utländskorna trots att det legalt att sälja sex antagligen för att det krävs motprestationer i form av registrering och beviljat arbetstillstånd vilket självfallet inte finns på kartan för ägarna till kvinnorna satt skaffa inbetalning av skatter osv. dock verkar den typen av svartarbete som det är inte vara intressant att stoppa eftersom det generar stora intäkter från ägarna till storbordellerna till kommunerna.

Vi redan vet att organisationer som Hells angels sköter prostitution i Tyskland.
    Det är detta vi vill ha bort, då det är väldigt dåligt för den prostituerade.
    Så den diskussionen är redan över före den startar, och vi säger det är dåligt.
    Är det så svårt och greppa nu när flera säger samma och vad vi önskar få bort?
    Och detta är 100% omöjligt om man har det olagligt.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!