• AAAN89

Min man anmäld till soc

Min man var på stranden med min dotter, 2 år, för 2 dagar sen och han hade även med sig sin kompis och dennes son. Min lämnade min dotter på en stol och gick på toaletten lite längre bort och han sa till sin kompis att hålla koll på henne tills han kom tillbaka. Kompisen satt bara några meter bort, och min dotters dagis fröken var där. Hon har då ringt soc och anmält min för att ha lämnat henne!! Hon är en sån som alltid frågar oss en massa saker, om vi jobbar och hur vi jobbar, upprepade frågor heeela tiden. De andra personalen är inte sån utan bara hon! Nu undrar jag vad som kommer att hända för detta är ju helt sjukt! Vi lämnat ALDRIG våran dotter ensam, inte ens sekunder!

• Svar på tråden Min man anmäld till soc
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Klara) skrev 2018-07-21 17:17:48 följande:

Helt rätt "hålla koll på" kan betyda väldigt mycket olika saker.

Ts, du var ju inte där om jag förstår saken rätt? Då har du ju bara hört pappans version av det hela och han var ju inte heller där under tiden han befann sig inne på toaletten. Hur länge var han borta? Hur långt ifrån satt kompisen? Som någon annan skrev, vilken typ av stol satt flickan i? Och sedan är det väldigt stor skillnad på att aktivt titta på ett barn och vara redo att när som helst lyfta på häcken för att springa fram och hjälpa flickan om något händer, än att ex sitta nedböjd och flippra med sin mobil eller ligga och blunda och sola och kanske lyssna på musik.

Visst kanske är förskolläraren lite överdriven, men då är det här ju lätt avklarat, men ts du måste komma ihåg att det är pg omtanke om barnen som hon agerar så här - det är inte för att sätta dit föräldrar (det kunde hon göra mycket lättare på andra sätt, ex genom att klaga på sen hämtning, lämnande av sjuka barn på förskolan etc).

Tänkte den här förskolläraren på barnets bästa? www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/forskollarare-slog-fyraaring-atalas

Eller denna? sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6508466

Eller denna? www.svd.se/forskollarare-atalas-for-misshandel

Självklart stämmer inte detta överens med vad du kan läsa i skolan om hur en förskollärare SKA agera men du kan inte utgå från att förskolläraren ts skriver om är professionell, vad är det som säger att hon absolut skulle vara det samtidigt som du misstror ts mans kusin?
  • AAAN89
    Anonym (Klara) skrev 2018-07-21 17:17:48 följande:

Helt rätt "hålla koll på" kan betyda väldigt mycket olika saker.

Ts, du var ju inte där om jag förstår saken rätt? Då har du ju bara hört pappans version av det hela och han var ju inte heller där under tiden han befann sig inne på toaletten. Hur länge var han borta? Hur långt ifrån satt kompisen? Som någon annan skrev, vilken typ av stol satt flickan i? Och sedan är det väldigt stor skillnad på att aktivt titta på ett barn och vara redo att när som helst lyfta på häcken för att springa fram och hjälpa flickan om något händer, än att ex sitta nedböjd och flippra med sin mobil eller ligga och blunda och sola och kanske lyssna på musik.

Visst kanske är förskolläraren lite överdriven, men då är det här ju lätt avklarat, men ts du måste komma ihåg att det är pg omtanke om barnen som hon agerar så här - det är inte för att sätta dit föräldrar (det kunde hon göra mycket lättare på andra sätt, ex genom att klaga på sen hämtning, lämnande av sjuka barn på förskolan etc).

Kompisen satt bara några meter bort! Och vi har varken haft problem med sen hämtning eller lämnande av sjukt barn! Vi har snarare haft tidigt hämtning nästan varje gång!
  • AAAN89

De kunde inte hitta något som misstänkte att mitt barn var i fara! Varken på dagis eller på BVC! Allt hat gått hur fint som helst hela tiden och vårt barn är prio nummer 1, SJÄLVKLART!

• Anonym (ss)

Måste väl vara mer till denna historia?
    Fröken konfronterade väl pappan när han kom tillbaka?

• AAAN89
    Anonym (ss) skrev 2018-07-25 15:40:46 följande:

Måste väl vara mer till denna historia?

Fröken konfronterade väl pappan när han kom tillbaka?

Ja men han pekade på sin kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att hon ej såg honom fast han bara var några meter bort. Och mitt barn var ej i vattnet, utan bara på kanten. Och i den sjön måste man gå låååångt ut för att det ska bli djupt! Hade hon gått ut själv i vattnet hade behövt gå minst 15 meter för att det skulle bli så djupt att det blir farligt för henne!
  • Anonym (mmm)
    AAAN89 skrev 2018-07-25 15:22:42 följande:

Det blev ingen vidare utredning!

var ju det jag sa Glad, skönt. 
  • Anonym (Klara)
    AAAN89 skrev 2018-07-25 15:22:09 följande:
    Kompisen satt bara några meter bort! Och vi har varken haft problem med sen hämtning eller lämnande av sjukt barn! Vi har snarare haft tidigt hämtning nästan varje gång!
    Hej! Skönt att allt löste sig. Ville bara förtydliga att jag inte alls menade att just ni varken skulle lämnat sjukt barn på förskolan eller haft sena hämtningar. Det jag menade var att rent generellt är det exempel på sådant som förskolelärare rent allmänt lätt kan ta till och klaga på "om de vill j*klas".

• Lillypie
    AAAN89 skrev 2018-07-25 20:03:46 följande:

Ja men han pekade på sin kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att hon ej såg honom fast han bara var några meter bort. Och mitt barn var ej i vattnet, utan bara på kanten. Och i den sjön måste man gå låååångt ut för att det ska bli djupt! Hade hon gått ut själv i vattnet hade behövt gå minst 15 meter för att det skulle bli så djupt att det blir farligt för henne!

Man kan drunkna vid strandkanten också, så man bör hålla koll på sina mindre barn noga. Det räcker med ett par cm. Läs länk nedan.

www.barnakuten.nu/det-livsfarliga-vattnet/
  • Anonym (Lugn)
    Lillypie skrev 2018-07-26 09:40:23 följande:

Man kan drunkna vid strandkanten också, så man bör hålla koll på sina mindre barn noga. Det räcker med ett par cm. Läs länk nedan.

www.barnakuten.nu/det-livsfarliga-vattnet/

Ja och kusinen hade koll.
  • Anonym (Lugn)
    AAAN89 skrev 2018-07-25 15:23:55 följande:

De kunde inte hitta något som misstänkte att mitt barn var i fara! Varken på dagis eller på BVC! Allt hat gått hur fint som helst hela tiden och vårt barn är prio nummer 1, SJÄLVKLART!

Nej, det skulle förskolläraren ha insett om hon hade varit vettig men antagligen är hon bara en elak Hagga.
  • Lillypie
    Anonym (Lugn) skrev 2018-07-28 08:50:04 följande:

Ja och kusinen hade koll.

Jag förstår att kusinen hade koll. Det jag reagerade på var att du sa att ditt barn hade behövt gå länge innan det var farligt. Försökte förtydliga att det är farligt även vid strandkanten för små barn. Det räcker med ett par cm vattendjup.
  • Anonym (Lugn)
    Lillypie skrev 2018-07-28 09:06:17 följande:

Jag förstår att kusinen hade koll. Det jag reagerade på var att du sa att ditt barn hade behövt gå länge innan det var farligt. Försökte förtydliga att det är farligt även vid strandkanten för små barn. Det räcker med ett par cm vattendjup.

Nej det sa jag aldrig. Du blandar ihop mig med andra i tråden.
Svar på tråden Min man anmäld till soc