• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • mammatill2boys
    Glädje5 skrev 2018-07-29 22:42:46 följande:

Vilka tester har ni?

Jag har babyplans ägglossningstester och de fungerar utmärkt det är ingen tvekan. Billiga och bra

Jag har Graviditetskollens ÄL-tester som jag testat med varje dag i 2 veckor, ännu inget positivt så vet inte..
  • Matina

Hoppar in här. Vi försöker bli med barn nu och jag har förväntad BIM 7/8.

Matina

Idag 23:49

Fick min mens den 10/7 och var min ÄL den 24/7 men jag kände av alla symptom redan helgen innan, alltså 21/07. Vi hade en hel den oskyddat mer eller mindre alla de dagarna mellan 18-26 juli. Idag fick jag en miniblödning som var lite röd men mer åt det rosa hållet. Har en massa molvärk och lite spända bröst. Dock så har jag en del äggviteliknande flytningar.

Kan jag vara gravid?

• Linepj
    mammatill2boys skrev 2018-07-29 22:46:57 följande:

Tack! Skönt jag inte är ensam.. Men hur funkar dom digitala? Jag måste ju testa varje dag som läget är nu pga jag inte alls vet när jag har ÄL eller mens. Är inte ett sånt test för en gång och ganska dyrt?

Jag har gjort så att jag testat med babyplans ältest och när jag ser minst ökning av styrkan så har jag börjat testa med cb digitalt.
  • Kaijssa

Hoppar in här med! Har också beräknad bim den 7/8. Har precis börjat med bebisverkstaden så denna månad har varit första försöket

• Linepj
    mammatill2boys skrev 2018-07-29 16:42:47 följande:

Gud va jobbigt för dig!!! Jag har haft problem i två månader nu efter slutat med cerazette och mår skit över detta! Hade planerat bli gravid innan september men det kan jag ju glömma känns det som. Aldrig haft problem innan jag började med Cerazette:( Jag har dock inte fått positivt på ÄL-testerna än ens:(

Håller med om att dom verkligen borde informerat om vilken kaos kroppen kan bli!

Tack för ditt svar! På något skumt sätt känns det skönt att inte vara ensam med dessa problem (missförstå mig rätt, jag önskar såklart att du inte heller hade dessa bekymmer och får plus riktigt snart). Jag provade rosenrot men det gjorde inget för mig tyvärr. Däremot när jag testade bidrottninggele så fick jag ?maj-mensen? så kanske att det gjorde något då? Har fortsatt med bidrottninggelen sen dess och inget hänt efter det.. men nu efter mitt första positiva ältest så vågade jag inte fortsätta äta det eftersom många säger att det kan påverka efter öl.. har dock inte hittat några definitiva svar. Och eftersom jag inte har något klart bim så vet jag inte när jag ska våga börja äta dem igen..
  • Esofe

ÄL+12, BIM-3 och symptomen fortsätter. knip i äggstockarna, ömma bröstvårtor, uppblåst mage, gasig mage, molvärk, smått illamående.

Tog en RFSU sticka nyss som visade blankt, men efter 5min blev det strömavbrott så fick inte se mer av den haha. Men nu känner jag mig helt nere, sådana här symptom går inte att inbilla sig, särskilt inte när man vill vika sig av smärta eller inte kan nudda vid något med varken bröst eller mage utan att det "sticker till".

BIM på torsdag, är mensen inte kommen innan helgen får det bli ett test då också...

• natalieljung
    Esofe skrev 2018-07-30 07:18:37 följande:

ÄL+12, BIM-3 och symptomen fortsätter. knip i äggstockarna, ömma bröstvårtor, uppblåst mage, gasig mage, molvärk, smått illamående.

Tog en RFSU sticka nyss som visade blankt, men efter 5min blev det strömavbrott så fick inte se mer av den haha. Men nu känner jag mig helt nere, sådana här symptom går inte att inbilla sig, särskilt inte när man vill vika sig av smärta eller inte kan nudda vid något med varken bröst eller mage utan att det "sticker till".

BIM på torsdag, är mensen inte kommen innan helgen får det bli ett test då också...

åh, men vänta till bim i alla fall eller någon dag efter. Förstår att det är jobbigt att vänta men håll ut :D 

Är du uppblåst i magen hela tiden?
  • mammatill2boys
    Linepj skrev 2018-07-30 00:00:50 följande:

Jag har gjort så att jag testat med babyplans ältest och när jag ser minst ökning av styrkan så har jag börjat testa med cb digitalt.

Tack för tipset! Ska köpa CB digital idag:)
  • novemberregn

Åh, idag vakande jag med mensvärk. Som om mensen ska komma. Var helt övertygad om att det skulle bli rött på pappret när jag torkade mig, men mensen ska komma först den 7/8, så lite för tidigt för det.

Lite osäker på exakt när jag haft ägglossning men är någonstans mellan ÄL+6 och ÄL+8.

När jag väntade första barnet hade jag mensvärk en hel vecka innan BIM. Plussade på ÄL+9.

• Jahajaa
    Hjärtat80 skrev 2018-07-29 08:11:47 följande:

Jag överväger att söka läkare och få ngt antidepressivt för jag vet inte hur långe jag pallar att ha det såhär. Hade ju dock hoppats på ett plus så jag slapp :-/

Vad har du för symptom nu? Bim?

Jag förstår det! Jag äter antidepressiva nu, för en tidigare depression, men dom har tyvärr inte hjälpt på mitt pms humör.. (däremot mitt dåliga humör resten av månaden) ;) jag har samma symptom nu som innan mens, dvs. Ömma svullna bröst och ett taskigt humör, men jag tror att jag är gravid denna gången... tog precis ett test och väntade mig att det skulle vara tokblankt som vanligt, men där kom ett litet streck :D ska åka och köpa ett digitalt test innan jag tar ut något i förskott. Har Bim på fredag. ÄL + 11 idag :)
Svar på tråden BIM Augusti <3