• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Padirac
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-07 17:12:07 följande:
    Det har satsats miljard efter miljard på sk utsatta områden utan resultat. Deras skolor får dubbelt så mycket per elev än mer "svenska" skolor utan resultat. Så varför skulle det hjälpa att ösa in mer pengar i det svarta hålet när resultatet ändå alltid uteblir?
    jag har inte gett upp ang SDsvansen, så häng i så kommer det att lösa sig för de andra som liksom SDsvansen lever i ett utanförskap.

Det finns inga enkla quickfix, det är långsiktigt arbete mot att öka delaktigheten från både politiker och samhälle och de i utanförskap.

Trollfabrikerna och de nyttiga idioterna vill självklart sprida en förenklad bild av apokalypsen, verkligheten är mer mångfacetterad än så.
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-07 17:12:07 följande:

Det har satsats miljard efter miljard på sk utsatta områden utan resultat. Deras skolor får dubbelt så mycket per elev än mer "svenska" skolor utan resultat. Så varför skulle det hjälpa att ösa in mer pengar i det svarta hålet när resultatet ändå alltid uteblir?

Är uppväxt i 2 förorter varav den ena blev ett sådant område, det har startats ett antal flumprojekt genom åren.
    Tyvärr finns det ingen vilja för många av människorna där att förändra det till det bättre, sorgligt men sant.
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-07 04:42:39 följande:

Löfven har redan planerat sin fortsatta karriär efter valet

Enligt ditt sätt att resonera blir Löfven moderat efter valet. Han bär ju blåa kläder

Hade du något mer intelligent att tillföra?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-07 04:31:40 följande:

I kväll leds den stora slutdebatten av Camilla Kvartoft som i princip blängde på Jimmie som något som katten släpat in under hela utfrågningen härom kvällen. Medans hon kvällen till ära klädde sig i sosserött och smilade upp sig inställsamt när det var Löfvens tur. Säger väl allt om objektiviteten på SVT.

Ikväll har hon på partiledarnas slutdebatt blå klänning med guldknappar och blått nagellack.

Kristersson och Åkesson har röda slipsar.

Vad drar du för intelligenta slutsatser av detta?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Olle.P)

"järnrörsmannen" väcker munterhet i rysk TV

• Anonym (Lampan)

Emot eftersom sd vill dra in 53 miljarder ( ! ) från kommunerna enligt sin budget. Det lär ju göra underverk för skolor och äldrevård. 

• Anonym (Olle.P)

Är det så lyckat att anlita den nationella katastrofen?

• klyban
    Anonym (Lampan) skrev 2018-09-08 20:29:57 följande:
    Emot eftersom sd vill dra in 53 miljarder ( ! ) från kommunerna enligt sin budget. Det lär ju göra underverk för skolor och äldrevård. 

Det kommer aldrig ske, då de redan i högkonjunkturen gör enorma besparingar.
    Kommer resultera i att de flesta kommuner komemr gå i konkurs, det låter inte speciellt intelligent för ett "Sverige" parti.

hur många meter var det?
  • KillBill
    klyban skrev 2018-09-09 11:26:15 följande:

Det kommer aldrig ske, då de redan i högkonjunkturen gör enorma besparingar.
    Kommer resultera i att de flesta kommuner komemr gå i konkurs, det låter inte speciellt intelligent för ett "Sverige" parti.

Om inte ens SDs egen budget stämmer så kan du nog inte lita på något som kommer från SD.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    KillBill skrev 2018-09-09 11:39:56 följande:

Om inte ens SDs egen budget stämmer så kan du nog inte lita på något som kommer från SD.

Nej, det är sant.
    Verkar som det ekonomiska kunnandet i SD är mycket MYCKET begränsat.

Men detta kommer ändå bli till SD fördel, för oavsett hur det går i valet, så tror jag aldrig SD kommer nå en position av makt(även om den har detta ändå, men motarbetade).
    Men sen slå lågkonjunkturen till efter detta val(sen när det sker är en galet bra fråga).
    Och sen kommer vi få se hur illa ekonomin verkligen är i kommunerna, då vi i vår kommun så vägrar man svara på frågan och bara pekar vidare.
    Och detta lägger grunder för SD att ta över ruljansen troligtvis(då mycket annat kan ske på vägen), och allt för man mörkat ekonomin för oss medborgare.

Och varför skulle man mörka om man hade gott om pengar, och varför mörka och ha alla dessa besparingar.
    Folk återberättar att det känns som i en lågkonjunktur, där man satt handbromsen på allt.
    Man ringer inte ens in ersättningspersonal på vissa ställen pga detta.

Jag tror det är väldigt illa i vissa kommuner, men jag vet inte då ingen verkar ge svar på varför dessa besparingar sker osv...

hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?