Menskopp
Nyfiken på menskopp. Ni som testat hur fungerar det?
Nyfiken på menskopp. Ni som testat hur fungerar det?
Man har den också under natten gissar jag? Är det någon som haft några problem med det?
Man har den också under natten gissar jag? Är det någon som haft några problem med det?
Jag har ett lättare framfall efter min senaste förlossningen och blev rekommenderar menskopp av min barnmorska då tampong bara glider ut. Tyvärr händer samma sak med menskoppen, och det är verkligen inte bekvämt när piggen sticker ut. Hatar binda, men det är väl bara att härda ut. Inget annat fungerar ju...
Känns inte helt fräscht med uppsamlat blod som man går runt med och måste tömma ut. Dock ekonomiskt alternativ jämfört med tampong och bindor
Jag brukar vara tvungen att kombinera med trosskydd de dagar jag blöder som mest. Vet jag att jag inte kommer hinna till toalett tillräckligt ofta så kan jag även kombinera med binda för att vara helt säker.
Jag har "mensat" färdigt men ordet menskopp gives me the creeps. Minns när jag hade tampax med införingshylsa (kunde inte med fingrar upp i underlivet) och hur jag kollade efter snöret hela tiden. LIVRÄDD att det skulle försvinna.
Jag är supernöjd med menskopp. Lyckades dock förstöra den lite när jag skulle korta ner piggen och nu är jag gravid så får bli en ny när det är dags igen.
Jag är lite känslig för att lägga den i en kastrull som sedan ska användas till något annat. Jag använder istället steriliseringstabletter som den får bada i ett tag. Funkar utmärkt.
I början använde jag binda också innan jag lärt mig få den på plats ordentligt. Men det lär man sig ganska snabbt. Jag är extremt glad för menskoppen eftersom jag blöder mycket och ofta blöder igenom tamponger och bindor. Händer inte med menskopp.
Oftast inte kladdigt alls, men kan ju bli lite om den råkar bli överfull. Men hellre kladd när man byter än kladd i byxorna...
Jag är supernöjd med menskopp. Lyckades dock förstöra den lite när jag skulle korta ner piggen och nu är jag gravid så får bli en ny när det är dags igen.
Jag är lite känslig för att lägga den i en kastrull som sedan ska användas till något annat. Jag använder istället steriliseringstabletter som den får bada i ett tag. Funkar utmärkt.
I början använde jag binda också innan jag lärt mig få den på plats ordentligt. Men det lär man sig ganska snabbt. Jag är extremt glad för menskoppen eftersom jag blöder mycket och ofta blöder igenom tamponger och bindor. Händer inte med menskopp.
Oftast inte kladdigt alls, men kan ju bli lite om den råkar bli överfull. Men hellre kladd när man byter än kladd i byxorna...
Jag har "mensat" färdigt men ordet menskopp gives me the creeps. Minns när jag hade tampax med införingshylsa (kunde inte med fingrar upp i underlivet) och hur jag kollade efter snöret hela tiden. LIVRÄDD att det skulle försvinna.
Jag tycker inte det är kladdigt. De enda tillfällena det inte är optimalt med menskopp är när man måste tömma den på utedass, men det finns säkert smidig engångsrengöring att köpa.
Använder inte en speciell kastrull, man rengör koppen innan och så diskar man kastrullen efteråt.