• AAAN89

Min man anmäld till soc

Min man var på stranden med min dotter, 2 år, för 2 dagar sen och han hade även med sig sin kompis och dennes son. Min lämnade min dotter på en stol och gick på toaletten lite längre bort och han sa till sin kompis att hålla koll på henne tills han kom tillbaka. Kompisen satt bara några meter bort, och min dotters dagis fröken var där. Hon har då ringt soc och anmält min för att ha lämnat henne!! Hon är en sån som alltid frågar oss en massa saker, om vi jobbar och hur vi jobbar, upprepade frågor heeela tiden. De andra personalen är inte sån utan bara hon! Nu undrar jag vad som kommer att hända för detta är ju helt sjukt! Vi lämnat ALDRIG våran dotter ensam, inte ens sekunder!

• Svar på tråden Min man anmäld till soc
  • Anonym (Iris)
    AAAN89 skrev 2018-07-19 21:53:41 följande:
    Nej hon kom fram till min man och påstod att han lämnat henne själv! Och då pekade min man på min kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att man aldrig skulle vara längre än 2 meter ifrån sitt barn! Det låter ju helt sjukt!
    Men du skrev ju tidigare att han lämnat dottern på en stol. Vad var det för en stol? Om det var en barnstol eller en hög stol som barnet kan falla illa ifrån så har pedagogen rätt. 
  • AAAN89

Hon satt först på en solstol och sen gick hon och lekte i sanden! Och kusinen hade koll på henne hela tiden!

• Tow2Mater

Skulle vara fly forbannad och aldrig mer saga ett ord till den froken. Bara helt ignorera henne i framtiden.

• Anonym (Hela sanningen?)

Jag tycker att det låter jättekonstigt. Berättar din man hela sanningen? Om han gör det så måste förskoleläraren vilja sätta dit er av någon anledning.

• AAAN89
    Tow2Mater skrev 2018-07-19 22:27:40 följande:

Skulle vara fly forbannad och aldrig mer saga ett ord till den froken. Bara helt ignorera henne i framtiden.

Ah jag är jätte förbannad!!
  • AAAN89
    Anonym (Hela sanningen?) skrev 2018-07-19 22:29:24 följande:

Jag tycker att det låter jättekonstigt. Berättar din man hela sanningen? Om han gör det så måste förskoleläraren vilja sätta dit er av någon anledning.

Min man ljuger inte om sånt, det vet jag! Och jag vet även att min man aldrig skulle lämna vårat barn själv utan tillsyn av någon (inte vem som helst).

Jag tror verkligen på att hon vill sätta dit oss! Och mitt barn grät alltid ett tag när hon såg henne, hon gick till de andra fröknarna men inte henne!

Sen kunde hon fråga mig liksom 3 gånger om jag skulle jobba helgen! Vad har hon med att göra liksom? Mitt barn är inte ens på dagis på helgerna. Hon är på dagis genomsnitt 3 dagar i veckan!
  • Anonym (Hela sanningen?)
    AAAN89 skrev 2018-07-19 22:36:25 följande:

Min man ljuger inte om sånt, det vet jag! Och jag vet även att min man aldrig skulle lämna vårat barn själv utan tillsyn av någon (inte vem som helst).

Jag tror verkligen på att hon vill sätta dit oss! Och mitt barn grät alltid ett tag när hon såg henne, hon gick till de andra fröknarna men inte henne!

Sen kunde hon fråga mig liksom 3 gånger om jag skulle jobba helgen! Vad har hon med att göra liksom? Mitt barn är inte ens på dagis på helgerna. Hon är på dagis genomsnitt 3 dagar i veckan!

Då tycker jag verkligen att du borde prata med förskolechefen. Något kan inte stå rätt till med läraren.

Ang soc så har ni nog inget att vara orolig för!
  • Anonym (Lugn)

Min bror blev anmäld till soc av nån knäpp granne, dom fick också gå på ett samtal. Det går säkert jättebra, klart att det finns knepiga förskollärare, det finns sjuka människor inom alla yrkeskategorier och soc känner nog igen en knäpp rättshaverist.

• Anonym (o)
    AAAN89 skrev 2018-07-19 21:53:41 följande:
    Nej hon kom fram till min man och påstod att han lämnat henne själv! Och då pekade min man på min kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att man aldrig skulle vara längre än 2 meter ifrån sitt barn! Det låter ju helt sjukt!
    längre än två meter bort ska man inte vara om det är ett så litet barn och vatten.
Svar på tråden Min man anmäld till soc