• Anonym (Ledsen)

Min kk vill göra abort.

Hej där, jag har ett kk-förhållande med en tjej sen en längre tid tillbaka.

För ett tag sen ringde min telefon och det var hon, sa att vi behövde prata om en sak som hänt. Jag tänkte vad är som har hänt då? Blev stressad.

Vi ses hemma hos mig och hon börjar gråta, jag frågar vad som hänt och hon säger att hon är gravid. Visste inte hur jag skulle reagera, jag blev någonstans endå glad.

Wow lever mitt barn där inne i henne? Ska jag bli pappa? Hon säger att hon inte vill fullfölja graviditeten och göra abort.

Jag vet inte hur jag ställer mig till detta.

Varje gång jag går utomhus ser jag barnvagnar, folk som håller sina små i handen. Dom ropar pappa. Jag börjar titta på lekplatser och ser ungarna skratta.

Jag tänker ska jag inte få träffa mitt barn? Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra något, hon bestämmer.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min kk vill göra abort.
  • Anonym (M)

Var ärlig och tala om dina känslor med henne.

Visa henne den här tråden kanske?

• Anonym (Sofie)

Som många andra sagt är det 100% hennes val och du kan enbart välja att förklara dina känslor för henne. Det är en pissig situation, och jag fattar att det suger, men det är inget att göra åt.

Du borde kunna gå och prata med någon via vården om du vill. Tror att även män får möjlighet att prata med någon innan/efter en abort.

• Anonym (Öh)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:11:36 följande:

Jag vet, men jag tänker på ungen :(

Eh, konstigt att hon vill göra abort om du inte ens bryr dig om henne utan bryr dig mer om ett foster du inte ens känner. Kanske tid att fundera på hur du beter dig mot henne?
  • Anonym (Lisa)

Ni ligger med varandra, men har inte diskuterat var ni står i denna fråga?

• Anonym (säker?)

Säker på att det är din unge?

• Anonym (Lisa)

Ni ligger med varandra, men har inte diskuterat var ni står i denna fråga?

• Anonym (Inget)

I detta fall bestämmer kvinnan alltid. Det gäller även över abort eller inte abort. Det är hennes kropp det handlar om. Hennes vilja väger tyngst. Inget du kan göra ts.

• kioskvältare
    Anonym (Inget) skrev 2018-07-11 20:40:19 följande:

I detta fall bestämmer kvinnan alltid. Det gäller även över abort eller inte abort. Det är hennes kropp det handlar om. Hennes vilja väger tyngst. Inget du kan göra ts.

Jo, han kan berätta hur han känner, att han faktiskt gärna vill ha barnet. Ingen som påstår annat än att kvinnan bestämmer men självklart måste mannen säga vad han tycker.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Öh) skrev 2018-07-11 19:32:28 följande:

Eh, konstigt att hon vill göra abort om du inte ens bryr dig om henne utan bryr dig mer om ett foster du inte ens känner. Kanske tid att fundera på hur du beter dig mot henne?

Det är väl inte jättekonstigt. Konstigare hade väl varit om han inte hade några känslor och tankar. Ja, det är hennes kropp och hennes val men han har rätt att känna och önska något i detta. Har du berättat än ts?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Öh) skrev 2018-07-11 19:32:28 följande:

Det är väl inte jättekonstigt. Konstigare hade väl varit om han inte hade några känslor och tankar. Ja, det är hennes kropp och hennes val men han har rätt att känna och önska något i detta. Har du berättat än ts?
Svar på tråden Min kk vill göra abort.