• AAAN89

Min man anmäld till soc

Min man var på stranden med min dotter, 2 år, för 2 dagar sen och han hade även med sig sin kompis och dennes son. Min lämnade min dotter på en stol och gick på toaletten lite längre bort och han sa till sin kompis att hålla koll på henne tills han kom tillbaka. Kompisen satt bara några meter bort, och min dotters dagis fröken var där. Hon har då ringt soc och anmält min för att ha lämnat henne!! Hon är en sån som alltid frågar oss en massa saker, om vi jobbar och hur vi jobbar, upprepade frågor heeela tiden. De andra personalen är inte sån utan bara hon! Nu undrar jag vad som kommer att hända för detta är ju helt sjukt! Vi lämnat ALDRIG våran dotter ensam, inte ens sekunder!

• Svar på tråden Min man anmäld till soc
  • Anonym (Läs)
    Anonym (K) skrev 2018-07-20 15:27:22 följande:
    AAAN89 skrev 2018-07-19 21:53:41 följande:

Nej hon kom fram till min man och påstod att han lämnat henne själv! Och då pekade min man på min kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att man aldrig skulle vara längre än 2 meter ifrån sitt barn! Det låter ju helt sjukt!

Är det din mans kompis eller din kusin?

Ja, din man kan absolut bara kompis med din kusin men då hade du skrivit att set var din kusin från början och inte hållit på och ändra dig mitt i.

Jag hoppas soc gör en ordentligt utredning på er.
    Du verkar ju inte riktigt klok. Hoppas du själv råkar ut för något liknande.
  • Anonym (Läs)
    Anonym (o) skrev 2018-07-20 13:47:35 följande:
    Om du tycker att det är sjukt att en tvååring vid vatten ska ha en vuxen inom två meter så har du kanske en attítyd som förskolläraren reagerar på.
    Selektiv läsförmåga?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (K) skrev 2018-07-20 14:46:27 följande:

Om jag inte misstar mig så är barna inte ensamma på fsk utan det finns hela tiden personal....

Och nu hade barnet uppsyn av vuxen.

Måste det vara förälder eller pedagog för att räknas? Källa tack.
  • modsey

Jag brukar " försvara" att soc gör utredningar i "onödan" då det ändå ska gynna och fånga upp barn som far illa. Då får vi vanliga föräldrar "stå ut med" att det i bland blir fel och vi utreds i onödan. Men, i detta fall måste jag säga att jag efter att ha rett ut det som sic, tagit ett ordentligt samtal med personen i fråga och sedan med hennes chef. Hade inte känts bekvämt att ha en pedagog som agerar så här !

• Anonym (Soc)
    Anonym (Hmm....) skrev 2018-07-20 13:52:13 följande:

Fel socialtjänsten ÄR livsfarlig och man ska hålla sig långt borta från denna myndighet!

Jamen visst absolut. Kommunen kommer lägga tusentals kronor i många år på en placering för att en förälder hade barnvakt på stranden... det kommer verkligen hända.
  • Anonym (Hmm....)
    Anonym (Soc) skrev 2018-07-20 17:35:49 följande:

Jamen visst absolut. Kommunen kommer lägga tusentals kronor i många år på en placering för att en förälder hade barnvakt på stranden... det kommer verkligen hända.

Antar att du jobbar på soc eftersom du inte är läskunnig!
  • Anonym (C)
    Nej hon kom fram till min man och påstod att han lämnat henne själv! Och då pekade min man på min kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att man aldrig skulle vara längre än 2 meter ifrån sitt barn! Det låter ju helt sjukt!

Du tror inte att hon kan ha menat att även kompisen var lite väl långt bort från barnet? Om ditt barn var nära vattnet och kompisen, som satt några (hur många?) meter bort, även hade sitt eget barn att hålla ögonen på så hade jag nog också kunnat tycka att det var en onödig risk att ta. Att få ansiktet under ytan och dra in vatten i lungorna är lätt hänt och går fort när man bara är två år gammal.
  • Anonym (Soc)
    Anonym (Hmm....) skrev 2018-07-20 17:37:36 följande:

Antar att du jobbar på soc eftersom du inte är läskunnig!

Hur skulle de annars vara ?farliga?? Vad kan de göra tänker du?
  • kottelin
    Anonym (K) skrev 2018-07-20 15:27:22 följande:

Är det din mans kompis eller din kusin?

Ja, din man kan absolut bara kompis med din kusin men då hade du skrivit att set var din kusin från början och inte hållit på och ändra dig mitt i.

Jag hoppas soc gör en ordentligt utredning på er.
    Alltid lika charmerande med anonyma personer som vräker ur sig en massa ogrundad skit.
    Ja, typ så...
  • Anonym (o)
    Anonym (C) skrev 2018-07-20 17:50:24 följande:

Du tror inte att hon kan ha menat att även kompisen var lite väl långt bort från barnet? Om ditt barn var nära vattnet och kompisen, som satt några (hur många?) meter bort, även hade sitt eget barn att hålla ögonen på så hade jag nog också kunnat tycka att det var en onödig risk att ta. Att få ansiktet under ytan och dra in vatten i lungorna är lätt hänt och går fort när man bara är två år gammal.
    Ja det är en rimlig tolkning
Svar på tråden Min man anmäld till soc