• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Fröken Rabarber
    Etta skrev 2018-11-10 13:45:30 följande:

Jag säger som många andra, har varierat väldigt mycket! Vid ivf:en i våras jobbade jag dagen efter men mådde verkligen inte bra, (ej pga att äggplocket gjort ont utan pga lätt överstimulering) så nu senast sjukskrev jag mig från start två dagar, men mådde mkt bättre denna gång så hade nog med facit i hand kunnat jobba, men å andra sidan var det sååå skönt med en soffdag! Så kommer defintivt köra samma om det blir ytterligare en omgång.

Åh, vad tacksam jag är för alla era svar! Har ni sjukskrivit er för äggplock? Jag var inne på att ta semesterdag.
  • Akira Öken
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-10 16:25:27 följande:

Åh, vad tacksam jag är för alla era svar! Har ni sjukskrivit er för äggplock? Jag var inne på att ta semesterdag.

Jag har sjukskrivit mig. Du ska inte behöva ta semester, om du inte vill. Men det kan ju vara så att man vill slippa inkomstbortfall eller inte vill berätta för chef/kollegor.
  • Etta
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-10 16:25:27 följande:

Jag har sjukskrivit mig, det är ju ändå ett kroppsligt ingrepp och man ska ju inte jobba samma dag. Jag har berättat för min chef och han var helt med på sjukskrivning.
  • authentic

Jag har alltid ringt in och sagt att jag är sjuk på något annat sätt. Har inte sagt något till min chef. Det är ingen som vet vad vi gör faktiskt.

• tossaliten

[quote=79204266][quote-nick]Fröken Rabarber skrev 2018-11-10 16:25:27 följande:[/quote-nick]Åh, vad tacksam jag är för alla era svar! Har ni sjukskrivit er för äggplock? Jag var inne på att ta semesterdag.[/

Jag jobbar skift och haft tur att slippa vara borta från jobbet men hade sjukskrivit mig om jag hade behövt.

• Fröken Rabarber
    authentic skrev 2018-11-10 21:37:16 följande:

Jag har alltid ringt in och sagt att jag är sjuk på något annat sätt. Har inte sagt något till min chef. Det är ingen som vet vad vi gör faktiskt.

Jag har inte heller berättat för chef eller kollegor. De enda som vet är ett par väninnor. Känns alltför privat. Kommer bara berätta om det blir nödvändigt, alternativt när vi sitter med vår guldklimp i famnen. :)
  • authentic
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-10 22:51:10 följande:
    Jag har inte heller berättat för chef eller kollegor. De enda som vet är ett par väninnor. Känns alltför privat. Kommer bara berätta om det blir nödvändigt, alternativt när vi sitter med vår guldklimp i famnen. :)
    Exakt så tänker vi också :) det här är vår ensak just nu iaf.

Läste att du använt sprayen en vecka nu snart, börjar du känna något, huvudvärk, vallningar?
  • Hoppomliv
    AniCase skrev 2018-11-10 15:45:14 följande:

vad kul, då kan man kanske följas åt :)

Nytt ultraljud idag och äggplock på måndag redan, det fanns 12 fina äggblåsor så hoppas på de bästa Får se när de sätter in dock, de får vi veta på måndag, ja det är vårt försök så det är spännande.

väntade i 7 månader bara på att sahlgrenska skulle svara sedan blev vi remiterade till carlanderska och där flöt allt på hur bra som hellst, fick mensen 1 dag efter vi var där sedan har de gått hur snabbt som hellst :)

hur många försök har ni gjort? 

Ja :) håller tummarna för oss båda! Vi har äggplock på tisdag. Skönt när det rullar på! När vi väl blev remitterade gick vårt också snabbt, skönt när man känner att det varit segt innan. Vi har gjort 3 försök via landstinget och nu är vi inne på vårt fjärde på en privat klinik. Hur känns det inför plocket?
  • tossaliten

Känns tröstlöst!!

Hatar att vänta och jag känner det som om det aldrig kommer funka! vi kommer aldrig få bli föräldrar och det känns så orättvist för min mans skull!!! :( 

Jag har liksom räknat ut allt redan!! :( Hur stor chans är det liksom vid IVF?! Känns som nada! :(

Känner mig sjukt negativ just nu!!

• Akira Öken
    tossaliten skrev 2018-11-10 23:47:31 följande:

Känns tröstlöst!!

Hatar att vänta och jag känner det som om det aldrig kommer funka! vi kommer aldrig få bli föräldrar och det känns så orättvist för min mans skull!!! :( 

Jag har liksom räknat ut allt redan!! :( Hur stor chans är det liksom vid IVF?! Känns som nada! :(

Känner mig sjukt negativ just nu!!

Tror vi alla kan känna igen oss igen känslan då och då! Det ÄR jäkligt orättvist. Jag tänker att livet är så generellt, men det är ju ingen tröst i sig. Det är tufft att gå igenom detta. All ovisshet mellan varje steg och tanken på att man kanske aldrig kommer att bli förälder. När det känns som att alla runt omkring en antingen har barn eller väntar barn.

Jag har ingen statistik, men upplever att de flesta lyckas till slut. Ibland på första försöket och ibland efter många försök. En del ger upp och finner sig i att livet inte blev som de tänk, men att det kan bli jäkligt bra ändå.

Kass pepp. Men du är inte ensam! Kram
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018