• Anonym (Ledsen)

Min kk vill göra abort.

Hej där, jag har ett kk-förhållande med en tjej sen en längre tid tillbaka.

För ett tag sen ringde min telefon och det var hon, sa att vi behövde prata om en sak som hänt. Jag tänkte vad är som har hänt då? Blev stressad.

Vi ses hemma hos mig och hon börjar gråta, jag frågar vad som hänt och hon säger att hon är gravid. Visste inte hur jag skulle reagera, jag blev någonstans endå glad.

Wow lever mitt barn där inne i henne? Ska jag bli pappa? Hon säger att hon inte vill fullfölja graviditeten och göra abort.

Jag vet inte hur jag ställer mig till detta.

Varje gång jag går utomhus ser jag barnvagnar, folk som håller sina små i handen. Dom ropar pappa. Jag börjar titta på lekplatser och ser ungarna skratta.

Jag tänker ska jag inte få träffa mitt barn? Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra något, hon bestämmer.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min kk vill göra abort.
  • Anonym (tidiga livsläxor)

Tråkig situation men det är ett barn och ingen ökenråtta. Det kommer att kräva mycket tid och pengar av dig i 20 år och du blir då länkad till den här kvinnan under samma tid och t.o.m. längre.

Jag gjorde en tidig abort när jag var 20 för killen jag var med då ville inte ha barn än och jag var mitt i min utbildning. Och ärligt talat tyckte jag inte han var tillräckligt smart för att få föröka sig med mig heller, jag gjorde slut efter aborten.

Eftersom ni är äldre blir det svårare, ni står på tröskeln av att börja fundera på familj, och borde ha jobb så att det inte är ekonomiskt omöjligt.

Vill du verkligen ha barn med just den här kvinnan, eller börjar du bara fundera på barn generellt? Jag tror det är viktigt att du förklarar vilken roll hon spelar (och kommer att spela) i ditt liv om du ska ha en chans att få henne att lyssna. Kanske tycker hon att du är för omogen, har för trista kompisar, för knäpp familj, för liten bostad eller för dåliga karriärperspektiv för att få sprida dina gener och då är det så det är.

Men oavsett hur hon gör så räkna med att detta sätter igång en massa tankar hos henne efteråt. Det är stor risk att hon "vaknar upp" och du förlorar henne efter aborten även om du inte var negativ till barnet, för hon kommer dels att förknippa dig med obehaget och dels troligen själv känna lite skuld. Och om hon kommer på att hon faktiskt vill ha barn snart och du inte dög så kommer hon klart att lägga sin energi på att hitta rätt man istället.

(Och just därför hade jag personligen aldrig skaffat mig en KK-relation)

• Anonym (Eva)
    baralillatant skrev 2018-07-12 11:44:33 följande:

1 Det finns inget barn

2 Tänker man inte efter före så är det bara att tugga o sig konsekvenserna.

Lägg av! Du kan se på det hur du vill men ts har rätt att känna hur han vill om detta. För honom är det början på hans barn. Det finns en genuppsättning klar. om man inte gör något är det kommer det ett specifikt barn om knappt nio månader. Det innebär givetvis inte att han ska sätta någon press på modern men det är för tusan inte fel att känna som han gör.
  • baralillatant
    Anonym (Eva) skrev 2018-07-12 11:50:35 följande:

Lägg av! Du kan se på det hur du vill men ts har rätt att känna hur han vill om detta. För honom är det början på hans barn. Det finns en genuppsättning klar. om man inte gör något är det kommer det ett specifikt barn om knappt nio månader. Det innebär givetvis inte att han ska sätta någon press på modern men det är för tusan inte fel att känna som han gör.

Vem har sagt att han inte får må skit? Önskar att fler killar mådde skit i sådan situation, vore sunt och göra att fler tänker efter.
  • Anonym (Momo)

Vill du ha ett förhållande med mamman? Har du isåfall sagt det till henne?

Om du INTE vill ha ett förhållande med henne så blir ju läget genast annorlunda. Du kan skriva fint i tråden hur du älskar barnet och kommer ställa upp och allt, men sanningen är ju att kvinnan i fråga inte kan VETA att du kommer hålla vad du lovar. Tänk om hon behåller för din skull och så sticker du efter en månad för ungen skrek ju för mycket och sen var det den här jobbresan du ville åka på och varför ska du byta blöjor när hon är föräldraledig och dessutom bor ni inte tillsammans så hur ska du kunna ta några nätter när du dessutom måste upp och jobba!

Märk väl - jag säger inte att du kommer göra såhär. Men hon kan inte veta! Ni är bara KK, har inget förhållande, bor inte ihop.

Så störst chans att få henne att behålla är om du 100% vill ha ett förhållande med henne också, och inte bara barnet.
    Berätta dina tankar och känslor för henne.

• Anonym (Ledsen)

Sanningen är att detta bara var en trolltråd.

Jag har vart med om ett kk som blev gravid en gång och jag brydde mig inte ett skit.

Men, tjejer kan idag göra abort och jag tänkte för mig själv, hur skulle det se ut om killar var som brudar när det gäller barn. Och tjejen gör abort mot mannens vilja.

Det måste ju vara en hemsk upplevelse för denna man, tänk er själva tjejer, att ni är gravida, 1a 2a veckan.

Ni kollar stickan, wow jag är gravid. Ni blir jätteglada och vill behålla barnet.

Sedan tvingas ni göra en abort av detta "barn" emot eran vilja, för att mannen inte vill ha det.

Ni kan släppa argumentet det är ju min kropp, nu skiter vi i kroppen. Sanningen är att, fast det bara gått 2-3veckor på graviditeten, så känner ni er gravida, och ni vill ha barnet.

Tänk då att någon aborterar det emot eran vilja? HUR FAN HADE DET KÄNTS?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-12 15:07:54 följande:

Jag har vart med om ett kk som blev gravid en gång och jag brydde mig inte ett skit.

Men, tjejer kan idag göra abort och jag tänkte för mig själv, hur skulle det se ut om killar var som brudar när det gäller barn. Och tjejen gör abort mot mannens vilja.

Det måste ju vara en hemsk upplevelse för denna man, tänk er själva tjejer, att ni är gravida, 1a 2a veckan.

Ni kollar stickan, wow jag är gravid. Ni blir jätteglada och vill behålla barnet.

Sedan tvingas ni göra en abort av detta "barn" emot eran vilja, för att mannen inte vill ha det.

Ni kan släppa argumentet det är ju min kropp, nu skiter vi i kroppen. Sanningen är att, fast det bara gått 2-3veckor på graviditeten, så känner ni er gravida, och ni vill ha barnet.

Ingen kan abortera ett barn mot kvinnans vilja. Det är kvinnan som bestämmer om hon vill föda barnet eller inte. En kvinna som inte vill göra abort, behöver inte göra något alls.
  • Anonym (Eva)

Härligt att du inte brydde sig ett skit....jag kände mycket sympati för dig i den här tråden , inte så mycket nu. Jag tänker att det är jättetufft för de män som vill behålla när kvinnan inte vill och jag har all sympati för dem. Tyvärr ser jag ingen möjlighet att ändra något då jag inte ser det som ett alternativ att tvinga en kvinna till graviditet. Det går liksom inte att skita i kvinnans kropp när det är där graviditeten pågår
  • Anonym (Anni)

Men TS, en abort är jobbig händelse för alla inblandade. Tror du att tjejer skrattandes och nynnandes studsar in på kliniken?

Jag kan garantera dig att hade din tråd varit sann hade din kk inte haft en trevlig stund för fem öre. Vet du själv hur en abort går till? Har du någon uppfattning om smärtan? Det finns en aktiv tråd just nu om en tjej som gjorde abort mot sin vilja för sin sambos skull som bevittnade ett litet foster med armar, ben, fingrar och tår som hängde i navelsträngen ner i toaletten. Kan du se den synen framför dig?

Att behålla ett barn är en stor fråga, att ta bort det är det också. Tro inte att en abort är så jäkla lätt och tro inte för ett ögonblick att man kan kräva det av någon.

Och jag pratar om egen erfarenhet. En erfarenhet du ska vara glad att du själv sluppit uppleva. Den synen kommer jag aldrig glömma att se ett litet foster på ett stålbäcken.
  • Anonym (suck)

Uppenbarligen är du inte så insatt i graviditet eller abort överhuvudtaget, är tydligt att du "inte brydde [dig] ett skit" när din KK blev gravid. 
    1. Man kan omöjligt "kolla på stickan" när man är gravid i v.1-2. Man är i v.4+x någonting när man testar positivt som allt oftast. Man är inte ens faktiskt gravid de första par veckorna. 

2. Att släppa argumentet om kroppen fungerar inte. För hela grejen med abort hänger totalt på att graviditeten bara existerar i en parts kropp. Det går inte att "skita" i kroppen och diskutera abort. 

3. Nej, i princip ingen känner sig gravid i v.2-3 av graviditeten. De symtom man kan känna av är exakt desamma som symtom inför en mens. Mer typiska graviditetssymtom som gör att man känner sig gravid börjar omkring v.4-5.

4. Ingen kvinna kan tvingas till att göra abort. Eller, händer säkerligen att det finns flickor/kvinnor som blivit tvingade av familjemedlemmar eller partners med hot och av rädsla gör som de säger. Men om vi utgår från två vanliga vettiga människor som inte hotar varandra till livet om de inte får sin vilja igenom, nej - en kille kan inte tvinga en tjej att göra abort. Hänger ihop med punkt nummer 2 - det du ville "skita i" - vems kropp som graviditeten faktiskt existerar i. Så det är ett totalt omöjligt hypotetiskt scenario du ställer. 

5. Förstår att din poäng är att visa på hur orättvist eller hemskt det är för män vars sexuella partner aborterar bort deras gemensamma foster. Och det är det förstås,är varken rättvist eller roligt att det är så. Men det måste vara så, återigen av den simpla anledning i punk 2 som du vill skita i - vems kropp det handlar om. Vi kan inte tvinga människor att utsätta sin kropp för något mycket riskfullt och jobbigt i 9 månader för att en annan person vill det. Och ja, det är orättvist att män inte kan vara med och bestämma om graviditet och abort. Det är också jävligt orättvist att det är just jag som kvinna som måste bära vårt barn ifall jag och min man vill ha barn (vilket vi vill), utsätta min kropp för en väldigt jobbig grej som kan innebära foglossning, inkontinens, diverse följdsjukdomar, massor med risker, och risker för mig under förlossningen, alla hormonella förändringar under graviditeten och tiden därefter, amning m.m. Reproduktion i sin helhet är orättvist, det går inte att komma undan. 
Svar på tråden Min kk vill göra abort.