IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Alltså idag är jag så jävla svullen om magen. Dagen efter äggplock. När brukar det gå över? Borde inte vara risk för överstimulering vad jag förstått. Fyfan! Hoppas det är värt det hehe . ..
För att lugna dig lite: jag hade ett jättebra i princip smärtfritt äggplock. Gjorde ont (men hanterbart) när hon satte lokalbedövningen men det gick fort + att jag precis fått morfin då så var lite snurrig. Ingen smärta alls under själva plocket. Så det måste inte göra ont.
Hej! Vi går också på rmc i Linköping. Har precis börjat behandling och har äggplock på torsdag. Jag har varit riktigt nervös för plocket då jag får så väldigt ont även vid mindre ingrepp som spolning etc, så jag bad att få bli sövd. Det är inte så vanligt verkar det som men dom gick med på det och jag känner mig så mycket lugnare. Tips att be om det om du är väldigt orolig kanske? Har ni börjat behandling än?
Alltså idag är jag så jävla svullen om magen. Dagen efter äggplock. När brukar det gå över? Borde inte vara risk för överstimulering vad jag förstått. Fyfan! Hoppas det är värt det hehe . ..
Jag var ordentligt svullen i ca 1 vecka efter äggplock. Till mig sa de att får du väldigt ont av att göra .vardagliga. saker och/eller känner du dig andfådd utan anledning kan det vara tecken på överstimulering och att kontakta dem.
Tack! Hur går det för dig?
Blev orolig när jag testade i morse och strecket inte blivit starkare sedan i lördags. Men köpte ett digitalt test. Gravid 2-3 visade det! Jag ÄR gravid. Det är helt ofattbart. Jag kan och vågar liksom inte tro och hoppas.
Hej!
Jag är ny här och det är så kul att läsa om alla starka kvinnor i detta forum!
Jag har PCO och endometrios som resulterat i att jag har en cysta på höger äggstock som blockerar äggledaren. Jag började med Menopur 25/9 och hade äggplock imorse. Pga risk för överstimulering så kommer jag få köra totalfrys, vilket ändå känns ok med tanke på att man är rätt öm där nere nu.
"Skönt" att höra att jag inte är den enda som det gjorde ont för. Själva äggplocket var ändå hanterbart och jag fick lugnande innan + morfin i armen 2 gånger under plocket. Det var smärtan precis efter läkaren var klar som gjorde olidligt ont! Jag blev helt kallsvettig, likblek och illamående och till slut var jag tvungen att spy. Hemsk upplevelse och jag önskar att ingen annan ska behöva gå igenom det.
Totalt fick de i alla fall ut 25st ägg och nu väntar jag på att få höra hur många som blev befruktade.
Även jag har blivit väldigt svullen efter äggplock. Lite ironiskt att man ska gå runt och se gravid ut... Tycket att det brukar lätta efter några dagar eller upp till en vecka. Tråkigt att läsa att du hade så ont! Hur känns det med smärtan idag?