• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 09:43:47 följande:

Eftersom jag aldrig hade testat innan sa flo appen att jag skulle ha ägglossning på cykeldag 19, men jag fick positivt ÄL test redan på cykeldag 17 så det är bättre att börja "för" tidigt än för sent. ;) Jag hade 10st test så jag började testa 5 dagar innan flo sa att ÄL skulle ske och det funkade jättebra. :)

Jag såg att de säljs i 10 pack, så jag följer nog ditt exempel och börjar 5 dagar innan. Nu går jag ju händelserna lite i förväg i och med att jag fortfarande väntar på BIM men det är ju bra att vara förberedd inför nästa cykel! :)
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 09:54:22 följande:
    Jag såg att de säljs i 10 pack, så jag följer nog ditt exempel och börjar 5 dagar innan. Nu går jag ju händelserna lite i förväg i och med att jag fortfarande väntar på BIM men det är ju bra att vara förberedd inför nästa cykel! :)
    Ja men så kan jag med vara. ;) Jag hoppas såklart att vi lyckats men samtidigt vill jag inte hänga upp mig för mycket och försöka tänka positivt redan inför nästa månad. Längtan är obeskrivlig dock!!
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 10:07:36 följande:

Ja men så kan jag med vara. ;) Jag hoppas såklart att vi lyckats men samtidigt vill jag inte hänga upp mig för mycket och försöka tänka positivt redan inför nästa månad. Längtan är obeskrivlig dock!!

Eller hur, det är så svårt att tänka på annat! Jag har precis börjat med en ny hobby, att sy, och det enda jag tänker på är allt sött man kan sy till en bebis... Man blir lite sjuk av all längtan.
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 10:07:36 följande:

Eller hur, det är så svårt att tänka på annat! Jag har precis börjat med en ny hobby, att sy, och det enda jag tänker på är allt sött man kan sy till en bebis... Man blir lite sjuk av all längtan.
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 10:12:15 följande:
    Åh ja det kan jag tänka mig!! 
  • Tiolina

Hej! Glad man blir av att några redan pussat! :)) Jag lägger till mig själv. Fick MA i februari, försökt mer eller mindre ihärdigt att bli gravid sen dess. Misstänker kemisk graviditet förra månaden, då jag fick svagt plus innan mensen kom. Känner verkligen att detta är vår månad! <3 Fick positivt ÄL-test imorse och har haft sex varje dag i 4 dagar, ska försöka få till det även idag och imorgon för att maximera chanserna. Lycka till allihopa!!

BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89 

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887 

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn 

9/8 - månflicka, Canary 

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG 

12/8 - niiskueiti, onlyme86

14/8 - Cajsa278, JosHed 

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris 

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

18/8 - Kira16 

19/8 - Thorax, amne18 

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB 

28/8 - Issari

30/8 - lindabinda

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2 

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

• Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 10:31:59 följande:

Åh ja det kan jag tänka mig!! 

Använder ni något annat "hjälpmedel" än ÄL - stickor? Vi körde med rosenrot och ett speciellt "fertilitets-Glidmedel" (concieve plus) denna månad. Första försöket med mer hjälp än Flo-appen :P
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 10:38:05 följande:
    Använder ni något annat "hjälpmedel" än ÄL - stickor? Vi körde med rosenrot och ett speciellt "fertilitets-Glidmedel" (concieve plus) denna månad. Första försöket med mer hjälp än Flo-appen :P
    Nej faktiskt inte utan bara ÄL-stickor och Flo appen då för att hålla kolla på symptom osv. :D Har funderat på ett sådan glidmedel men tycker de är lite väl dyra? Vad köpte du för något?
  • Grumpycavat

Jag hoppar in här. 
    BIM 24 augusti - se uppdaterad lista nedan. 

Blev ordentligt skengravid i Juli, men mensen kom på utsatt dag och klockslag.... väldigt regelbundet. Var fjärde fredag på EM. =P 

Ska verkligen försöka sluta jaga symptom, och endast ta ÄL-tester denna månaden. Men förväntar mig mens den 24e för att inte bli besviken. 
    Försök nr. 13......

BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89 

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887 

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn 

9/8 - månflicka, Canary 

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG