• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Bli3ifamiljen

I morgon är det dags för ultraljud. Förra äggplocket blev jag så besviken då vi hade många blåsor men endast två mogna ägg. De andra var tomma. Det gäller att ha detta i åtanke i morgon så man inte har för stora förväntningar sen vid äggplock. Jag har testat ta q10 nu under denna ivf, få se om det ger resultat. Med endast 10% chans så känns det som kan jag förbättra oddsen så bör jag göra det. Vi får se hur det går.

• Percafluviatilis

Har ni fått veta något om kvaliteten på era embryon? Fått veta att våra två frysta blastocyster inte är av toppkvalitet och funderar på hur mycket det egentligen kan påverka utfallet.

• Jooosen
    Wonderfluff skrev 2018-10-22 22:52:44 följande:

Tack! Hur var det, vet du att ditt senaste ET inte tagit sig? Eller när är testdatum? Men du hade ägg i frysen va?

Alltså känner i hela kroppen att det misslyckats. Känns som mensen inte kommit enbart pga lutinus.. testdag 29/10. Rosa på pappret nyss... två ägg i frysen så jag hoppas på dom!
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Wishful
    Etta skrev 2018-10-22 10:36:18 följande:

Tack autentic och mech! Äggplocket gick bra, fick ut 17 ägg! Aldrig fått ut så många tidigare, i april i år fick jag ut 11.

Vad härligt att det gick bra. Grattis till 17 ägg.
  • Wishful
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-23 09:36:32 följande:

I morgon är det dags för ultraljud. Förra äggplocket blev jag så besviken då vi hade många blåsor men endast två mogna ägg. De andra var tomma. Det gäller att ha detta i åtanke i morgon så man inte har för stora förväntningar sen vid äggplock. Jag har testat ta q10 nu under denna ivf, få se om det ger resultat. Med endast 10% chans så känns det som kan jag förbättra oddsen så bör jag göra det. Vi får se hur det går.

Hoppas du får fler ägg denna gång. Håller tummarna!
  • Wishful

Igår var jag på VUL och nu är slemhinnan tillräckligt tjock och treskiktad så på måndag blir det FET för mig. Börjar med Lutinus imorgon så då blir det 2 Lutinus tre gånger om dagen + 2 Progynon två gånger om dagen.

• mammsen79

Har förmodligen ett virus i kroppen så att det blir eventuellt att skjuta upp behandlingen 1 månad. Känns surt. Men ska gå till läkaren i morgon o se om jag har något virus i kroppen

• Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-10-22 23:31:23 följande:

Jag har bara blivit rekommenderad folsyra av min klinik, men äter även omega3 och "Kvinna". När kör ni igång?

Ok! Jag sitter här och funderar på om jag ska börja stimulering idag, eller nästa cykel. Var på VUL idag och har medicin klar. Men känner att mitt liv är ganska stressigt just nu, har precis börjat nytt jobb. Vad tror ni, spelar stress in jättemycket? Tänker att jag kanske kan tvinga mig att koppla av. Det kommer nog aldrig kännas som helt rätt tidpunkt för en ivf, eftersom livet rusar på full fart framåt. Hur brukar ni tänka och planera?
  • Wonderfluff
    Jooosen skrev 2018-10-23 09:47:18 följande:

Alltså känner i hela kroppen att det misslyckats. Känns som mensen inte kommit enbart pga lutinus.. testdag 29/10. Rosa på pappret nyss... två ägg i frysen så jag hoppas på dom!

Ok! Håller tummarna för dig.
  • Hoppomliv
    Wonderfluff skrev 2018-10-23 20:19:51 följande:

Ok! Jag sitter här och funderar på om jag ska börja stimulering idag, eller nästa cykel. Var på VUL idag och har medicin klar. Men känner att mitt liv är ganska stressigt just nu, har precis börjat nytt jobb. Vad tror ni, spelar stress in jättemycket? Tänker att jag kanske kan tvinga mig att koppla av. Det kommer nog aldrig kännas som helt rätt tidpunkt för en ivf, eftersom livet rusar på full fart framåt. Hur brukar ni tänka och planera?

Kör du långt ellermkort protokoll? För om du kör långt protokoll så tänk på att julen kanske kommer emellan om du väntar!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018