Anonym (anonym) skrev 2018-07-05 21:50:17 följande:
Vilka ska sälja sex i lokaler som staten tillhandahåller gratis för det kan ju knappast inte vara romska kvinnor och kvinnor från fattiga delar av världen utan uppehållstillstånd som ska sälja där.
Varför skulle en verksamhet få gratis lokaler när alla andra verksamheter betalar lokalkostnader.
Vid statlig inblandning så lär det vara ordentliga kontroller och registrering av sexarbetare och självfallet sexköpare likt som det fungerar inom hälso och sjukvård inte minst med tanke på ansvaret för sjukdomar, arbetsskador och allmän säkerhet
För vi vill dessa kvinnor väl, och inte vara i klorna på kriminella nätverk, borde inte detta vara uppenbart med alla som ser alla fel som blir idag.
Lokaler och arbetsvisum får man anpassas till situationen.
Men nått måste vi hitta på och få bort de kriminella nätverkan ifrån dessa kvinnor.
Jag vet inte att jag är registrerad arbetare i vad jag gör där på mitt arbete, varför skulle det vara så viktigt och registers dom?
Det bör ju räcka och säga att man arbetar med prostitution om det någonsin är relevant information.
Sen bör de ha någonstans och vända sig, men för få arbetsvisum så får man ju vackert tala om vad man ska arbeta med.
Annars är ju risken för avslag överhängande.
Betalar man skatt på sitt arbete man gör, så har man även rätt till sjukvård och andra sociala förmåner vi har i samhället.
Och de flesta spåna här så ska man aldrig ens behöva nämna att man är prostituerad.
Det är väl möjligen vid sjukskrivning som jag kan komma på bara så där.
Sen har de flesta tystnadsplikt, så säga detta bör inte heller orsaka problem, dock gäller det fixa till regelverken.
Det är trots allt för dessa kvinnor vi ska försöka göra det bättre för.
Jag inbillar mig inte detta är nått enkelt, men hur det fungerar nu är under all kritik.