• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • LimeLime
    Jooosen skrev 2018-10-21 10:00:46 följande:

Ruvardag 11, 13 dgr efter et. Brukar få mens som idag eller imorn i vanlig cykel. Känner absolut INGENTING! Men magkänslan säger att det gått åt helvete. Detta är ju bara första försöket men känner mig så deppig...

Håller tummarna för dig! De flesta känner inget så här tidigt + gott tecken att mensen lyser med sin frånvaro.
  • Jooosen

Tack!! Ja. Har lite huvudvärk och brukar ha det innan mens dock! Fan dessa dagar är verkligen hemska :(

Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • mammsen79
    Hoppomliv skrev 2018-10-21 00:30:42 följande:

Men vadå den gamla mensen? Den kan väl inte hänga kvar månaden efter...

Ja de sa så. Den kommer igång snart. Fortfarande inte fått någon mens.
  • mammsen79

Jag ska börja äta Efamol igen tycker de hjälpte mot min pms och de ska göra så att hormonerna kommer i balans. Någon som ätit Efamol?

• Mect

Dag fem med golal-f och ikväll ska jag ta fyremadelen också! Har hört att den sprutan inte är så skön :/

• Etta
    Mect skrev 2018-10-21 19:15:52 följande:

Dag fem med golal-f och ikväll ska jag ta fyremadelen också! Har hört att den sprutan inte är så skön :/

Om du tycker den svider så testa att "bedöva" med en påse frysta ärtor (eller liknande) en stund innan, det tipset fick jag av en sjuksköterska och har funkat jättebra!

Imorn är det dags för äggplock för mig, börjar bli nervös nu trots att jag gjort det tre gånger innan...
  • authentic
    Etta skrev 2018-10-21 20:50:34 följande:

Om du tycker den svider så testa att "bedöva" med en påse frysta ärtor (eller liknande) en stund innan, det tipset fick jag av en sjuksköterska och har funkat jättebra!

Imorn är det dags för äggplock för mig, börjar bli nervös nu trots att jag gjort det tre gånger innan...

Alltid lika nervöst med äggplock även om man gjort det flera gånger tidigare, man vet ju aldrig hur många ägg det kommer att bli. Det är det som jag alltid blir nervös föe iaf. Hoppas att det kommer att gå jättebra för dig!!!

Jag är nu inne på dag 5 med synarela och vill bara att tiden ska gå liiiite fortare, vill snabbspola till testdagen.
  • Mect
    Etta skrev 2018-10-21 20:50:34 följande:

Satt och velade i 15 minuter innan jag högg till. Nu svider det lite men jag tror att det kommer att gå bättre imorgon :) Tänker kanske kyla ner området innan då...

Håller tummarna för ett lyckat äggplock för dig :)
  • Jooosen
    Mect skrev 2018-10-21 21:47:32 följande:

Satt och velade i 15 minuter innan jag högg till. Nu svider det lite men jag tror att det kommer att gå bättre imorgon :) Tänker kanske kyla ner området innan då...

Håller tummarna för ett lyckat äggplock för dig :)

Velade oxå mycket innan den sprutan. Hade läst skräckhistorier på fl typ... sista ggn jag tog den gjorde det faktiskt ont men då stack jag nog i ett blodkärl pga blod efteråt. Annars var det faktist ingen fara :) hoppas det kommer gå bra!
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Etta

Tack autentic och mech! Äggplocket gick bra, fick ut 17 ägg! Aldrig fått ut så många tidigare, i april i år fick jag ut 11.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018