Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

SD varför är du för / emot?

Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 13:23:30 följande:
    Många följer kontona utan att använda fbs följknapp... Den där statistiken har jäkligt hög felmarginal och jag uppskattar inte att media granskar privatpersoners politiska åsikter. Tycker det att det är rätt av dem att göra det?

"

Är det din kommentar till att SD har avslöjats med att kopplingar till sidor som sprider rasistisk och antisemitisk propaganda?

De flesta medier och partier (även SD) är köpare av opinionsundersökningar där man kartlägger privatpersoners politiska åsikter. Skulle det vara fel? Informationen går ju inte att spåra till enskilda individer.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 13:43:14 följande:
    Det är fel eftersom man har rätten att avsäga sig medverkan i seriösa undersökningar. Vi har valhemlighet i Sverige och ingen får efterforska i privatpersoners politiska åsikter utan att de godkänner det.

Jag förstår inte vart du vill komma. DN har verkligen inte gjort något otillåtet eller olämpligt när de har avslöjat SDs koppling till dessa rasistiska och antisemitiska sidor

• KillBill
    Anonym (xyz) skrev 2018-09-02 15:23:48 följande:
    När de inte klarar att argumentera mot SD's politik så försöker de i stället gräva fram skit om enskilda SD-företrädare.
    Det fungerar inte eftersom det inte är företrädarna som lockar väljare till SD, utan SD's politik, främst migrationspolitiken. SD har blivit stora enbart för att övriga partier har fört en mycket naiv migrationspolitik.
    Det lockar inte väljare att satsa miljarder på att Sverige ska bli en "humanitär stormakt". Det går inte i längden att driva en politik som strider mot svenska folkets vilja. Då tappar man väljare.
    Vad har ditt svar att göra med min fråga? Inget..
  • KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 16:15:13 följande:
    Det är väldigt olämpligt att granska enskilda individers politiska ställningstagande utan att fråga om lov.

"Åsiktsregistrering i form av anteckning om medborgare i allmänt register får enligt 2 kap 3 § regeringsformen sedan 1975 ej utan hans samtycke grundas enbart på hans politiska åskådning."
    På vilket sätt har DN ranska enskilda individers politiska ställningstagande utan att fråga om lov?
  • KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 16:28:17 följande:
    www.aftonbladet.se/debatt/a/kaj7d9/s-vill-inte-se-problemen-med-religiosa-friskolor

Du förlorar bara på alla dina fake news. :)

Vadå fake news? SD vill INTE förbjuda religiösa friskolor det vill däremot socialdemokraterna. Frågan som alla bör ställa sig varför ska barn indoktrineras med kristen eller muslimsk religion i skolan? Barn går väl för bövelen i skolan för att få helt andra kunskaper!

Det så är extremt svårt för myndigheter att håll koll vad som försiggår på den här typen av skolor och därför är SDs förslag, att skolinspektionen ska kontrollera skolorna bättre, ett slag i luften som leder till absolut ingenting.

Jag hoppas att alla läser artikeln från GP, det är riktigt skrämmande läsning

www.e-pages.dk/goteborgsposten/2541/article/771719/6/1/render/
  • KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 16:56:07 följande:
    SD vill ha kvar välfungerande friskolor. Däremot vill de inte ha såna där friskolor som M och S har haft och inte haft kontroll på. Helt vanliga kristna friskolor fungerar riktigt bra ute i landet. Däremot tror jag inte på den där sortens friskola som JW håller i och som både M och S har tillåtit under alla år.

Det där är bara populism.  Det är extremt svårt för myndigheter att håll koll vad som försiggår på den här typen av skolor och därför är SDs förslag, att skolinspektionen ska kontrollera skolorna bättre, ett slag i luften som leder till absolut ingenting.

Ge i stället argument varför exempelvis Jehovas Vittnen och muslimska församlingar ska ha rätt att driva religiösa skolor för små barn. Tor du att det gynnar integrationen?

• KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 18:24:29 följande:

Inte alls. :)

Därför att det ÄR utrett och till största delen väldigt väl fungerande runt om i landet. Det är betydligt bättre studiero på många friskolor. Dessutom har många friskolor bättre krav på uppförande, kamratanda osv. Bara fördelar. De religiösa inslagen är frivilliga och det går även muslimer i kristna friskolor osv. Att S och M nu ångrar sig och tycker att det var okej att slarva med kontrollen på vissa skolor under 26 år ska inte drabba de skolor som fungerar bra. Klantigt och dumt av S och M.

Vad svamlar du om.

Så du anser att fördelen med friskolor som drivs av Jehovas Vittnen eller av muslimska församlingar är bättre studiero och kamratanda? Läste du inte artikeln om den religösa friskolan med självmordsbenägna elever?

liberalerna vill förbjuda nya religiösa friskolor, M har inga sådana planer.
  • KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 18:47:28 följande:
    Oj, jag förstår att du inte kan besvara det jag skrev eftersom du vet att det stämmer. I övrigt ska du inte försöka påstå att jag tycker saker som jag inte har sagt att jag gör. Jag behöver verkligen inte besvara dina påhitt om mina åsikter. Du verkar ha svårt att argumentera för din sak. Acceptera att du har förlorat diskussionen. S och M har under många år gjort bort sig och nu är det dags för nya vindar i både riksdag och regering. Btw så finns det elever i kommunala skolor som till och med har mått så dåligt att de har tagit livet av sig. Ska kommunala skolor förbjudas pga det?

Du påstår att religiösa friskolor väldigt väl fungerande runt om i landet men min bild är att dessa skolor ofta drivs under sektliknande former och att skolorna ofta försämrar integrationen. Här kan du se en film som tar upp de vidriga förhållande på en religiös friskola som drivs av de kristna Plymouthbröderna. Jag tror att alla som ser denna film instämmer i påståendet att SD linje att vara för religiösa friskolor är helt sjuk.

www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/kalla-fakta-granskade-plymouthbr%C3%B6dernas-friskola-4fc33bff04bf72228b000b1b

Svar på tråden SD varför är du för / emot?