BIM Augusti <3
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Kram! Ny chans snart, man får försöka tänka så! Detta är vårt första försök också, BIM om två dagar men negativt test imorse så tror mensen kommer...
Igår fick jag blinkande glad gubbe på cb digital ÄL test. Sen på kvällen/natten fick jag hemska ÄL smärtor på vänster sida.
Kände igen de då senast jag fick positivt ÄL så fick jag dessa smärtor på kvällen/natten.
Enda skillnaden är att jag än idag har blinkande gubbe istället för ?fast? gubbe. Tycker ändå att smärtorna borde indikerat ägglossning, för idag är de som bortblåsta.
Blir förvirrad. Ska försöka att inte tänka för mycket och bara köra på och hoppas på ett plus.
Brukar tempa för att bekräft ägglossning men jobbar natt denna veckan så kommer inte kunna tempa de närmaste dagarna för att hitta exakt dag för ägglossning.
Kan man ha sådana smärtor trots att ägglossning inte har skett?
Äl+10 imorgon...frågan är om man vågar testa? Ska iväg till en kompis ett par dagar o skulle gärna ta ett glas vin el två när vi är där...inte för jag tror vi plussar denna gång men hoppet finns ju alltid. Vet dock att clearblue plus kan ge spökstreck då jag fått det två ggr. Men om man är gravid, hur starkt kan plusset vara på bim-4 ,någon som testat då o varit gravid? Hur starkt blev erat test...
Igår fick jag blinkande glad gubbe på cb digital ÄL test. Sen på kvällen/natten fick jag hemska ÄL smärtor på vänster sida.
Kände igen de då senast jag fick positivt ÄL så fick jag dessa smärtor på kvällen/natten.
Enda skillnaden är att jag än idag har blinkande gubbe istället för ?fast? gubbe. Tycker ändå att smärtorna borde indikerat ägglossning, för idag är de som bortblåsta.
Blir förvirrad. Ska försöka att inte tänka för mycket och bara köra på och hoppas på ett plus.
Brukar tempa för att bekräft ägglossning men jobbar natt denna veckan så kommer inte kunna tempa de närmaste dagarna för att hitta exakt dag för ägglossning.
Kan man ha sådana smärtor trots att ägglossning inte har skett?
Blinkande glad gubbe betyder att du är fertil. Fast glad gubbe betyder att du nått max fertil. Men det är inte säkert att du får fast. Tror dom rekommenderar att man ska sluta testa sig efter 6 dagar som blinkande gubbe. Det gjorde jag iaf. Jag har aldrig fått fast. Men det innebär inte att du inte haft äl utan du har när den blinkar.
Visst var det positivt igår mitt svaga test :D imorse på BIM -4 vaknade jag av att jag var tvungen o springa på toa, hängde där ett bra tag men kräket kom aldrig men illamåendet släpper inte. Tog nytt test :D

Åh så spännande att följa er alla nu när det närmar sig augusti! Håller tummarna för många plus!
Många här skriver om symtom som även jag har känt tidigare månader väldigt starkt innan BIM. Det har ju dock bara varit extra starka symtom på stundande mens (alla symtom blev kraftigare efter att jag slutade med p-ring).
Nu är det en dryg vecka kvar till min BIM och jag känner ingenting av det än så länge. Helt symptomfri typ! Så jag hoppas att det kan vara ett bra tecken för mig, haha! Men som sagt, det återstår en vecka så mycket kan hända.
Dock så var det en grej som fick mig att reflektera igår. Jag och min sambo fick orgasm samtidigt när vi hade sex och efteråt så fick jag väldigt ont i livmodern, nästan som mensvärk i kombo med ett sug nedåt typ? Någon som har varit med om detta?
Liten uppdatering från mig. Jag hade enligt Flo ÄL den 26 juli och slutade därför med rosenrot den 24. Märkte inte av ägglossningen mer än vanligt så det hade kanske ingen effekt på mig. Vi prickade in att mysa på ÄL men sen har det inte blivit något mer då vi förlorade ett husdjur plötsligt efter en kort tids sjukdom. Jag har därför ingen större förhoppning om att vi ska ha lyckats denna månad.
Nu 9 dagar kvar till bim (Flo flyttade bim en dag men jag tänker att jag kan lika gärna stå kvar på 11/8 eftersom jag är osäker på när jag hade ÄL. Ska nog prova ÄL - stickor nästa omgång. Ni som kör med det, vilken dag börjar ni med stickorna?
Visst var det positivt igår mitt svaga test :D imorse på BIM -4 vaknade jag av att jag var tvungen o springa på toa, hängde där ett bra tag men kräket kom aldrig men illamåendet släpper inte. Tog nytt test :D