askyfullofstars skrev 2018-08-02 20:51:11 följande:
Ja exakt! För man blir aldrig färdig där inne. Så oerhört svårt, iaf för oss där partner redan fanns :)
I början när min man kollade med mig så var det som att han letade efter en kloning av sig själv. Han letade efter barn som påminde om honom/syskonbarn. Flera månader sedan kom han och sa att det inte spelar ngn roll hur donatorn ser ut. Den ena donatorn hade ingen intressant profil alls (han är förmodligen 18 år) men hans bebisbild fick både mig och min man att smälla av helt. Den andra donatorn hade väldigt intressant profil och personalen på sädbanken hade beskrivit honom som oerhört ödmjuk och hans egenskaper passade bra med min mans. Han var driven och arbetade som en professionell dansare, märktes att han var äldre dessutom. Så, det har varit en kombo av utseende (dels för min man har utländskt påbrå) men även egenskaper för egentligen kan utseendet bli precis hur som helst. Utseende vi kollar på är mörkt hår, mörka ögon. Många från södra Europa/östeuropeiska städer.
Vad tittar du på? :)
Jag är ganska lång så jag vill ha en donator som är minst 185 cm, och gärna en vikt på minst 80 kg. Haha, så löjligt egentligen. Min favorit på cryos har inga barn, lever med en kvinna som har egna barn, så därför donerar han. Beskriver sig med positiva fina egenskaper. Blond och blå ögon som mig. Min favorit på sellmerdiers är tysk, mörkt hår och gröna ögon. Det jag fastnade för honom var att hans favoritband är oasis (mitt med) och han har spelat fotboll på hög nivå (jag har spelat sen jag var 5-6 år). Oxå fina egenskaper, han har två barn med sin fru.
Det de båda har gemensamt är att de skriver i det personliga brevet att de välkomnar ett donatorbarn att ta kontakt. Att de kommer svara på alla frågor som finns och träffa barnet. Den biten känns viktigast för mig. Att donatorn räknar med att kontakt kommer att tas. Sen blir det kanske inte så ändå, men...
Bebisbilderna har varit viktiga oxå, jag tycker sällan att bebisar är söta. Men de här två var väldigt gulliga bebisar/små barn.
Men det är så svårt att välja så det har väl ändå underlättat att man hade några kriterier att gå efter. :)