• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Jooosen
    Ellencassandra skrev 2018-10-19 20:47:36 följande:

Det låter ju som ett jätte bra resultat :) det vet jag inte men tror inte att det är sån stor skillnad på et och fet. Alltså gravidchanser.

Vi är också oförklarligt barnlösa. Var också väldigt orolig att aldrig få se det där plusset. Varför skulle ivf hjälpa oss? Men för dom allra flesta så går det vägen. Man får bara inte ge upp utan försöka några ggr! Tror det kommer gå bra för er :)

Nä men tror man är ett hopplöst fall. Men ska försöka tönka lite mer positivt ändå! Vart gjorde ni er ivf?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • stellanocte

Någon som har testat akupunktur under IVF? När i behandlingen gjorde ni det i så fall? 
    Vi kör nu vår femte IVF och det är riktigt riktigt tungt just nu. Vi valde att inte göra någon paus alls mellan det fjärde och femte försöket och började direkt efter att "ruvningsmensen" hade kommit. Det är på sätt och vis skönt att inte behöva vänta men det sliter på kroppen också. Jag tänker att akupunktur kanske skulle kunna hjälpa på något sätt. 

• Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-10-20 00:54:34 följande:

Nä men tror man är ett hopplöst fall. Men ska försöka tönka lite mer positivt ändå! Vart gjorde ni er ivf?

Jag förstår hur du känner dig. Man har inte så mycket hopp efter alla år av försök. Hoppas det ska gå bra för er.

Stockholm ivf! Du då?
  • Ellencassandra
    stellanocte skrev 2018-10-20 09:50:40 följande:

Någon som har testat akupunktur under IVF? När i behandlingen gjorde ni det i så fall? 

Vi kör nu vår femte IVF och det är riktigt riktigt tungt just nu. Vi valde att inte göra någon paus alls mellan det fjärde och femte försöket och började direkt efter att "ruvningsmensen" hade kommit. Det är på sätt och vis skönt att inte behöva vänta men det sliter på kroppen också. Jag tänker att akupunktur kanske skulle kunna hjälpa på något sätt. 

Jag gjorde en kortare akupunktur behandling. Tre behandlingar när jag började spruta. En behandling innan insättning av embryo. Egentligen skulle jag dit fler ggr men hade inte råd. Blev iallafall gravid. Men ingen aning om det var det som gjorde susen. Men det var iallafall väldigt avslappnande vilket var skönt! :)

Både den här ivfn och förra där jag blev gravid på båda har jag alltid sovit med varma sockor under ruvartiden för att inte bli kall om fötterna så blodflödet håller sig till livmoder regionen. Har även kört yoga där man legat med benen upp mot väggen. Ska också hjälpa med blodflödet. Vet inte heller om det var det som hjälpte till men lite tips iallafall som jag kört :)
  • LimeLime

Någon som vet hur ett missfall i V5 ser ut? Är det en större blödning med klumpar eller kan det bara vara rosa flytningar? Har ljusrosa-Lutinus flytningar. Kan ju lika gärna bero på Lutinus men blir skitorolig..

• Percafluviatilis
    stellanocte skrev 2018-10-20 09:50:40 följande:

Jag ska prova inför femte försöket! Vet inte när vi påbörjar ivf-behandling men troligen inte förrän december/januari. Har första akupunkturtiden om två veckor. Ska bli spännande att se vad hon säger. Jag är väldigt stressad i grunden så oavsett om det hjälper att bli gravid eller ej kanske det iallafall hjälper mig med mina stressproblem. Har du hittat någon du tycker verkar bra där du bor?
  • Florence123
    Loviisa89 skrev 2018-10-19 22:33:47 följande:

Det låter ju lovande med Bemfola då :) Jag tog min första spruta ikväll, såå skönt att vara igång äntligen:)

Är du ruvare nu eller väntar du på insättning? :)

Gjorde insättning 28/9, testade positivt 13/10 och är alltså på ruvardag 22. VUL 8/11, därefter vågar jag nog kalla mig gravid och räkna i veckor istället
  • Emsan90
    LimeLime skrev 2018-10-20 10:06:04 följande:

Någon som vet hur ett missfall i V5 ser ut? Är det en större blödning med klumpar eller kan det bara vara rosa flytningar? Har ljusrosa-Lutinus flytningar. Kan ju lika gärna bero på Lutinus men blir skitorolig..

Jag är gravid i vecka 5 och har också börjat få ljusrosa flytningar. Jag tänker som såhär att det nog är en lutinusbiverkning, slemhinnan är extra känslig nu och lutinus rubbar upp det. Det är många som får små blödningar tidigt i graviditeten men som ändå ser ett litet pickande hjärta på det tidiga ultraljudet! Jag vet hur jobbigt det är nu när man plussat, man nojjar sig över allt..
  • LimeLime
    Emsan90 skrev 2018-10-20 11:47:07 följande:

Jag är gravid i vecka 5 och har också börjat få ljusrosa flytningar. Jag tänker som såhär att det nog är en lutinusbiverkning, slemhinnan är extra känslig nu och lutinus rubbar upp det. Det är många som får små blödningar tidigt i graviditeten men som ändå ser ett litet pickande hjärta på det tidiga ultraljudet! Jag vet hur jobbigt det är nu när man plussat, man nojjar sig över allt..

Tack, ska också försöka tänka så. Jobbigt att förnuft och känsla inte alltid stämmer överens.
  • Loviisa89
    Florence123 skrev 2018-10-20 10:55:30 följande:

Gjorde insättning 28/9, testade positivt 13/10 och är alltså på ruvardag 22. VUL 8/11, därefter vågar jag nog kalla mig gravid och räkna i veckor istället

Grattis! Ja, förstår att du inte vågar tänka dig som gravid innan du sett nått på VUL. Inte såå länge kvar dit nu iallafall :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018