• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Eh!) skrev 2018-07-05 15:18:21 följande:
    Inte sant! Prostitutionen uppstod med slavhandeln.

Ledsen och säga det är bara en gissning, och säga att prostitution är äldsta yrket är en man bara säger för att det funnits i evigheter och inbilla sig det försvinner är naivt.
    Inte heller kan du med en sådan säkerhet säga det är mer än en av flera möjliga.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-05 17:02:31 följande:
    De som jobbar på bordeller kan ju knappast neka med tanke på på att de först efter ett visst antal kunder tjänar första kronan till sig själv efter att de betalat den dagliga avgiften plus den dagliga skatten är de kräsna kanske de inte ens får ihop till detta och en mindre något att köpa mat för
    Den går lösa med att staten upprätthåller lokaler gratis.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-05 21:50:17 följande:
    Vilka ska sälja sex i lokaler som staten tillhandahåller gratis för det kan ju knappast inte vara romska kvinnor och kvinnor från fattiga delar av världen utan uppehållstillstånd som ska sälja där.
    Varför skulle en verksamhet få gratis lokaler när alla andra verksamheter betalar lokalkostnader.
    Vid statlig inblandning så lär det vara ordentliga kontroller och registrering av sexarbetare och självfallet sexköpare likt som det fungerar inom hälso och sjukvård inte minst med tanke på ansvaret för sjukdomar, arbetsskador och allmän säkerhet

För vi vill dessa kvinnor väl, och inte vara i klorna på kriminella nätverk, borde inte detta vara uppenbart med alla som ser alla fel som blir idag.

Lokaler och arbetsvisum får man anpassas till situationen.
    Men nått måste vi hitta på och få bort de kriminella nätverkan ifrån dessa kvinnor.

Jag vet inte att jag är registrerad arbetare i vad jag gör där på mitt arbete, varför skulle det vara så viktigt och registers dom?
    Det bör ju räcka och säga att man arbetar med prostitution om det någonsin är relevant information.

Sen bör de ha någonstans och vända sig, men för få arbetsvisum så får man ju vackert tala om vad man ska arbeta med.
    Annars är ju risken för avslag överhängande.

Betalar man skatt på sitt arbete man gör, så har man även rätt till sjukvård och andra sociala förmåner vi har i samhället.
    Och de flesta spåna här så ska man aldrig ens behöva nämna att man är prostituerad.
    Det är väl möjligen vid sjukskrivning som jag kan komma på bara så där.
    Sen har de flesta tystnadsplikt, så säga detta bör inte heller orsaka problem, dock gäller det fixa till regelverken.
    Det är trots allt för dessa kvinnor vi ska försöka göra det bättre för.

Jag inbillar mig inte detta är nått enkelt, men hur det fungerar nu är under all  kritik.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-05 22:55:28 följande:
    Ska vi ge tiggarna lättare arbete för att få bort dem från de kriminella nätverk som tvingar dem att tigga också eller är det bara prostituerade som ska få arbetstillstånd och jobba i lokaler upplåter gratis. I Norge har det ju visat sig att de prostituerade och tiggarna ägs av samma nätverk där tiggarna sköter bevakning av de prostituerade kvällstid

Tänker inte göra en reda EXTREMT komplex fråga mer komplex genom blanda in andra problem, det hjälper inte en enda kvinna i prostitution.
    Dock vet jag såna här utflykter är till för att försvåra en diskussion, så lägg ned.
    Vill du diskutera tiggare, så föreslår jag en egen tråd till detta, då den frågan är väldigt komplex också och har ingen plats här.

Jag man kan skaffa väktare gratis också, för vi vill väl hjälpa dessa kvinnor, eller är det inte intressant?
    Och det är ju redan uppenbart att det idag inte fungerar, därför är det dax och ta ett nytt steg och testa nått nytt.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-06 16:19:44 följande:
    Fast kooperativa lösningar kräver att personen är skriven i Sverige eller ska vi låta allsköns utländska medborgare komma till Sverige och starta kooperationer inom restaurang, städ, bygg, frisör, handel osv. och sälja tjänster och service till priser långt under svenska priser. Är det i den där fantasivärlden enbart prostituerade som ska sälja tjänster i Sverige utan att omfattas av vanliga regler på arbetsmarknaden eller inbillar sig någon att när dessa kooperativ startar så kommer de fattiga romska kvinnor försvinna och svenska unga tjejer och småbarnsmammor kommer att ta deras plats som sexsäljare i kooperativ

Nej, det gör göra egna lösningar.

Vi har kommit fram till dagens system är fallerat, och vill ersätta med ett nytt.
    Men enda du berättar för oss, är att du vill ha det som det varit.
    Och där har vi kvinnor som far illa.

Så frågan är varför du inte vill förbättra detta, inte ens försöka.
    Är det så att din moralpanik är så kraftigt, att du aldrig kan komma ur dina tankar om att förbättra för kvinnan.
    Och jag vet det är skitsvårt, men det går inget göra när det är olagligt och få bort kriminella nätverk i lukrativa branscher som detta.
    Vi gett massor av förslag man kan testa och se.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-06 16:43:21 följande:
    De fattiga kvinnorna från Rumänien och Nigeria hjälps självfallet på plats i sina hemländer med yrkesutbildning och arbete för då är risken minimal att de lockas av "pojkvän" med enkla jobb i utlandet.
    Den lilla minoritet som köper sex kan ju med fördel bilda ett kooperativ dr de byter sex med varandras fruar och partners för nog är det inga problem att frun har sex med 5-6 män per vecka

Det är ju detta vi vill motverka, det går aldrig när det är olagligt.
    Men det är väldigt svårt även efter också, men i alla fall försöker man.
    Det gör man inte idag, mer än att fortsätta samma spår som alltid.
    Så denna "pojkvännen" är den vill vill ta all makt ifrån, så allt blir kvinnans val och INGEN annans.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-06 16:58:41 följande:
    Nog borde sexköpare kunna organisera sig och ägna sig åt byteshandel och ha sex med varandras partners för det är ju lite synd om fruarna som har män som slösar bort familjens pengar på sexköp och dessutom vill nog fruarna också ha lite ombyte och pröva lite olika män och inte bara gamle Börje utan lite fräscht ungt 

Det vet du kommer aldrig ändra prostitutionsfrågan, varför dessa konstiga utopiska tankar?
    Och det finns redan
    Jag inser du inte vill göra det bättre för dessa kvinnor, man kan tycka det är uppenbart att dagens system inte fungerar.
    Och därför ska vi fortsätta som inget hänt, nej det ska vi absolut inte göra.
    För det visar bara att vi tycker så illa om dessa kvinnor, att man anser det är rätt åt dom.
    Men om det är så, så varför ens bry sig ifrån början?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-07 15:12:35 följande:
    Vi ska självfallet inte stödja och hjälpa utländska sexsäljare att sälja sex i Sverige genom några statliga subventioner eller annat.
    Endast genom att sexköparna organiserar sig och öppet visar sig och ger allmänheten insyn i varför de köper sex kan opinion väckas för legalisering dessutom är det ju bra för de som inte är bekväma med sexköpare att veta vilka de inte ska inleda relation med.

Det du väljer är 100% forcerade emot kriminella nätverk, är detta bra för kvinnorna?
    Eller är ett system där man försöker få bort kriminella nätverk bättre?
    Svaret kommer reflektera av du anser om dessa kvinnor.

Inser att du inte ens vågar diskutera ämnet, är det pga moralpanik elelr vad är det som driver dig?
    Det är uppenbart inte för att förbättra för några kvinnor, för dom upplever jag som du skiter fullständigt i.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-07 15:31:48 följande:
    Och vill man att staten ska upplåta lokaler där fattiga kvinnor kan sälja sex så får man väl se till att seriöst väcka opinion för detta genom att öppet visa fram kundunderlaget 
    Allt för göra det bättre för kvinnorna, och få bort kriminella nätverk?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-07 15:57:34 följande:
    Självklart att visa på att det finns seriösa kunder som borgar för att dessa kvinnor på ett säkert sett kan sörja för en varaktig försörjning lär ju vara högsta prioritet. Ska det tillåtas legal sexförsäljning dessutom statligt sponsrad så är det av största vikt att köparna ges ett ansikte och kontrolleras och registreras så att de exempelvis inte är dömda sexförbrytare, bär på sjukdomar och kan betala för sig

Det du tar upp är småsaker i sammanhanget, det stora arbetet är att få bort kriminella nätverk.
    Och dessa går aldrig få bort om det är olagligt, och är ett stort jobb om man gör det lagligt.
    Så jag säger aldrig att det kommer bli enkelt, men det vi håller på med idag är tvärtom.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!