• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Canary
    Esofe skrev 2018-07-28 13:58:58 följande:

Jag har: ömma bröst (sedan ÄL), uppblåst mage, gasig och extrema knip i undre magen som håller i sig några sekunder.

Humörsvängningar, yrsel, trötthet.
  • Periksson90
    Esofe skrev 2018-07-28 14:12:19 följande:

Kan ägget fästa utan att ge nidblödning? För har inte fått den men hoppas på att ägget fäster ändå... ÄL+10...

Har läst att de är 30% av alla graviditeter som har nidblödning så är snarare vanligt att man inte har det än att ha det. Jag hade de inte när jag var gravid med dottern :)
  • Esofe
    Periksson90 skrev 2018-07-28 14:32:26 följande:

Har läst att de är 30% av alla graviditeter som har nidblödning så är snarare vanligt att man inte har det än att ha det. Jag hade de inte när jag var gravid med dottern :)

Då har hoppet inte lämnat en än!
  • Sobika
    Esofe skrev 2018-07-28 14:12:19 följande:

Kan ägget fästa utan att ge nidblödning? För har inte fått den men hoppas på att ägget fäster ändå... ÄL+10...

Såg att du fått svar men det är vanligare att inte få det. När ska du testa? Håller tummarna att det blir ett plus!! :D
  • Sobika
    Glädje5 skrev 2018-07-28 14:14:24 följande:

Känner mig avslagen, ont i sidan, smått molvärk i livmodern, ömma bröstvårtor, illamående ibland, inte hungrig,

Fick missfall förra månaden och då hade jag symtom som

Illamående, ömma bröstvårtor, konstig yrsel, diarré, väldigt mycket smärta i livmodern från och till innan missfallet, extremt borta och extremt känslig.

Känner inte samma symtom nu men klart vara olika därför jag undrar.

Det kan säkert vara olika från gång till gång :) håller tummarna för ett plus! :D när har du bim?
  • Esofe
    Sobika skrev 2018-07-28 15:39:05 följande:

Såg att du fått svar men det är vanligare att inte få det. När ska du testa? Håller tummarna att det blir ett plus!! :D

Vågar inte testa, är dock jävligt sugen... Tidigast måndag får det bli... (bim-3)... Visas det inget, ska jag inte testa förrän efter bim om jag inte fått mensen. Är så lättsårad för tillfället..

Inte lätt att jobba (hemtjänst) när det kniper till i undre magen och håller i sig i flera sekunder.. Humöret sviktar samtidigt. Hoppas på plus!!
  • mammatill2boys
    WanderChild skrev 2018-07-28 12:11:33 följande:

Har idag införskaffat Rosenrot och Apiforce (bidrottninggele). 6 veckor sen pillerstopp och varken äl (vad jag vet) eller mens sen dess! Trodde kroppen skulle kicka igång rätt snabbt då jag åt en pillersort som sägs ha lägre påverkan än de klassiska kombipillerna, hade även rejäla känningar i tjejmagen veckan efter pillerstoppet men sen dess har det inte hänt mycket. Har gjort både äl-tester och grav-tester flera ggr men utan minsta utslag på ngn av dem, de är rörande överens över att en kritvit sticka med endast ett streck är vad som erbjuds. Har även tempat senaste 3 veckorna men det är Rocky mountain utan ngt mönster som varken jag eller ff kan tyda än...

Nu hoppas jag tillskottsboosten ska göra sitt så jag förhoppningsvis ska få skriva upp mig på BIM listan!

Ngn annan som har erfarenheter av att försöka få igång cykeln igen efter pillerstopp?

Jag är i precis samma situation! Oxå 6 veckor sen jag slutade. Haft bruna flytningar i 2 veckor men inget mer. Mina ÄL-stickor visar svaga streck varje gång förutom igår lite starkare men idag svagare igen.

Jag trodde oxå kroppen skulle komma igång snabbt efter jag slutade med mina cerazette...:(
  • Emsopemso

Halloj! :) jag är på ÄL+8 . Haft mensvärk "light" ända sen ÄL.. brukar få ont då men sen 2 dagar senare går det över. Men inte nu, är såklart rädd att jag bara är inbillningssjuk! Men hoppas hoppas :D

Håller en tumme för er alla <3

• Novis1991

Ojojoj. Negativt test imorse (dagen innan förväntad mens). Nu återstår att se om det kommer någon mens eller om testet visar fel. Jag har känt symtom i 1 1/5 vecka nu och har senaste dagarna mått illa, haft spänningar i magen, inte orkat äta så mycket och fått galet mycket håll från ingenting. Börjar dock misstänka att det kan vara stress och kanske magsår/magkatarr på väg :/ inte nog med att det är mycket jobb så går man ständigt och stressar över tankarna på bebis/icke bebis... det ska då alltid va nåt

• Hjärtat80

Hoppar in här! Har beräknad mens 5/8. Försöker med 3:e barnet (den yngsta är 8). 1:a barnet kom till via IVF och det 2:a naturligt. Önskar inget hellre än en 3:a nu men månaderna går....

Har fått väldans mkt PMS sista månaderna med ömmande bröst, mensvärk (har även endometrios som jag känner av som mensvärk ibland), illamående och humörsvängningar från äl till mens så varje månad börjar med hopp för att sedan avslutas i besvikelse.

Svar på tråden BIM Augusti <3