• Anonym (*)

Menskopp

Nyfiken på menskopp. Ni som testat hur fungerar det?

• Svar på tråden Menskopp
  • Anonym (Skip)

Jag är väldigt skeptisk och känner mig inte sugen på att prova. Känns kladdigt. Ni som har menskopp - har ni köpt en särskild kastrull att koka den i?

• Anonym (Road)
    Anonym (Skip) skrev 2018-07-01 20:05:16 följande:

Jag är väldigt skeptisk och känner mig inte sugen på att prova. Känns kladdigt. Ni som har menskopp - har ni köpt en särskild kastrull att koka den i?

Förstår din tanke. Jag tror det är väldigt individuellt, för mig är det inte kladdigt alls. Jag byter morgon och kväll i duschen... så för mig är det så smidigt. Har normalrik mens.

Nej har ingen särskild kastrull, man tvättar ju ur koppen med tvål innan och sen kokas den. Finns ingen anledning att ha en egen kastrull till den :)
  • Iowhannah

Jag tycker inte det är kladdigt. De enda tillfällena det inte är optimalt med menskopp är när man måste tömma den på utedass, men det finns säkert smidig engångsrengöring att köpa.

Använder inte en speciell kastrull, man rengör koppen innan och så diskar man kastrullen efteråt.
  • Iowhannah

Jag tycker inte det är kladdigt. De enda tillfällena det inte är optimalt med menskopp är när man måste tömma den på utedass, men det finns säkert smidig engångsrengöring att köpa.

Använder inte en speciell kastrull, man rengör koppen innan och så diskar man kastrullen efteråt.
  • Anonym (egen kastrull)

Jag kör en egen kastrull till menskoppen,men det beror lite på att efter att jag flyttade ihop med sambon hade vi kastruller i överflöd. SÅ jag tog en som var över.

• Anonym (Hm)
    Anonym (egen kastrull) skrev 2018-07-01 21:13:38 följande:

Jag kör en egen kastrull till menskoppen,men det beror lite på att efter att jag flyttade ihop med sambon hade vi kastruller i överflöd. SÅ jag tog en som var över.

Vad har du kastrullen till??
  • Iowhannah
    Anonym (Hm) skrev 2018-07-01 21:21:40 följande:

Vad har du kastrullen till??

Efter varje mens så steriliserar man koppen genom att koka den i 2-5 minuter.
  • Anonym (Hm)
    Iowhannah skrev 2018-07-01 21:30:54 följande:

Efter varje mens så steriliserar man koppen genom att koka den i 2-5 minuter.

Jaha. Smart
  • Anonym (Bra)

Har använt några månader och är nöjd. Beställde först för stor men fick en mindre gratis som funkar bra. Dock läcker det lite utanför så jag måste ha trosskydd också.kanske jag inte lärt mig att sätta i helt rätt.

• Iowhannah
    Anonym (Bra) skrev 2018-07-01 21:51:15 följande:

Har använt några månader och är nöjd. Beställde först för stor men fick en mindre gratis som funkar bra. Dock läcker det lite utanför så jag måste ha trosskydd också.kanske jag inte lärt mig att sätta i helt rätt.

Jag brukar vara tvungen att kombinera med trosskydd de dagar jag blöder som mest. Vet jag att jag inte kommer hinna till toalett tillräckligt ofta så kan jag även kombinera med binda för att vara helt säker.
Svar på tråden Menskopp