• Anonym (Ledsen)

Min kk vill göra abort.

Hej där, jag har ett kk-förhållande med en tjej sen en längre tid tillbaka.

För ett tag sen ringde min telefon och det var hon, sa att vi behövde prata om en sak som hänt. Jag tänkte vad är som har hänt då? Blev stressad.

Vi ses hemma hos mig och hon börjar gråta, jag frågar vad som hänt och hon säger att hon är gravid. Visste inte hur jag skulle reagera, jag blev någonstans endå glad.

Wow lever mitt barn där inne i henne? Ska jag bli pappa? Hon säger att hon inte vill fullfölja graviditeten och göra abort.

Jag vet inte hur jag ställer mig till detta.

Varje gång jag går utomhus ser jag barnvagnar, folk som håller sina små i handen. Dom ropar pappa. Jag börjar titta på lekplatser och ser ungarna skratta.

Jag tänker ska jag inte få träffa mitt barn? Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra något, hon bestämmer.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min kk vill göra abort.
  • Tom Araya
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:04:39 följande:

För ett tag sen ringde min telefon och det var hon, sa att vi behövde prata om en sak som hänt. Jag tänkte vad är som har hänt då? Blev stressad.

Vi ses hemma hos mig och hon börjar gråta, jag frågar vad som hänt och hon säger att hon är gravid. Visste inte hur jag skulle reagera, jag blev någonstans endå glad.

Wow lever mitt barn där inne i henne? Ska jag bli pappa? Hon säger att hon inte vill fullfölja graviditeten och göra abort.

Varje gång jag går utomhus ser jag barnvagnar, folk som håller sina små i handen. Dom ropar pappa. Jag börjar titta på lekplatser och ser ungarna skratta.

Jag tänker ska jag inte få träffa mitt barn? Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra något, hon bestämmer.

Vad ska jag göra?

Du kan inte göra någonting, annat än att se till att de tjejer du ligger med inte blir gravida, vilket alltid är en dålig idé om man inte tillsammans först bestämt efter noga övervägande att skaffa barn tillsammans.
  • Anonym (anneli)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:04:39 följande:

Vad ska jag göra?

Ni är ju bara KK! Ska du inte vänta med barn tills du lever i en stabil relation? Nu riskerar du väl att bli varannan-helg-pappa med underhållsbörda........och hur kul är det.
  • Anonym (Linn)

Vill du bilda familj med den här tjejen? Större steg än att gifta sig.

• Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:11:36 följande:

Jag vet, men jag tänker på ungen :(

Ungen? Vilken unge? Det är ett foster som hon ämnar att ta bort. Det har inte ens blivit ett barn ännu.
  • Anonym (Siri)

Har du pratat med henne?

• Anonym (J)
    Anonym (?) skrev 2018-07-12 07:06:49 följande:

Ungen? Vilken unge? Det är ett foster som hon ämnar att ta bort. Det har inte ens blivit ett barn ännu.

Han känner väl förmodligen att det är en potensiell "unge". Inget fel med det!
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2018-07-12 08:12:39 följande:

Han känner väl förmodligen att det är en potensiell "unge". Inget fel med det!

Potentiell, ska det stå ;)
  • Anonym (Inget)
    kioskvältare skrev 2018-07-11 21:32:00 följande:
    Jo, han kan berätta hur han känner, att han faktiskt gärna vill ha barnet. Ingen som påstår annat än att kvinnan bestämmer men självklart måste mannen säga vad han tycker.
    Jag sa inte det. Jag sa att det är kvinnans val. Sen får han såklart säga sitt men hon beslutar ändå i slutet hur det blir. Han har ingen bestämmanderätt alla här. Men självklart får han säga sin åsikt.
  • kioskvältare
    Anonym (Inget) skrev 2018-07-12 08:17:05 följande:
    Jag sa inte det. Jag sa att det är kvinnans val. Sen får han såklart säga sitt men hon beslutar ändå i slutet hur det blir. Han har ingen bestämmanderätt alla här. Men självklart får han säga sin åsikt.
    Varken TS eller någon annan här har hävdat att han har någon bestämmanderätt eller något val men du skriver som om vi alla hävdat det.

Frågan är vad han ska göra och de flesta av oss anser att han bör säga hur han känner så att tjejen har all fakta innan SITT beslut.
  • Anonym (Lisa)
    kioskvältare skrev 2018-07-11 21:32:00 följande:
    Jo, han kan berätta hur han känner, att han faktiskt gärna vill ha barnet. Ingen som påstår annat än att kvinnan bestämmer men självklart måste mannen säga vad han tycker.
    Och ingen har sagt att han inte får göra det. Ändå skriver du som att någon har hävdat det.
Svar på tråden Min kk vill göra abort.