• Anonym (Ledsen)

Min kk vill göra abort.

Hej där, jag har ett kk-förhållande med en tjej sen en längre tid tillbaka.

För ett tag sen ringde min telefon och det var hon, sa att vi behövde prata om en sak som hänt. Jag tänkte vad är som har hänt då? Blev stressad.

Vi ses hemma hos mig och hon börjar gråta, jag frågar vad som hänt och hon säger att hon är gravid. Visste inte hur jag skulle reagera, jag blev någonstans endå glad.

Wow lever mitt barn där inne i henne? Ska jag bli pappa? Hon säger att hon inte vill fullfölja graviditeten och göra abort.

Jag vet inte hur jag ställer mig till detta.

Varje gång jag går utomhus ser jag barnvagnar, folk som håller sina små i handen. Dom ropar pappa. Jag börjar titta på lekplatser och ser ungarna skratta.

Jag tänker ska jag inte få träffa mitt barn? Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra något, hon bestämmer.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min kk vill göra abort.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Helena) skrev 2018-07-11 13:22:31 följande:

Tillägg: du låter som en omtänksam person med starkt känsloliv. Känner med dig i din oro just nu men är övertygad om att du kan hitta en kvinna att ha en stabil relation med och på sikt kanske också barn :).

Tack...

men det är en klen tröst just nu :(
  • Anonym (Madde)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:15:03 följande:

Jo men samtidigt vill jag inte pressa henne att göra något hon inte vill. Vad har jag för rätt att kräva ett barn av henne?

Vet inte om jag törs det är så känsligt som man att säga att man vill ha barn osv när hon inte ens vill utan ska göra abort.

Sitter mest ensam hemma och mår väldigt dåligt just nu

Den sortens frågor jag nämnde är väl inte att pressa? Jag tänkte dom som ganska försiktiga frågor, att du bara visar att du stödjer henne med vad hon än väljer. Jag tror vissa tänker automatiskt typ att "åh vad ska han säga, han vill förstås att jag gör abort".
  • Anonym (X)

Det är inget barn utan ett potentiellt sådant.

Skulle du klara sömnlösa nätter eller ett handikappat barn, eller har du fastnat i rosenröda drömmar?

• Anonym (Eva)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:24:07 följande:

Jag vet inte om jag kan säga att vår relation bygger på enbart lust. Vi är trots allt två människor och vi är mer än bara lust.

När jag blev till hoppas jag inte att min mamma satt och tänkte på hur släkten på pappas sida var eller att hon gjorde ekonomiska kalkyler.

Utan att hon var glad för att jag fanns i henne.

så tänker jag med

Var ärlig med hur du känner, det är inte att pressa henne.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (X) skrev 2018-07-11 13:27:53 följande:

Det är inget barn utan ett potentiellt sådant.

Skulle du klara sömnlösa nätter eller ett handikappat barn, eller har du fastnat i rosenröda drömmar?

Det lever ju trots allt där inne :/

• kioskvältare
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:15:03 följande:

Jo men samtidigt vill jag inte pressa henne att göra något hon inte vill. Vad har jag för rätt att kräva ett barn av henne?

Vet inte om jag törs det är så känsligt som man att säga att man vill ha barn osv när hon inte ens vill utan ska göra abort.

Sitter mest ensam hemma och mår väldigt dåligt just nu

Att säga att du gärna skulle vilja ha barnet är inte at kräva saker. Naturligtvis måste du säga var du står och vad DU känner inför den här graviditeten, det är ju ditt barn också. Sen är det ju upp till henne ändå att avgöra om det blir abort eller inte.

Vem vet, hon kanske skulle vilja behålla ändå en bestämt sig för abort pga omständigheterna? Hon kanske tror att hon skulle bli ensam och du inte vill vara delaktig på något vis och att det är en av anledningarna till att hon kommit fram till att hon vill göra abort?

Jag tycker att du är skyldig  Det betydatt berätta hur du tänker och känner att du gärna vill ha barn.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Madde) skrev 2018-07-11 13:26:14 följande:
    Den sortens frågor jag nämnde är väl inte att pressa? Jag tänkte dom som ganska försiktiga frågor, att du bara visar att du stödjer henne med vad hon än väljer. Jag tror vissa tänker automatiskt typ att "åh vad ska han säga, han vill förstås att jag gör abort".
    Anonym (Eva) skrev 2018-07-11 13:28:41 följande:
    så tänker jag med

Var ärlig med hur du känner, det är inte att pressa henne.
    Jag ska försöka berätta hur jag känner, men jag vet inte hur hon kommer ställa sig :/

så jävla tungt just nu fan
  • Anonym (Ledsen)
    kioskvältare skrev 2018-07-11 13:34:31 följande:
    Att säga att du gärna skulle vilja ha barnet är inte at kräva saker. Naturligtvis måste du säga var du står och vad DU känner inför den här graviditeten, det är ju ditt barn också. Sen är det ju upp till henne ändå att avgöra om det blir abort eller inte.

Vem vet, hon kanske skulle vilja behålla ändå en bestämt sig för abort pga omständigheterna? Hon kanske tror att hon skulle bli ensam och du inte vill vara delaktig på något vis och att det är en av anledningarna till att hon kommit fram till att hon vill göra abort?

Jag tycker att du är skyldig  Det betydatt berätta hur du tänker och känner att du gärna vill ha barn.
    Tack...
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:24:07 följande:

Jag vet inte om jag kan säga att vår relation bygger på enbart lust. Vi är trots allt två människor och vi är mer än bara lust.

När jag blev till hoppas jag inte att min mamma satt och tänkte på hur släkten på pappas sida var eller att hon gjorde ekonomiska kalkyler.

Utan att hon var glad för att jag fanns i henne.

Jag förstår. Då känner vi olika. Jag har i mångt och mycket en bra släkt som har gett mig ovärdelig livskunskap. Själv är jag den enda som är sjuk i släkten och hade jag både varit sjuk OCH haft en jobbig släkt hade jag känt mig ännu mer olycklig. Jag kan känna tacksamhet över att mamma valde att gifta in sig i den släkten. Hade känt ilska om hon inte tänkte på släkten när hon valt att behålla mig.

Men kan hända jag är för sträng i min syn.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Helena) skrev 2018-07-11 13:37:49 följande:
    Jag förstår. Då känner vi olika. Jag har i mångt och mycket en bra släkt som har gett mig ovärdelig livskunskap. Själv är jag den enda som är sjuk i släkten och hade jag både varit sjuk OCH haft en jobbig släkt hade jag känt mig ännu mer olycklig. Jag kan känna tacksamhet över att mamma valde att gifta in sig i den släkten. Hade känt ilska om hon inte tänkte på släkten när hon valt att behålla mig.

Men kan hända jag är för sträng i min syn.
    Visst kan jag hålla med om att det inte är perfekta förutsättningar men jag hade älskat detta barnet lika mycket endå :(
Svar på tråden Min kk vill göra abort.