BIM Augusti <3
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
BIM LISTAN-
1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari
2/8 - Esofe, kattblomman, rubie
3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz
3/8 - Udde
4/8 - sobika, Periksson90, Danielsson21, Ardnas89
5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80
6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887
7/8 - Jennib, Neleda
8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn
9/8 - månflicka, Canary
11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG
12/8 - niiskueiti
13/8 - mammatill2boys
14/8 - Cajsa278, JosHed
15/8 - lyckligast80
17/8 - Roran1
18/8 - Kira16
19/8 - Thorax, amne18
23/8 - Ejjami, Barnlängtan90
24/8- AnonymAB
Ngn annan med liknande PMS-besvär?
Ömma och svullna bröst och ett dåligt humör ;)
Har det varje månad men man kan ju hoppas på att det den här månaden beror på något annat än pms :)
Lägger till mig här! BIM 7/8 :)
BIM LISTAN-
1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari
2/8 - Esofe, kattblomman, rubie
3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz
3/8 - Udde
4/8 - sobika, Periksson90, Danielsson21, Ardnas89
5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80
6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887
7/8 - Jennib, Neleda, ellie86
8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn
9/8 - månflicka, Canary
11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG
12/8 - niiskueiti
13/8 - mammatill2boys
14/8 - Cajsa278, JosHed
15/8 - lyckligast80
17/8 - Roran1
18/8 - Kira16
19/8 - Thorax, amne18
23/8 - Ejjami, Barnlängtan90
24/8- AnonymAB
Gud dessa hormoner alltså.
Tror inte att jag är gravid nu. Men nånting med hormonnivåerna måste ha ändrats, kanske efter att jag tog ut spiralen (vilket inte borde komma som en överraskning, men då jag aldrig känt av min cykel tidigare så är det traumatiskt).
Nu en dryg vecka efter förmodad ÄL så är jag gråtmild, nedstämd och lättirriterad, fräser mot min make... värmeböljan har tagit hårt på mig och jag känner mig orkeslös, trött, svullen och yr.
Inget känns roligt och jag vill mest härda ut tills jag börjar jobba igen efter semestern nu på måndag.
Efter att vi bestämt oss för att försöka skaffa barn har min hjärna blivit ett komplett graviditetsmonster. Tänker jättemycket på graviditet (egentligen mer än på själva bebisen), längtar efter ett plus och oroar mig för att det inte ska gå.
Har inte velat berätta för min man om hur jag mår för en del av mig tycker att jag bara beter mig fånigt och bör skärpa mig, men eftersom han märkt att jag blivit som ett gråtande åskmoln så blev jag tvungen att spill the beans och vi hade ett bra samtal tidigare idag. Han är stöttande och kärleksfull, och vill ha barn. Men är ju mer inne på att vi bara ska köra på och se vad som händer medans jag vill ha järnkoll på allt.
Usch vad jobbigt allt är... skulle helst bara vilja gömma mig just nu, eller gå upp helhjärtat i jobbet och tänka på annat. Känns ovant att inte vara den jämna och stabila kvinna jag brukar vara. Känner mig typ som kroppens fånge...
Nån som känner igen sig eller har några tröstande ord...? Tycker att det är så skönt att utbyta erfarenheter med andra kvinnor anonymt...
Kram till alla som kämpar.
Magknip och gaser även här. Bim 3/8.
Idag på eftermiddagen drabbades jag också av stora tröttheten som jag känner igen från tidigare graviditeter. Lade mig på soffan när barnen lekte och somnade bums. Brukar inte hända. Men känns lite väl tidigt att vara gravidtrött? Hoppas, hoppas.....
Jag har hört att det kan ta upp emot ett år.. innan dess får man nog ingen hjälp. Några månader ska tydligen va ganska normalt. Men verkar som jag äntligen slutat att blöda dom äckliga ?flytningarna?.
Tror faktiskt inte man får nån hjälp nu för kroppen kan ta tid på sig tyvärr. Frustrerande.. jag hade planerat bli gravid senast i september så slutade därför innan midsommar.
Dag 3 med extrema knip i magen, oftast när jag reser mig upp och går lite men ibland även när jag sitter/ligger. Kan väl inte vara stress så långt ner i magen? Stress sitter väl högre upp.
Idag är jag även kallsvettig, trött och gasig + gör nummer 2 de senaste dagarna betydligt oftare än vanligt. Uppblåst mage så jag knappt får på mig byxorna trots minskat matintag samt mer rörelse i vardagen i jobbet som hemtjänst.
ÄL+11, BIM-4 idag. Imorgon testar jag nog mig. Om jag inte får plus eller mens i veckan som kommer så får jag nog söka vård för jag viker mig nästan av smärtan av knipen.
Dag 3 med extrema knip i magen, oftast när jag reser mig upp och går lite men ibland även när jag sitter/ligger. Kan väl inte vara stress så långt ner i magen? Stress sitter väl högre upp.
Idag är jag även kallsvettig, trött och gasig + gör nummer 2 de senaste dagarna betydligt oftare än vanligt. Uppblåst mage så jag knappt får på mig byxorna trots minskat matintag samt mer rörelse i vardagen i jobbet som hemtjänst.
ÄL+11, BIM-4 idag. Imorgon testar jag nog mig. Om jag inte får plus eller mens i veckan som kommer så får jag nog söka vård för jag viker mig nästan av smärtan av knipen.
Har exakt detta problem också. Har fått knip i alla delar av magen det senaste. Tyvärr tror jag det kan vara stress över all denna tankeverksamhet på bebis. Testade mig igår och var negativ. Idag ska mensen komma men har inte gjort sig påmind än - mer än att jag fick sånt oerhört knip/håll på höger sida magen. Hoppas ju förstås att det är för det andra alternativet, så skriv gärna hur det går med ditt test :)