• ForJune

    Insemination i Danmark i Augusti 2018

    Hej allihopa med samma livsöde som mig!

    Jag startar nu denna tråd då jag (och min pojkvän) ska genomföra vår första insemination i Augusti 2018. 

    Är vi fler som ska göra det? 

    Hur förväntansfull ska jag vara på att det kommer gå på första försöket?

    Jag har samtidigt startat en blogg om min resa i att bli gravid på detta sätt. 
    Där kommer jag dela med mig av hur vi har gått till väga, vilka resultat vi får samt  och kanske främst: hur det känns att genomföra en insemination i Danmark. 
    Finns det någon som är intresserad av att läsa den?

    Ha en fin kväll!

  • Svar på tråden Insemination i Danmark i Augusti 2018
  • SvenOlsson

    Jag förstår att det kan kännas som en spännande resa ni har framför er! Jag har nog inte mycket att tillföra diskussionen egentligen, men jag har gedigen erfarenhet som privat donator åt barnlösa par. Det kanske är en känslig fråga, isåfall behöver ni inte svara, men jag undrar hur stor prislappen är för alternativet med Danmark?

  • askyfullofstars

    Hej!

    Jag är i samma sits och följer gärna din blogg. Vi kommer med göra vårt första försök i Danmark i augusti! Vilken klinik har ni valt?

  • askyfullofstars
    SvenOlsson skrev 2018-07-22 19:22:20 följande:

    Jag förstår att det kan kännas som en spännande resa ni har framför er! Jag har nog inte mycket att tillföra diskussionen egentligen, men jag har gedigen erfarenhet som privat donator åt barnlösa par. Det kanske är en känslig fråga, isåfall behöver ni inte svara, men jag undrar hur stor prislappen är för alternativet med Danmark?


    Beror på om man köper anonym eller icke anonym sperma, om kliniken väljer åt en osv. Kostar omkring 7000 - 10 000 kr per försök.
  • askyfullofstars
    ForJune skrev 2018-07-23 14:05:23 följande:

    Åh vad trevligt! Då hoppas jag på all lycka!

    Vore roligt att följas åt! När i Augusti åker ni?

    Har ni försökt på egen hand länge?

    Bloggen är helt ny men finns på insemination.blogg.se.


    Beräknad mens är 15 augusti och då hoppas jag på att få starta med letrozol. Ni?

    Vi har varit oskyddade i 2 år och fick konstaterat i sep förra året att det inte finns något. Ni då? Vilken klinik?
  • askyfullofstars
    ForJune skrev 2018-07-23 14:05:23 följande:

    Åh vad trevligt! Då hoppas jag på all lycka!

    Vore roligt att följas åt! När i Augusti åker ni?

    Har ni försökt på egen hand länge?

    Bloggen är helt ny men finns på insemination.blogg.se.


    Beräknad mens är 15 augusti och då hoppas jag på att få starta med letrozol. Ni?

    Vi har varit oskyddade i 2 år och fick konstaterat i sep förra året att det inte finns något. Ni då? Vilken klinik?
  • SvenOlsson
    askyfullofstars skrev 2018-07-23 13:45:04 följande:

    Beror på om man köper anonym eller icke anonym sperma, om kliniken väljer åt en osv. Kostar omkring 7000 - 10 000 kr per försök.


    Det är en hel del, speciellt med tanke på hur många försök som kan behövas. Sen tillkommer resekostnad och hotell också, kan jag tänka. Gäller det priset vanlig enkel insemination, utan ivf eller andra avancerade fertilitetsmetoder?
  • askyfullofstars
    SvenOlsson skrev 2018-07-23 16:43:14 följande:

    Det är en hel del, speciellt med tanke på hur många försök som kan behövas. Sen tillkommer resekostnad och hotell också, kan jag tänka. Gäller det priset vanlig enkel insemination, utan ivf eller andra avancerade fertilitetsmetoder?


    Enkel insemination. Absolut kostar det men det är värt det :)
  • Jeanetty

    Hej!

    Jag har funderat länge nu på insemination. Är 40 år och ensamstående. Inga barn sen tidigare. Nästa menscykel ska jag iväg och få ta fertilitetsprover så får jag se vad de visar. Har kollat med ägglossningsstickor några månader nu och de har varit positiva. Hoppas på att hitta en privat gynekolog som kan göra en äggledarspolning och se om jag har bra ägg som växer som de ska, och om inte, få behandling med letrozol och ovitrielle. Kommer nog inte iväg innan augusti, men september hoppas jag på! Vilka kliniker har ni valt?

  • Anonym (Har barn från insemination)
    SvenOlsson skrev 2018-07-22 19:22:20 följande:

    Jag förstår att det kan kännas som en spännande resa ni har framför er! Jag har nog inte mycket att tillföra diskussionen egentligen, men jag har gedigen erfarenhet som privat donator åt barnlösa par. Det kanske är en känslig fråga, isåfall behöver ni inte svara, men jag undrar hur stor prislappen är för alternativet med Danmark?


    Jag har en fråga till dig.
    När du säger "gedigen erfarenhet", vad menar du då?
    Hur många familjer har du hjälpt få barn i Sverige?
Svar på tråden Insemination i Danmark i Augusti 2018