• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-10 19:13:32 följande:
    En enkel googling är allt som behövs för att se vem eller vad som står bakom något istället för att bara gapa och svälja allt, dessutom är det lite underhållande att leta fakta dessutom nyttigt för hjärnan att den får lite att arbeta med
    Vad har jag gapat och svalt?
    hur många meter var det?
  • Padirac
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-10 17:09:38 följande:
    Desinformationen fortsätter att spidas från ett känt håll Kräks

www.dn.se/nyheter/politik/faktiskt-helt-fel-att-valse-kraschen-betydde-valfusk/

"Ett inlägg som för fram det budskapet, och som publicerades i den stora SD-positiva Facebookgruppen ”Stå upp för Sverige” har på bara drygt en timme fått över 1.000 interaktioner, varav drygt 300 är delningar. I kommentarsfältet kräver flera användare nyval. Inlägget är bara ett av flera som under det senaste dygnet fört fram budskapet att faktumet att Val.se inte gick att nå är ett belägg för att valfusk ägt rum."

"Sammanfattning: Ett antal svenska mediehus redovisade siffrorna i realtid trots att Val.se låg nere. Detta på grund av att de fick sina siffror från Valmyndighetens databas, som fungerade som den skulle trots att själva webbsidan låg nere för allmänheten. Att Val.se låg nere är i sig alltså ingenting som är ett belägg för att röstsiffrorna skulle vara manipulerade. DN bedömer därför att påståendet är helt fel."
  • Anonym (Active Measures)
    Padirac skrev 2018-09-10 23:07:12 följande:
    Desinformationen fortsätter att spidas från ett känt håll Kräks

www.dn.se/nyheter/politik/faktiskt-helt-fel-a.../

"Ett inlägg som för fram det budskapet, och som publicerades i den stora SD-positiva Facebookgruppen ?Stå upp för Sverige? har på bara drygt en timme fått över 1.000 interaktioner, varav drygt 300 är delningar. I kommentarsfältet kräver flera användare nyval. Inlägget är bara ett av flera som under det senaste dygnet fört fram budskapet att faktumet att Val.se inte gick att nå är ett belägg för att valfusk ägt rum."

"Sammanfattning: Ett antal svenska mediehus redovisade siffrorna i realtid trots att Val.se låg nere. Detta på grund av att de fick sina siffror från Valmyndighetens databas, som fungerade som den skulle trots att själva webbsidan låg nere för allmänheten. Att Val.se låg nere är i sig alltså ingenting som är ett belägg för att röstsiffrorna skulle vara manipulerade. DN bedömer därför att påståendet är helt fel."

Ska vi gissa att Ryssar är iblandade, insett att de har infiltrerat sig över allt idag.
    De kommer bara mata och mata i och mata denna, tills vi spyr av skiten.

Och tycker Activce measures är en bra dokumentär och titta på, och hur vi ser samma Ryska taktik återupprepa sig en massa länder.
    Och det började i med typ Ukraina., Georgien och nån mer, där man ville stiga in i västvärlden.
    Och nu ser man exakt samma taktik av Trump och retorik.

Är bara 1/10 sann i den dokumentären, så är det mer illa än vad vi tror i USA.

• Anonym (För SD)
    Anonym (Active Measures) skrev 2018-09-10 23:30:05 följande:

Ska vi gissa att Ryssar är iblandade, insett att de har infiltrerat sig över allt idag.

De kommer bara mata och mata i och mata denna, tills vi spyr av skiten.

Och tycker Activce measures är en bra dokumentär och titta på, och hur vi ser samma Ryska taktik återupprepa sig en massa länder.

Och det började i med typ Ukraina., Georgien och nån mer, där man ville stiga in i västvärlden.

Och nu ser man exakt samma taktik av Trump och retorik.

Är bara 1/10 sann i den dokumentären, så är det mer illa än vad vi tror i USA.

Åh mainstream media hjärntvätt och deras ihärdiga försök att sätta dit Trump så att han inte kan bli omvald i 2020. För med hans framfart så blir det svårt att förhindra att han får 8 år som POTUS.
  • Anonym (Kommer rösta SD)

Jag röstade på SD men jag tror inte de råder något valfusk. SD har i många mätningar legat runt 17-20% de senaste, Jag tror däremot att SD kan ha tappat 1-2% till KD där M väljare valt dom pga KD:s risk att åka ur. 20?25% av M väljare väljer ibland M, KD eller SD beroende på vilken fråga som är viktigaste. Däremot tycker jag de är beklagligt av både M och KD som vägrar samarbeta med dom då 7/10 av deras väljare vill samarbeta med SD. Jag kan förstå C och L dör stödet var under endast var 3/10 och 4/10. För M och KD är viktigare att hålla ute SD än ta makten själva. Dåligt ni sviker era egna väljare.

Anonym (För SD) skrev 2018-09-10 23:37:46 följande:
    Åh mainstream media hjärntvätt och deras ihärdiga försök att sätta dit Trump så att han inte kan bli omvald i 2020. För med hans framfart så blir det svårt att förhindra att han får 8 år som POTUS.

Allt går kolla upp, och Manafort får syna fängelset ifrån insidan och han har verkligen röjt runt i dom delarna.
    En av hans kandidater flydde för sitt liv till Moskva.

Men förstår du är upprörd när fakta läggs på bordet.

Anonym (Kommer rösta SD) skrev 2018-09-10 23:37:59 följande:
    Jag röstade på SD men jag tror inte de råder något valfusk. SD har i många mätningar legat runt 17-20% de senaste, Jag tror däremot att SD kan ha tappat 1-2% till KD där M väljare valt dom pga KD:s risk att åka ur. 2025% av M väljare väljer ibland M, KD eller SD beroende på vilken fråga som är viktigaste. Däremot tycker jag de är beklagligt av både M och KD som vägrar samarbeta med dom då 7/10 av deras väljare vill samarbeta med SD. Jag kan förstå C och L dör stödet var under endast var 3/10 och 4/10. För M och KD är viktigare att hålla ute SD än ta makten själva. Dåligt ni sviker era egna väljare.

Detta pratat om valfusk är en del i högerextremismen, så man skapar en osäkerhet att valresultatet är kanske fel.
    Och underminera demokratin, få folk bli mindre benägna att rösta, för det vinner högerextremismen på ofta.

Hur var valdeltagandet i år, har inte kollat detta än.

• Padirac
    Anonym (Active Measures) skrev 2018-09-10 23:52:02 följande:

Detta pratat om valfusk är en del i högerextremismen, så man skapar en osäkerhet att valresultatet är kanske fel.
    Och underminera demokratin, få folk bli mindre benägna att rösta, för det vinner högerextremismen på ofta.

Hur var valdeltagandet i år, har inte kollat detta än.

valdeltagandet var väldigt lika förra året, drygten procentenhet mindre kanske. 84,4% i år
  • Padirac
    Anonym (Active Measures) skrev 2018-09-10 23:50:19 följande:

Allt går kolla upp, och Manafort får syna fängelset ifrån insidan och han har verkligen röjt runt i dom delarna.
    En av hans kandidater flydde för sitt liv till Moskva.

Men förstår du är upprörd när fakta läggs på bordet.

Snaran runt Trump dras åt.

www.theguardian.com/us-news/2018/aug/22/worst-hour-for-trump-after-convictions-for-manafort-and-cohen

Tyvärr är Bannon aktiv i europa och de fria demokratierna är under stor press.

SDs kampanj och de metoder som används är långt från den demokrati som de flesta av europerna tror på 
    Padirac skrev 2018-09-11 00:07:07 följande:
    Snaran runt Trump dras åt.

www.theguardian.com/us-news/2018/aug/22/worst...

Tyvärr är Bannon aktiv i europa och de fria demokratierna är under stor press.

SDs kampanj och de metoder som används är långt från den demokrati som de flesta av europerna tror på 

Bannon är en menlös tomte på scenen.
    Men när han får sprida sitt hat i lönndom, då är han farlig som faan.

Jag tror inte någon snara kommer snöra Trump, om nu inte man hittar en "bomb".
    Det krävs en kvalificerad majoritet för impeachment gå igenom, och tveksamt det någonsin kommer ske.
    Men det kan ändra sig.
    Titta på den dokumentären, det är en del saker där som vi måste vara vaksamma på med i Sverige.

Svar på tråden SD varför är du för / emot?