• Anonym (Slut..)

Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar

Jag orkar inte..

Har haft så enormt intensivt på jobbet och äntligen flera veckors semester men so far är det fruktansvärt..

Jag tar nästan allt ansvar för hem och barn, planering och hittar på aktiviteter för dem. Hans fokus är fotboll och ?vila upp sig?.

Att vara ledig med barn är ingen semester men ändå verkar han tro att det är hans rätt. Vilket blir på bekostnad av mig.

Det värsta är ändå inte allt ?jobb? utan det faktum att hans fokus ligger på hans eget bästa.. och inte på värt bästa.

Vad gör jag? Han hävdar att han visst ?hjälper till?. Men han SKA INTE HJÄLPA TILL. Han ska göra sin andel av hem och hushåll och sin del av föräldraskapet.

Terapi?

Ja det har varit lite så här innan men nu har det eskalerat och jag mäktar inte med. Han lyssnar ju inte... tycker jag ?gnäller?. ska jag tolka det som att han tappat känslor för mig eller behandlar man sin livspartner på detta vis?

• Svar på tråden Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Man på semester) skrev 2018-07-13 20:53:04 följande:

Det är ju du som tar kvinnans berättelse rakt av utan ifrågasättande. Efter Metoo vet vi mer än någonsin att kvinnors alster sällan är att lita på.

Tycker TS mest låter som en trångsynt mamma som vill ha det på sitt sätt. Om man nu vill ha det på sitt sätt så får man göra det själv. Enkel logik. Gör man något tillsammans delar man på jobbet.

Den som låter allra mest tångsynt är du. Om mannen vill sitta i soffan hela semestern så är nog risken överhängande att han får tillbringa även resten av året ensam. Varför leva som ensamstående med en mansbebis när kvinnan kan leva ensam helt och hållet?
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Slut..) skrev 2018-07-13 20:54:56 följande:

Ett jättebra förslag! Tack. Jag är absolut redo att kompromissa och mötas på mitten. Ska föreslå detta och att vi har ett stående schema.

Gör det! Har funkat rätt bra för oss faktiskt. Kan även tipsa om appen Our Home där man kan föra in allt man kommit överens om och få poäng för det man gör. På så och sätt är det enkelt att se vem som gör mest! Eller så kan man ha fasta uppgifter, som du själv säger. Lycka till! Inte alls kul att vara morsa åt sin partner.
  • Anonym (Slut..)
    Anonym (Sandra) skrev 2018-07-13 21:07:34 följande:

Gör det! Har funkat rätt bra för oss faktiskt. Kan även tipsa om appen Our Home där man kan föra in allt man kommit överens om och få poäng för det man gör. På så och sätt är det enkelt att se vem som gör mest! Eller så kan man ha fasta uppgifter, som du själv säger. Lycka till! Inte alls kul att vara morsa åt sin partner.

Åh vad bra! Det ska jag föreslår! Tack :)

Toppen att kunna mäta fördelningen
  • MsFry
    Anonym (Man77) skrev 2018-07-13 20:56:16 följande:

Högst krav är för kvinnor den nivån man vill visa upp för väninnor och inte minst för sin mor. Fundera istället på varför det är så viktigt med andras åsikter.

Men kan du sluta tjafsa om vänninor och att visa upp sig? INGEN har resonerat så sen typ 1958. Vakna och kliv in i det moderna samhället.
  • MsFry
    Anonym (Me X) skrev 2018-07-13 21:03:01 följande:

Ja, det går alltid att förlöjliga.

Speciellt när det är öppet mål.
  • MsFry
    Anonym (Man på semester) skrev 2018-07-13 20:32:10 följande:

Du tycker uppenbarligen att det är kul och fantisera. Finns inget i det du påstår som kommer från mig.

Som vanligt när man pratar med kvinnor har de inga sakliga argument. Deras intellektuella nivå är helt enkelt för låg.

Och det här kommer från tomten som grundlöst anklagade mig för att generalisera om män. Asså man riktigt hör hur glasrutorna ba krashar runt honom.
  • Anonym (Me X)
    MsFry skrev 2018-07-13 21:28:02 följande:

Det är inte öppet mål utan logiskt tänkande som går bortom feministers möjlighet att tänka. Varför ska han leva efter hennes ideal till 100% och hon bara strunta i hans behov? Hon kan också sänka sina krav något, alternativt skaffa en ny lämplig man - om allt tvunget ska vara som hon vill. De får väl mötas någonstans på halva vägen eller liknande.
  • Anonym (Me X)
    MsFry skrev 2018-07-13 21:28:02 följande:

Det är inte öppet mål utan logiskt tänkande som går bortom feministers möjlighet att tänka. Varför ska han leva efter hennes ideal till 100% och hon bara strunta i hans behov? Hon kan också sänka sina krav något, alternativt skaffa en ny lämplig man - om allt tvunget ska vara som hon vill. De får väl mötas någonstans på halva vägen eller liknande.
  • Anonym (Morsan)

Hur många barn har ni och hur gamla? Är de stora nog att behöva krångliga aktiviteter så behöver de väl inte passas varje minut?

Jag har två barn och oj vad sköna de extra veckorna med föräldrapenning var som jag hade varje sommar utöver vår semester. Jag tog barnen på enklare utflykter som 4Hgården och utomhusbassängen och de lekte och jag drack kaffe på altanen och läste romaner. Så skönt att vara ledig och varva ner. Jag hade mera semester än min man på den tiden och vi hade sparat fpdagar. Låt gubben sitta i soffan och sätt dej själv i fåtöljen en stund. Låna en jättetrave böcker till kidsen på Bibblan eller ta fram några bortglömda leksaker. Efter tre dagar kommer alla varvat ner, inkl du.

• Mimosa86
    Anonym (Me X) skrev 2018-07-13 21:44:13 följande:

Med det gör de ju inte. Hon får ju dra hela lasset. Hon lever ju 100% efter hans villkor. Är inte det ?logiskt??

Och det var ju väldigt grundläggande krav på renhållning TS ställde, knappast i närheten av en pedantisk läggning.
Svar på tråden Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar