• Anonym (Ledsen)

Min kk vill göra abort.

Hej där, jag har ett kk-förhållande med en tjej sen en längre tid tillbaka.

För ett tag sen ringde min telefon och det var hon, sa att vi behövde prata om en sak som hänt. Jag tänkte vad är som har hänt då? Blev stressad.

Vi ses hemma hos mig och hon börjar gråta, jag frågar vad som hänt och hon säger att hon är gravid. Visste inte hur jag skulle reagera, jag blev någonstans endå glad.

Wow lever mitt barn där inne i henne? Ska jag bli pappa? Hon säger att hon inte vill fullfölja graviditeten och göra abort.

Jag vet inte hur jag ställer mig till detta.

Varje gång jag går utomhus ser jag barnvagnar, folk som håller sina små i handen. Dom ropar pappa. Jag börjar titta på lekplatser och ser ungarna skratta.

Jag tänker ska jag inte få träffa mitt barn? Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra något, hon bestämmer.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min kk vill göra abort.
  • Anonym2721

Som flera redan har sagt, det är hennes val.

Med det sagt så tycker jag du måste säga till henne att om hon ändå skulle vilja behålla barnet så är du där för henne 100%, eller hur du nu väljer att uttrycka dig. Det kan mycket väl vara så att hon innerst inne vill behålla barnet men är rädd för hur det skulle bli.

Om du inte berättar så kan du ångra dig resten av ditt liv. Det kanske framkommer i efterhand att hon hade önskat att du pratat med henne men när su inte gjorde det så förstod hon att du inte ville ha barnet. Endast genom rak kommunikation kan du försäkra dig om vad hon egentligen vill och undvika missförstånd.

Lycka till

• Anonym (Helena)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:40:46 följande:

Visst kan jag hålla med om att det inte är perfekta förutsättningar men jag hade älskat detta barnet lika mycket endå :(

Att du skulle älskat barnet betvivlar jag inte en sekund. Verkligen inte. Men tänk vilken skön känsla den dag du har stabil ekonomi och en trygg relation och kan ge barnet det du vill utan en massa yttre sgörningsmoment som tex en mamma du inte kommer överens med tex pga att ni har olika tankar om uppfostran.

Vill att du skaha de bästa förutsättningarna omkring dig för att känna att du är tillräcklig för ditt barn.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Helena) skrev 2018-07-11 13:54:26 följande:
    Att du skulle älskat barnet betvivlar jag inte en sekund. Verkligen inte. Men tänk vilken skön känsla den dag du har stabil ekonomi och en trygg relation och kan ge barnet det du vill utan en massa yttre sgörningsmoment som tex en mamma du inte kommer överens med tex pga att ni har olika tankar om uppfostran.

Vill att du skaha de bästa förutsättningarna omkring dig för att känna att du är tillräcklig för ditt barn.

Absolut det hade varit bättre men detta är ju inget jag valt och nu är hon ju gravid och "barnet" lever där inne och det är jag som har skapat det.

Drömma kan jag väl göra men detta går inte att vakna upp ifrån.. :/

• Anonym (Ledsen)
    Anonym2721 skrev 2018-07-11 13:44:06 följande:

Som flera redan har sagt, det är hennes val.

Med det sagt så tycker jag du måste säga till henne att om hon ändå skulle vilja behålla barnet så är du där för henne 100%, eller hur du nu väljer att uttrycka dig. Det kan mycket väl vara så att hon innerst inne vill behålla barnet men är rädd för hur det skulle bli.

Om du inte berättar så kan du ångra dig resten av ditt liv. Det kanske framkommer i efterhand att hon hade önskat att du pratat med henne men när su inte gjorde det så förstod hon att du inte ville ha barnet. Endast genom rak kommunikation kan du försäkra dig om vad hon egentligen vill och undvika missförstånd.

Lycka till

Tack <3
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 14:01:22 följande:

Absolut det hade varit bättre men detta är ju inget jag valt och nu är hon ju gravid och "barnet" lever där inne och det är jag som har skapat det.

Drömma kan jag väl göra men detta går inte att vakna upp ifrån.. :/

...jag hoppas att du och kvinnan kommer fram till ett beslut som blir det bästa för alla inblandade.

Hur gammal är du?
  • Anonym (X)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:33:25 följande:

Det lever ju trots allt där inne :/

Men det är inget barn.

Du svarade inte?
  • Anonym (H)

Du låter fin TS. Reflekterande och omtänksam.

Det är en knepig sits du hamnat i, och jag hoppas allt blir bra på nåt magiskt sätt.

Att skaffa barn är stort, och ett livslångt ansvar som ni båda förbinder er till om ni väljer att behålla det. Kanske känner hon att det är för stort, att er relation för lös, att hennes barnlängtan minimal, iaf just nu och i den här konstellationen. Barnet måste gå i första hand om ni väljer det, så det får en trygg och fin uppväxt oavsett vad som händer mellan er två framöver.

Det enda du kan göra är att finnas för henne just nu, om hon vill.

Tror jag.

• Anonym (Tanja)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:04:39 följande:

Hej där, jag har ett kk-förhållande med en tjej sen en längre tid tillbaka.

För ett tag sen ringde min telefon och det var hon, sa att vi behövde prata om en sak som hänt. Jag tänkte vad är som har hänt då? Blev stressad.

Vi ses hemma hos mig och hon börjar gråta, jag frågar vad som hänt och hon säger att hon är gravid. Visste inte hur jag skulle reagera, jag blev någonstans endå glad.

Wow lever mitt barn där inne i henne? Ska jag bli pappa? Hon säger att hon inte vill fullfölja graviditeten och göra abort.

Jag vet inte hur jag ställer mig till detta.

Varje gång jag går utomhus ser jag barnvagnar, folk som håller sina små i handen. Dom ropar pappa. Jag börjar titta på lekplatser och ser ungarna skratta.

Jag tänker ska jag inte få träffa mitt barn? Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra något, hon bestämmer.

Vad ska jag göra?

Tycker att du ska prata med henne igen och säga hur du känner. Precis som du skrev här.
  • fornminne

Du har inte rätt att bestämma, men du har rätt till en åsikt. Det är inte att pressa eller köra över. Vill hon absolut inte fullfölja graviditeten, finns det inget du kan göra. Men du kan alltid säga att du gärna vill ha barnet, är beredd att ta ansvar mm. Sen är det upp till henne.

• Anonym (Tjej)

Tycker du ska vara ärlig mot henne,. Säg precis hur du känner, hon tog ju modet att berätta för dig att hon är gravid, hon kanske ville se din reaktion, hon kanske själv är osäker på vad hon vill. Vad sa du till henne när hon berättade?

Svar på tråden Min kk vill göra abort.