• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • villbusa

Jag är starkt emot SD för att det är ett parti som bildats av nazister o deras sätt att försöka påverka opinionen alltför mycket påminner om - 30 talet.

Vidare ställer jag mig tveksam till om SD har något intresse av att värna o utveckla demokratin i Sverige om de får makten...

• Anonym (Olle.P)

Undrar hur mycket valfusk det förekommer som aldrig avslöjas? Det går t.ex att med en vanlig ficklampa genomlysa valkuverten och se vad dom innehåller för röster.

• villbusa
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-09 12:24:41 följande:

Undrar hur mycket valfusk det förekommer som aldrig avslöjas? Det går t.ex att med en vanlig ficklampa genomlysa valkuverten och se vad dom innehåller för röster.

Det är ju just därför det är viktigt att k6verten direkt läggs ner i en låst valurna som öppnas först av valnämnden när de ska räknas...
  • Anonym (anonym)
    Och vem kan sitta med ficklampa och genomlysa kuverten när de läggs i plomberade lådor som först öppnas i lokaler där rösträknare sitter?
    Ingen kan väl tro att andra rösträknare inte märker om några rösträknare sitter med ficklampor och plockar bort vissa kuvert.
  • Padirac
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-09 22:13:04 följande:
    Och vem kan sitta med ficklampa och genomlysa kuverten när de läggs i plomberade lådor som först öppnas i lokaler där rösträknare sitter?
    Ingen kan väl tro att andra rösträknare inte märker om några rösträknare sitter med ficklampor och plockar bort vissa kuvert.
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-08 19:57:58 följande:

"järnrörsmannen" väcker munterhet i rysk TV

Ekeroth har svart slips. Kanske är han djävulsdyrkare?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-09 22:13:04 följande:
    nyheter24.se/maktkamp24/914062-valet-2018-sa-har-gar-rostrakningen-till

"När alla röster har lagts ner så töms en valurna i taget. Rösterna räknas sen i en specifik ordning: riksdagen, kommunfullmäktige och sedan landstingsfullmäktige. "

"Valsedlarna läggs i påsar när de är färdigräknade, men inte vilka påsar som helst. Det finns nämligen speciella säkerhetspåsar som klistras igen och sedan ges till valnämnden i kommunen, som i sin tur ordnar att den transporteras så fort som det bara är möjligt till länsstyrelsen."

Som sagt, ficklampa?

Hur rösträkningen går till.
  • nihka

Jag har hört att folk kryper ner i de plomberade lådorna med sina ficklampor och tuggar i sig de röster de inte gillar

Håll koll på vilken färg rösttuggarna har på kläderna så vet du vilka röster de har tuggat i sig
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (anonym)
    Padirac skrev 2018-09-09 22:22:29 följande:
    nyheter24.se/maktkamp24/914062-valet-2018-sa-...

"När alla röster har lagts ner så töms en valurna i taget. Rösterna räknas sen i en specifik ordning: riksdagen, kommunfullmäktige och sedan landstingsfullmäktige. "

"Valsedlarna läggs i påsar när de är färdigräknade, men inte vilka påsar som helst. Det finns nämligen speciella säkerhetspåsar som klistras igen och sedan ges till valnämnden i kommunen, som i sin tur ordnar att den transporteras så fort som det bara är möjligt till länsstyrelsen."

Som sagt, ficklampa?
    Lite oklart är det allt när det ficklampan kan användas för att sortera bort röster och hur detta inte ska kunna upptäckas av de andra personerna som finns i rummet där valurnorna öppnas.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?