• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Jooosen

Alltså idag är jag så jävla svullen om magen. Dagen efter äggplock. När brukar det gå över? Borde inte vara risk för överstimulering vad jag förstått. Fyfan! Hoppas det är värt det hehe . ..

Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Ontopic
    LimeLime skrev 2018-10-09 13:55:08 följande:

För att lugna dig lite: jag hade ett jättebra i princip smärtfritt äggplock. Gjorde ont (men hanterbart) när hon satte lokalbedövningen men det gick fort + att jag precis fått morfin då så var lite snurrig. Ingen smärta alls under själva plocket. Så det måste inte göra ont.

Det verkar vara så himla individuellt! Så dumt att man inte vet innan hur man själv kommer reagera.. Skönt att höra att du slapp ha så himla ont :)
  • Ontopic
    LLW skrev 2018-10-09 14:54:57 följande:

Hej! Vi går också på rmc i Linköping. Har precis börjat behandling och har äggplock på torsdag. Jag har varit riktigt nervös för plocket då jag får så väldigt ont även vid mindre ingrepp som spolning etc, så jag bad att få bli sövd. Det är inte så vanligt verkar det som men dom gick med på det och jag känner mig så mycket lugnare. Tips att be om det om du är väldigt orolig kanske? Har ni börjat behandling än?

Jasså gör ni? Så kul! Jag tycker de är bra där :) Jag hade en fruktansvärd spolning så det kanske kan vara värt och fråga iaf! Det hade lugnat mina nerver också om jag hade fått bli sövd. Jag trodde det var omöjligt att få till! Vi har inte fått börja än.. Ska ringa sekreteraren i morgon eller på torsdag för att kolla hur vi ligger i kön.
  • Florence123
    Jooosen skrev 2018-10-09 16:37:04 följande:

Alltså idag är jag så jävla svullen om magen. Dagen efter äggplock. När brukar det gå över? Borde inte vara risk för överstimulering vad jag förstått. Fyfan! Hoppas det är värt det hehe . ..

Jag var ordentligt svullen i ca 1 vecka efter äggplock. Till mig sa de att får du väldigt ont av att göra .vardagliga. saker och/eller känner du dig andfådd utan anledning kan det vara tecken på överstimulering och att kontakta dem.
  • Jooosen
    Florence123 skrev 2018-10-09 18:24:38 följande:

Jag var ordentligt svullen i ca 1 vecka efter äggplock. Till mig sa de att får du väldigt ont av att göra .vardagliga. saker och/eller känner du dig andfådd utan anledning kan det vara tecken på överstimulering och att kontakta dem.

Okej! Tack för svar. Ska dit för återföring imorn eller lördag. Får se hur jag känner mig då! Men då kan man räkna med ett par svullna dagar till då. Har legat i sängen sen ja slutat jobbet :p
  • Akira Öken
    LimeLime skrev 2018-10-07 22:26:22 följande:

Tack! Hur går det för dig?

Åh, för mig går det inte alls just nu. Men vi planerar för en ny behandlingsomgång! :)
  • Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-10-09 16:14:53 följande:

Blev orolig när jag testade i morse och strecket inte blivit starkare sedan i lördags. Men köpte ett digitalt test. Gravid 2-3 visade det! Jag ÄR gravid. Det är helt ofattbart. Jag kan och vågar liksom inte tro och hoppas.

Vilka underbara nyheter! Hur känner du dig?
  • Akira Öken
    Lu88 skrev 2018-10-09 16:34:33 följande:

Hej!

Jag är ny här och det är så kul att läsa om alla starka kvinnor i detta forum!

Jag har PCO och endometrios som resulterat i att jag har en cysta på höger äggstock som blockerar äggledaren. Jag började med Menopur 25/9 och hade äggplock imorse. Pga risk för överstimulering så kommer jag få köra totalfrys, vilket ändå känns ok med tanke på att man är rätt öm där nere nu.

"Skönt" att höra att jag inte är den enda som det gjorde ont för. Själva äggplocket var ändå hanterbart och jag fick lugnande innan + morfin i armen 2 gånger under plocket. Det var smärtan precis efter läkaren var klar som gjorde olidligt ont! Jag blev helt kallsvettig, likblek och illamående och till slut var jag tvungen att spy. Hemsk upplevelse och jag önskar att ingen annan ska behöva gå igenom det.

Totalt fick de i alla fall ut 25st ägg och nu väntar jag på att få höra hur många som blev befruktade.

Hej och välkommen hit!

Ja, visst är vi alla fantastiska! :)

25 ägg, vilket resultat! Förstår att du är i farozonen för att bli överstimulerad, men hoppas verkligen att du slipper! Är det första behandlingen?
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-09 16:37:04 följande:

Även jag har blivit väldigt svullen efter äggplock. Lite ironiskt att man ska gå runt och se gravid ut... Tycket att det brukar lätta efter några dagar eller upp till en vecka. Tråkigt att läsa att du hade så ont! Hur känns det med smärtan idag?
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-10-09 20:57:53 följande:

Även jag har blivit väldigt svullen efter äggplock. Lite ironiskt att man ska gå runt och se gravid ut... Tycket att det brukar lätta efter några dagar eller upp till en vecka. Tråkigt att läsa att du hade så ont! Hur känns det med smärtan idag?

Ja verkligen ironiskt!! Ännu med svullen idag. Men hoppas det lägger sig snart... man känner sig som en stor boll....
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018