• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • rubie

BIM - 3 idag och negativt test :( alla symptom är försvunna sen tre, fyra dagar tillbaka... är bara ovanligt trög och gasig i magen. Tror inte det bilen något pluss denna månaden tyvärr.

• WanderChild
    mammatill2boys skrev 2018-07-28 22:15:09 följande:

Jag har hört att det kan ta upp emot ett år.. innan dess får man nog ingen hjälp. Några månader ska tydligen va ganska normalt. Men verkar som jag äntligen slutat att blöda dom äckliga ?flytningarna?.

Tror faktiskt inte man får nån hjälp nu för kroppen kan ta tid på sig tyvärr. Frustrerande.. jag hade planerat bli gravid senast i september så slutade därför innan midsommar.

Liten uppdatering... Har ju fått blankt på alla test hittills men tog precis ett äl-test o nu fick jag faktiskt ett ljusrosa streck!! Absolut inte positivt men ändå stort steg i rätt riktning att min kropp iaf börjar producera lite lh-hormon! :) Woho! Om det beror på RR o BDG (om det ens kan ha så snabb effekt?!) eller kommit spontant i samband med att jag börjat med dem vet jag inte men lustigt sammanträffande isf!
  • Udde
    belletristik skrev 2018-07-29 09:17:22 följande:

detta var mitt första symtom förra gången... nån vecka innan jag ens testade var jag sååå trött. hade ingen aning om att jag var gravid, men att somna framför datorn och i soffan gör jag ALDRIG annars, så nånting var det. min bästa kompis var så övertygad så hon lämnade ett grav-test hemma hos mig utan att säga nåt så morgonen därpå var jag tvungen att vara så snäll att testa mig och hon hade rätt :D

Kul att höra! Då kanske det kan vara något.
  • mammatill2boys
    WanderChild skrev 2018-07-29 13:06:10 följande:

Liten uppdatering... Har ju fått blankt på alla test hittills men tog precis ett äl-test o nu fick jag faktiskt ett ljusrosa streck!! Absolut inte positivt men ändå stort steg i rätt riktning att min kropp iaf börjar producera lite lh-hormon! :) Woho! Om det beror på RR o BDG (om det ens kan ha så snabb effekt?!) eller kommit spontant i samband med att jag börjat med dem vet jag inte men lustigt sammanträffande isf!

Va skönt för dig:) hoppas det är på gång! Själv har bag alltid svaga streck men ingen direkt stegring...:(
  • Jenniiie

Hej! Hoppar gärna in i tråden. Är ny här så ska bli spännande och följa er om kampen att bli gravid och få ett + på stickan även följa dessa jobbiga dagar som när man får ett -.

Tänkte berätta lite om mig o min sambo. Vi har hållit på i snart 3 år med att bli gravid. Fick ett missfall 2015 som tagit hårt på mig inte bara då utan idag..så mycket känslor som bara ni som har gått igenom kan förstå. Mår väldigt dåligt över kampen med negativa graviditets test. Hade första LH ökning den här månaden 20/7 den veckan körde vi varannan dag även på den dagen och gjorde graviditets test idag och såklart inte gravid men symtom har jag. Kan i för sig vara mens som är på g. Hoppas om nu de är mens att den kommer så vi får komma igång med att mäta ägglossning och köra på i augusti. Min dröm är att få ett barn i maj så vi får se om Augusti kan ge mig ett +

• mammatill2boys

Får så här på mina ÄL-tester flera dagar i rad.. men inget mer händer. Vet nån varför dom ändå är så skarpa trots att dom är negativa? Dom har varit svagare oxå tidigare de senaste 10 dagarna. Hjälp! Vill bara få igång ÄL:(
  • mammatill2boys
    Linepj skrev 2018-07-29 00:13:07 följande:

Första gången jag svarar i en tråd. Har följt flera bim-trådar men aldrig skrivit eftersom jag inte vet när jag har bim... men era inlägg gjorde att jag ville svara.

Jag slutade med mina cerazette 1 januari i år, fick en mens på 6 dagar i februari, sen har det varit helt tyst fram till maj, då jag igen fick en mens på 6 dagar. Efter det - ingenting. Har blivit så nojig över detta så jag har kört med ältest och fick positivt utslag tre dagar i rad med start 11 juli.. men sen fick jag positivt utslag igen, denna gång i fem dagar i rad med start den 21 juli.. Suck, är så less på min röriga kropp. Har testat med cb digitalt ägglossningstest så man får tydliga svar. Ska till gyn i augusti för undersökning, om inte mens eller plus kommit innan dess. Men om mensen nu kommer - vad är det som säger till den inte kommer hålla sig borta i tre månader igen? Sabla p-piller, de borde vara bättre på att informera om eventuella bieffekter...

Gud va jobbigt för dig!!! Jag har haft problem i två månader nu efter slutat med cerazette och mår skit över detta! Hade planerat bli gravid innan september men det kan jag ju glömma känns det som. Aldrig haft problem innan jag började med Cerazette:( Jag har dock inte fått positivt på ÄL-testerna än ens:(

Håller med om att dom verkligen borde informerat om vilken kaos kroppen kan bli!
  • babytjejen

En vecka kvar till bim men tror inget hänt...har dock varit ett känslomässigt vrak sedan äl. Blir tårögd av vad som helst.. t.o.m när man såg klipp på brandmännen från Polen när dom åkte uppåt i landet.

Finns något starkt inom mig som säger att detta är slutet, att alla dom konstiga symtom jag haft senaste två cyklarna är pga tidigt klimakterie, tror verkligen inte vi har någon mer chans...men kör på ändå o hoppas på ett mirakel....

• Glädje5
    babytjejen skrev 2018-07-29 17:24:28 följande:

En vecka kvar till bim men tror inget hänt...har dock varit ett känslomässigt vrak sedan äl. Blir tårögd av vad som helst.. t.o.m när man såg klipp på brandmännen från Polen när dom åkte uppåt i landet.

Finns något starkt inom mig som säger att detta är slutet, att alla dom konstiga symtom jag haft senaste två cyklarna är pga tidigt klimakterie, tror verkligen inte vi har någon mer chans...men kör på ändå o hoppas på ett mirakel....

Varför tror du så?

Vad har hänt?
  • Glädje5
    babytjejen skrev 2018-07-29 17:24:28 följande:

Hur gammal är du?
Svar på tråden BIM Augusti <3