• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • natalieljung
    Timal89 skrev 2018-07-27 16:10:45 följande:

Ni som har bim kommande vecka - har ni känt av några symptom? :)

de enda jag känner annorlunda än tidigare är att hjärtat dunkar tydligt till vänster om naveln. (Men de är inget gravidsymptom..)

Jag vet inte hur lång min cykel är, hade mens 1/7 så tänker testa 8/8 om mensen inte dykt upp =)

Har bim nästa vecka, vet inte om det är något symtom men sen en vecka sen tillbaka så har jag haft problem med magknip & uppsvälld mage / gaser. Vet inte riktigt om det har att göra med att jag är utomlands och maten, men kan inte riktigt koppla det till någon speciell mat.

Sen har jag mensvärk till och från sen kanske 4-5 dagar tillbaka, men kan lika väl vara så att mensen kommer snart :P 
  • Timal89
    natalieljung skrev 2018-07-28 12:18:25 följande:

Har bim nästa vecka, vet inte om det är något symtom men sen en vecka sen tillbaka så har jag haft problem med magknip & uppsvälld mage / gaser. Vet inte riktigt om det har att göra med att jag är utomlands och maten, men kan inte riktigt koppla det till någon speciell mat.

Sen har jag mensvärk till och från sen kanske 4-5 dagar tillbaka, men kan lika väl vara så att mensen kommer snart :P 

Magknip sen igår em här jag med! Ingen aning om de beror på italienska maten eller att mens är på g eller vad de kan vara. Bara vänta o de =)
  • IBS

Hoppar in i denna tråden och hoppas på bättre tur i augusti. Sitter precis hos gynakuten och konstaterat missfall. Hade spottings sedan jag plussade förra onsdagen och en rejäl blödning under hela torsdagen denna veckan.

Hoppas ÄL kommer igång direkt så vi kan få ett nytt plus i augusti.

• Thorax
    IBS skrev 2018-07-28 13:44:51 följande:

Hoppar in i denna tråden och hoppas på bättre tur i augusti. Sitter precis hos gynakuten och konstaterat missfall. Hade spottings sedan jag plussade förra onsdagen och en rejäl blödning under hela torsdagen denna veckan.

Hoppas ÄL kommer igång direkt så vi kan få ett nytt plus i augusti.

Men nej :(

Beklagar verkligen. Jag håller tummarna att allt kommer igång fort för dig igen.
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Canary

Gud dessa hormoner alltså.

Tror inte att jag är gravid nu. Men nånting med hormonnivåerna måste ha ändrats, kanske efter att jag tog ut spiralen (vilket inte borde komma som en överraskning, men då jag aldrig känt av min cykel tidigare så är det traumatiskt).

Nu en dryg vecka efter förmodad ÄL så är jag gråtmild, nedstämd och lättirriterad, fräser mot min make... värmeböljan har tagit hårt på mig och jag känner mig orkeslös, trött, svullen och yr.

Inget känns roligt och jag vill mest härda ut tills jag börjar jobba igen efter semestern nu på måndag.

Efter att vi bestämt oss för att försöka skaffa barn har min hjärna blivit ett komplett graviditetsmonster. Tänker jättemycket på graviditet (egentligen mer än på själva bebisen), längtar efter ett plus och oroar mig för att det inte ska gå.

Har inte velat berätta för min man om hur jag mår för en del av mig tycker att jag bara beter mig fånigt och bör skärpa mig, men eftersom han märkt att jag blivit som ett gråtande åskmoln så blev jag tvungen att spill the beans och vi hade ett bra samtal tidigare idag. Han är stöttande och kärleksfull, och vill ha barn. Men är ju mer inne på att vi bara ska köra på och se vad som händer medans jag vill ha järnkoll på allt.

Usch vad jobbigt allt är... skulle helst bara vilja gömma mig just nu, eller gå upp helhjärtat i jobbet och tänka på annat. Känns ovant att inte vara den jämna och stabila kvinna jag brukar vara. Känner mig typ som kroppens fånge...

Nån som känner igen sig eller har några tröstande ord...? Tycker att det är så skönt att utbyta erfarenheter med andra kvinnor anonymt...

Kram till alla som kämpar.

• Glädje5

Känner ni något ägglossning + 5-6?

Alla symtom som avviker från det normala skulle jag vilja höra som ni känner såhär tidigt.

Vill så gärna ha +

• Esofe
    Glädje5 skrev 2018-07-28 13:55:15 följande:

Alla symtom som avviker från det normala skulle jag vilja höra som ni känner såhär tidigt.

Vill så gärna ha +

Jag har: ömma bröst (sedan ÄL), uppblåst mage, gasig och extrema knip i undre magen som håller i sig några sekunder.
  • Sobika
    Glädje5 skrev 2018-07-28 13:55:15 följande:

Vill så gärna ha +

Jag är på äl+5 Idag. Igår fick jag lite bruna flytningar och på pappret när jag torkade mig. Har fått lite så idag med. Har aldrig haft så tidigare så nära efter äl. Kanske är nån typ av mellanblödning eller vad det heter. Har fått nidblödning med båda barnen och då va det max en droppe rosa så tror absolut inte det är nått sånt. För tidigt för det med tror jag.

Känner du något eller har nått som avviker?
  • Esofe
    Sobika skrev 2018-07-28 14:06:01 följande:

Jag är på äl+5 Idag. Igår fick jag lite bruna flytningar och på pappret när jag torkade mig. Har fått lite så idag med. Har aldrig haft så tidigare så nära efter äl. Kanske är nån typ av mellanblödning eller vad det heter. Har fått nidblödning med båda barnen och då va det max en droppe rosa så tror absolut inte det är nått sånt. För tidigt för det med tror jag.

Kan ägget fästa utan att ge nidblödning? För har inte fått den men hoppas på att ägget fäster ändå... ÄL+10...
  • Glädje5
    Sobika skrev 2018-07-28 14:06:01 följande:

Känner mig avslagen, ont i sidan, smått molvärk i livmodern, ömma bröstvårtor, illamående ibland, inte hungrig,

Fick missfall förra månaden och då hade jag symtom som

Illamående, ömma bröstvårtor, konstig yrsel, diarré, väldigt mycket smärta i livmodern från och till innan missfallet, extremt borta och extremt känslig.

Känner inte samma symtom nu men klart vara olika därför jag undrar.
Svar på tråden BIM Augusti <3