Rosaröd skrev 2018-06-30 16:27:00 följande:
Ja fast jag skrev ju att om man inte ger alla får barnet komma in och äta. Tycker det är onödigt med konflikter man kan undvika eftersom en av mammorna har varit på TS om detta. Jag förespråkar lågaffektivt bemötande i alla lägen speciellt när det gäller barn! Och självklart tycker jag att man ska prata med dom andra föräldrarna om det är ok att bjuda :)
Varför ska inte TS barn få äta ute om de vill, är det verkligen andra föräldrar som ska bestämma det? Det är väl bättre att barnen lär sig att man kan inte få allt, och att andra inte ska behöva gömma sina saker/mat etc för att andra inte ska bli ledsna.
Sedan när det gäller den mamma som sade till TS, så är det hon som skapar konflikten, eftersom hon anser att andra ska utfordra hennes barn. Vilket är jäkligt snålt av henne. Och då tycker du att TS ska gå henne till möttes och skicka ner mat till alla på gården? Hade den mamman varit smart hade hon föreslagit att föräldrarna kunde skiftas om att ge mellis till barnen, nu visade hon bara sin snåla sida.