IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Jag går också på Linne. Gillar Jan, men min favorit är Thomas. Tror dock jag har träffat alla nu och de flesta flera gånger, och jag tycker att alla är bra.
Jag går också på Linne. Gillar Jan, men min favorit är Thomas. Tror dock jag har träffat alla nu och de flesta flera gånger, och jag tycker att alla är bra.
Började blöda vid spruthålet nyss efter fyremadel. Testade inte att dra in kolven som man kanske ska. Men vätskan har väl kommit in i kroppen trots allt?
Hej, det hände mig också. Det viktigaste är att du sprutar in allt och räknar till fem innan du drar ut.
Oj citerade fel person fast rätt ämne, sorry!
Hej, det hände mig också. Det viktigaste är att du sprutar in allt och räknar till fem innan du drar ut.
Tack för svar ang blödningen! Var på vul nr2 idag (första igår). Äggplock blir på måndag! Så ovitrelle ikväll! 6-12 stora fina äggblåsor såg dom. Kanske blir fler. Ååå så spännande nu!
Ja!! Nervöst. Är rädd att det ska göra väldigt ont. Hur har det känts för dig med äp?
Igår tänkte jag verkligen att jag ska försöka vara positiv hela denna omgång, kändes helt okej med allt.
Idag fick jag veta att en nära vän är gravid efter några månaders försök. Tappade allt. Jävla orättvisa värld. Vill vara glad för hennes skull för jag vet att hon verkligen vill detta, och jag vill inte vara missunnsam men fy fan vad ont det gör.
Dom vet typ allt, pappa vet att vi är igång men inte mamma, vi har inte en lika nära relation. De enda jag berättat för att vi gör behandlingen just nu är min pappa, en kollega som också gjort ivf och vännen som precis blev gravid. Nu vill jag typ inte att hon ska veta längre. Känner mig så utlämnad och skör helt plötsligt. Fan.
Känns bra att vi går igenom det här samtidigt, så skönt att ha någon som VERKLIGEN förstår!
Förstår att du är nervös! Det är ju så svårt att veta vad man kan förvänta sig och hur det kommer att kännas!
Jag har gjort 5 äggplock och har upplevt dem lite olika. Vid första fick vi bara ut ett ägg och besvikelsen och alla känslor var värre än smärtan. De andra har gjort ont, men smärtan är överkomlig och det rör sig ju om en rätt begränsad tid. Efteråt har jag varit väldigt trött och haft mer eller mindre ont i några dagar. Det verkar vara olika för olika personer, men jag tänker att du kan känna dig trygg med att du kommer att få bra med smärtlindring. Tveka inte att säga till under äggplocket om det gör mycket ont, då få du mer smärtlindring.