Anonym (Skunken) skrev 2018-09-11 02:46:26 följande:
Kände bara att jag måste dela med mig.
Vet du Jimmie, jag är en av dem invandrare som röstar på dig. Vet du varför? Jo, det ska jag minsann tala om för dig. Jag flydde med mina 5 barn och fru från ett muslimskt land där kristna var en minoritet för att finna trygghet ist för att konstant känna mig rädd och hotad. Jag kom till Sverige i början på 90-talet och lätt kan jag inte säga att de va att komma till ett helt nytt land med så många barn men jag försökte. Jag lärde mig varje dag något nytt och försökte anpassa mig i det svenska samhället och lära mig. Jag har visserligen än idag språksvårigheter och bryter men jag försöker än att bli så svensk jag bara kan bli det är svårt men jag kom hit av en anledning och det var för att skydda min familj och ge mina barn en trygg uppväxt.
Att växa upp i ett muslimskt land och i en helt annan kultur största delen av sitt liv är väldigt svårt och det tog emot när mina barn blev äldre och bröt mot den kulturen jag blivit uppväxt med men samtidigt sa jag till mig själv att det var ju därför jag kom hit, för att mina barn skulle få bli exakt vilka dem ville och för att vi skulle bli civiliserade människor och utvecklas. Till en början kände jag mig trygg i Sverige men jag måste säga att nu de senaste åren känner jag exakt samma rädsla som jag kände innan jag kom till Sverige.
Många undrar säkert hur det kommer sig. Jag känner rädsla pga alla dessa extremistiska muslimer som Sverige släppt in. De som kommer till Sverige och utnyttjar landets vänlighet för att få igenom det ena efter det andra för deras s.k rättigheter som de fått i Sverige. De ska ha böneutrop, alla ska anpassa sig efter dem osv allt detta skapar en rädsla inom mig för Sverige är påväg att bli exakt likadant som det land jag flydde från för att söka trygghet.
Att de andra partierna inte tar dig på allvar gör mig fruktansvärt frustrerad för de är inte bara dig dem skiter i utan de skiter faktiskt i vad var femte svensk medborgare har röstat på. De ignorerar oss alla som röstat på dig och just därför kommer du att få ännu mer röster även nästa val tills vi faktiskt får vår röst hörd och att du Jimmie kan göra något åt denna invandringen. Jag är inte emot invandringen helt, jag är ju trots allt själv invandrare men jag är emot dem som kommer hit och ska förändra detta vackra land.
Jag förstår att många flyr från krig och att många flyr för att de inte har något val men det jag inte förstår är varför man då inte flyr till ett muslimskt land som inte befinner sig i krig och som de kan utöva sin religion i utan att andra behöver påverkas. Hur kommer det sig att dessa muslimska länder inte öppnar sina armar och tar emot sina muslimska syskon och att icke muslimska länder måste göra det? Det finns en baktanke i det hela och det är viktigt att förstå att anledningen är att de vill sprida sig överallt så att de tillslut kan ta över.
P.S det är min dotter som är född här som hjälpt mig att skriva detta. Jag använder mig utav en fejkprofil och vill inte använda mig av min egna för att jag ärligt talat är rädd att jag ska bli hotad/påhoppad om folk vet min identitet då det inte vore första gången.
Det värmer i hjärtat att man har röstat på SD två gånger så detta får ett slut.
Jag röstade på SD för att jag vill invandrares bästa! För att dom förtjänar precis som alla som bor i detta land känna trygghet och välkomnande vart dom än går.
Idag tack vare all slapp invandringspolitik så är alla välkomna och det blir på bekostnad av våra äldre m.m och samhället som blir lidande med att det bildas olika grupper.
Vi måste ha en invandringspolitik som fungerar, folk ska inte behöva dö på vägen bara för att det är Sverige dom har ställt in siktet på, alla länder måste samarbeta och ta i mot flyktingar efter vad vi har kapacitet för, ibland måste vi stänga gränserna och andra länder ta i mot som har bättre förutsättningar för den som flyr att få ett bra liv och med bra liv menas att man får dom bästa möjligheterna till ett liv och framtid, inte som idag att man får bidrag och lever utanför samhället, ett liv i samhället och att man räknas som vem som helst. Och att personen känner sig som en del av landet.
Dagens politiker måste sätta sig ner och förhandla fram hur invandringen måste skötas och prata med andra länder om ett bättre samarbete i mellan.
Alla politiker måste förbättra sin inställning och inte bli som det är idag att dom helt tar avstånd bara för att det handlar om folks lika värde eller allt dumt dom skyller på.
Se på hur politikerna sköter sig/inte sköter sig nu.
Vi i Sverige behöver inte ta imot alla utan politiker vakna, alla ska få ett drägligt liv och det får dom inte idag när vi har politiker som bara står med öppna armar och gränser när vi inte kan ta imot dom som flyr och förse dom med dom bästa förutsättningarna.
Så släpp in Sverigedemokaterna och låt dom bestämma för dom vill deras bästa.
Prata med andra länder och arbeta fram en plan som är hållbar för landet och se till att ändra länder också sköter sig och har dom bästa förutsättningarna för flyktingar.
Avsätt Stefan löven för han är inte rätt person att sköta landet, vårat Sverige behöver ha en handlingskraftig stadsminister och där passar Jimmie Åkesson som tar tag detta omgående.
Det får vara slut med det här daltandet som alla regeringar har haft.
Det är inte bara vi i Sverige som behöver vård utan även vårat land, så Stefan löven ta ditt ansvar och avgå lämna över stadsminister platsen till Jimmie Åkesson.
Efter att han har tillträtt så får övriga partiledare ändra sitt trånga synsätt att det är Sveriges bästa och Sveriges framtid som gäller och då kan man inte hålla på med att tänka som dom gör.
Här måste vi alla enas om vad som är bäst för Sverige och det är inte att vi delar på Sverige utan enas om vad som är bäst.
Jag vill ha ett Sverige inte som övriga partier trångsynt måste ha på deras sätt där vi ska ha grupperingar och kalla varandra rasister och fremlinsfientliga och allt ni har i era huvuden.
Det är pga er övriga politiker vi har ett så delat samhälle, inse det.
Sluta hata/hacka på varandra och ta ansvar för Sverige och enas att ni vill driva Sverige mot en bättre framtid där alla lever i gemenskap.
Annars kan ni övriga partiledare lämna in eran avskedsansökan.
Du måste ha misstagit Jimmie för någon annan.
Jimmie är allt som oftast ovetande, kan inga detaljer och säger att andra sköter det..
Vill du ha tillbaks det du flydde från är SD rätt röst,
Vill du däremot att dina barn ska få växa upp i det sverige du kom till, där varje person får chansen att vara sig själv, där bakgrund inte är avgörande, då är SD fel röst.