• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Elcca

[quote=79114877][quote-nick]Jooosen skrev 2018-10-05 23:19:00 följande:[/quote-nick]Började blöda vid spruthålet nyss efter fyremadel. Testade inte att dra in kolven som man kanske ska. Men vätskan har väl kommit in i kroppen trots allt?

[/

Absolut ingen fara att det blöder lite när man tar ut sprutan. Man har massa små små blodkärl som man går igenom när man sätter sprutan. :) jobbar som ssk och det händer då och då att man blöder. Oroa dig inte!

• Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-10-06 13:33:13 följande:

Nu har jag testat tidigt på dag 7 med fryst blastocyst. Det känns helt overkligt. Men det är POSITIVT! Jag är gravid!

Wow! Stort grattis!
  • LLW
    Akira Öken skrev 2018-10-06 11:46:37 följande:

Fy vad tufft! Det är verkligen orättvist. Tänker att det egentligen inte handlar om missunnsamhet, utan att du själv verkligen hade velat vara gravid. Och sen att en del inte ens verkar behöva anstränga sig för att bli gravida medan andra kämpat år efter år. Det är roligt för dem och jag unnar verkligen alla mina nära allt gott, men det gör inte avundsjukan mindre för varje graviditetsbesked.

Kanske är det bra att vara öppen och ärlig med din vän, om det är en viktig person i ditt liv. Det är ok att säga att man är glad för den andres skull, men att man inte orkar umgås på ett tag och inte vill prata mer om ivf med vännen. Skickar en stor kram till dig.

Tack så jättemycket för ditt svar <3 man känner sig ju som en hemsk person när första reaktionen är att man sätter sig och gråter på golvet.. som du säger så får jag nog säga att jag inte vill prata mer ivf/barnlöshet med denna kompis. Det känns bara konstigt, har varit med om samma sak förut när en nära vän blev gravid medan vi försökt länge. Sitta och stirra på deras gravidmage medan man berättar om sprutor och äggplock är bara för mycket .. :(
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-06 10:45:41 följande:

Tack för svar ang blödningen! Var på vul nr2 idag (första igår). Äggplock blir på måndag! Så ovitrelle ikväll! 6-12 stora fina äggblåsor såg dom. Kanske blir fler. Ååå så spännande nu!

Men jaaaa vad roligt!! :D haha nu hinner du före mig så du får berätta allt efteråt sen! Så himla glad för dig att det ser så bra ut!
  • Mangoodream

[quote=79115893][quote-nick]Liten elak och intelligent skrev 2018-10-06 13:33:13 följande:[/quote-nick]

Nu har jag testat tidigt på dag 7 med fryst blastocyst. Det känns helt overkligt. Men det är POSITIVT! Jag är gravid!

Grattis!!! Vilken dag blir det 5+7=12. Stämmer det? Jag har tvådagars embryon och är på min 9 ruvardag.

• Mangoodream
    Liten elak och intelligent skrev 2018-10-06 13:33:13 följande:

Nu blir det rätt. Grattis!!!!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-10-06 14:51:17 följande:

Men jaaaa vad roligt!! :D haha nu hinner du före mig så du får berätta allt efteråt sen! Så himla glad för dig att det ser så bra ut!

Haha ja vet!! Undrar när ditt blir! Jag uppdaterar dig :D
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Pannkakstarta

Hej! Och grattis till plus och överhuvudtaget att ni fått starta med detta. Undrar-jag och min sambo fick ställa oss i kö i slutet på maj- hur länge fick ni stå i kö? Innan ni fick börja första behandlingen? På Sahlgrenska alltså.

• LLW
    Jooosen skrev 2018-10-06 16:35:53 följande:

Haha ja vet!! Undrar när ditt blir! Jag uppdaterar dig :D

Du har tagit otriville nu va? Slutar man med de andra sprutorna dagen innan man börjar med den? Några biverkningar du känt av ännu?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018