• AAAN89

Min man anmäld till soc

Min man var på stranden med min dotter, 2 år, för 2 dagar sen och han hade även med sig sin kompis och dennes son. Min lämnade min dotter på en stol och gick på toaletten lite längre bort och han sa till sin kompis att hålla koll på henne tills han kom tillbaka. Kompisen satt bara några meter bort, och min dotters dagis fröken var där. Hon har då ringt soc och anmält min för att ha lämnat henne!! Hon är en sån som alltid frågar oss en massa saker, om vi jobbar och hur vi jobbar, upprepade frågor heeela tiden. De andra personalen är inte sån utan bara hon! Nu undrar jag vad som kommer att hända för detta är ju helt sjukt! Vi lämnat ALDRIG våran dotter ensam, inte ens sekunder!

• Svar på tråden Min man anmäld till soc
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Hmm....) skrev 2018-07-20 07:07:55 följande:

Det är garanterat många fler anledningar att denna förskolelärare nu har anmält ER (det är inte bara din man) och inte enbart denna enskilda händelse.

Hade anmälan kommit från en okänd random på stranden så hade det bara gällt detta. Men denna person har full koll på er och erat barn.

Håll mötet kortfattat, svara kort på alla frågor och berätta inget mer än de frågar då ALLT kan (och kommer) att feltolkas.

Spela in samtalet!

Lycka till!

Garanterat? Hur kan du vara så säker på det efter att ha läst ts? Visste inte du att det finns förskollärare som tillochmed utnyttjar barn sexuellt på sin arbetsplats? Arbogakvinnan är socionom. Det finns sjuksköterskor som mördar patienter osv.

Du kan inte anta att förskolläraren i det här fallet har något att gå på som man BORDE ta på allvar, det fanns fullt av knepiga förskollärare och lärare när jag växte upp och denna verkar vara en elak kärring helt enkelt, inte den första och inte den sista.

Dina råd är också överdrivna, jag har flera vänner som arbetar som socialsekreterare, vanligtvis är dom inte ute efter att ?sätta dit? så många som möjligt, ts behöver bara vara sig själv.
  • Anonym (A)
    Anonym (Soc) skrev 2018-07-20 07:58:07 följande:
    Socialtjänsten är inte farlig. Under mötet kommer de presentera sig och läsa upp det som står i anmälan och fråga vad ni tänker och kanske lite fler frågor om hur ni har det hemma och sedan kommer det med största sannolikhet läggas ner utan att utredning inleds.
    Instämmer
  • Anonym (o)
    AAAN89 skrev 2018-07-19 21:53:41 följande:
    Nej hon kom fram till min man och påstod att han lämnat henne själv! Och då pekade min man på min kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att man aldrig skulle vara längre än 2 meter ifrån sitt barn! Det låter ju helt sjukt!
    Om du tycker att det är sjukt att en tvååring vid vatten ska ha en vuxen inom två meter så har du kanske en attítyd som förskolläraren reagerar på.
  • Anonym (Hmm....)
    Anonym (Soc) skrev 2018-07-20 07:58:07 följande:

Socialtjänsten är inte farlig. Under mötet kommer de presentera sig och läsa upp det som står i anmälan och fråga vad ni tänker och kanske lite fler frågor om hur ni har det hemma och sedan kommer det med största sannolikhet läggas ner utan att utredning inleds.

Fel socialtjänsten ÄR livsfarlig och man ska hålla sig långt borta från denna myndighet!
  • Anonym (Mummen)
    Anonym (o) skrev 2018-07-20 13:47:35 följande:

Om du tycker att det är sjukt att en tvååring vid vatten ska ha en vuxen inom två meter så har du kanske en attítyd som förskolläraren reagerar på.

Det är ju bara den lilla detaljen att barnet inte var utan en vuxens uppsikt...
  • Anonym (Byt)

Som någon annan skrev, det måste vara fler anledningar till att hon anmäler er, inte för att det stämmer, men något hon fått för sig! Jag skulle byta förskola med en gång. Även om ni inte får soc på er, och förskolechefen ger er rätt, så har du en människa som nu ansvarar för ditt barn, som inte verkar vilja det bästa för familjen. Byt förskola. 

• Anonym (Hmm....)
    Anonym (Byt) skrev 2018-07-20 14:04:18 följande:

Som någon annan skrev, det måste vara fler anledningar till att hon anmäler er, inte för att det stämmer, men något hon fått för sig! Jag skulle byta förskola med en gång. Även om ni inte får soc på er, och förskolechefen ger er rätt, så har du en människa som nu ansvarar för ditt barn, som inte verkar vilja det bästa för familjen. Byt förskola. 

Håller med! Denna lärare är farlig för er, byt omgående!
  • Anonym (K)
    Anonym (Peter) skrev 2018-07-20 07:52:33 följande:

Med den tolkningen kan du inte heller lämna barn på fsk då?

Om jag inte misstar mig så är barna inte ensamma på fsk utan det finns hela tiden personal....
  • Anonym (K)
    AAAN89 skrev 2018-07-19 20:30:30 följande:

Ja alltså hon är så frågvis hela tiden! Hon har frågat mig samma frågor kanske 7-8 gånger när jag lämnat min dotter där! Och min mans kompis är redo att vittna han också! Just nu känner jag att jag inte vill ha henne på det dagiset. Jag är så nöjd med resten av personalen men hon är så misstänksam hela tiden! Jag tänker för mig om min dotter hade fått blåmärken lite här och där (för att hon ramlar ofta) eller om hon var väldigt smal skulle denna kärring fröken ha anmält oss flera gånger!

Och sen har jag klagat flera gånger för att min dotter blivit så väldig röd i baken efter att jag hämtat henne på dagis men det enda hon svarat är; jo vi byter blöja ofta! En dag hämtade jag henne och när vi var hemma efter 10 minuter kollade jag blöjan som var såååå tung och fullt med bajs, och detta sa jag till men då påstod hon att hon hade bytt blöja strax innan jag hämtade henne! Åhh blir så förbannad!!

AAAN89 skrev 2018-07-19 21:53:41 följande:

Nej hon kom fram till min man och påstod att han lämnat henne själv! Och då pekade min man på min kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att man aldrig skulle vara längre än 2 meter ifrån sitt barn! Det låter ju helt sjukt!

Är det din mans kompis eller din kusin?

Ja, din man kan absolut bara kompis med din kusin men då hade du skrivit att set var din kusin från början och inte hållit på och ändra dig mitt i.

Jag hoppas soc gör en ordentligt utredning på er.
  • Anonym (Läs)
    Anonym (K) skrev 2018-07-20 14:46:27 följande:
    Om jag inte misstar mig så är barna inte ensamma på fsk utan det finns hela tiden personal....
    Ah - så bara förälder eller personal är OK, gotcha. En kusin fungerar inte. Var drar du gränsen? Går en mor- eller farförälder bra?
Svar på tråden Min man anmäld till soc