IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ja efter sju års med att försöka bli gravid så är man relativt less på att aldrig lyckas. Vi får se hur eller om vi går vidare med. Funderar på äggdonation, men vet inte.
Ojdå så många :o
Nervöst,jag har ju mina kontrollbehov så känns lite jobbigt att inte kunna påverka något direkt.
Sedan även att försöka få ihop privatliv,arbetsliv och fritid just nu med alla tider :)
Själv?
Misslyckade med ET i juni, i helgen misslyckades vi med vårt första FET. Samma vecka som sambons bror meddelar att dom ska ha barn. Det känns så otroligt orättvist! Hade både tagit kortison och intralipid denna omgång men det gjorde ingen skillnad. Jag har under dom här tre åren aldrig fått ett positivt graviditetstest. Jag tvivlar på att ska funka i huvudtaget. Borde det inte ha gjort det då vid det här laget tänker jag. Jag tror inte blastisarna ens fastar, inte ens lite. Mensen kommer också på utsatt dag, 1-2 dagar efter lutinus.
Tips på vad man kan göra ytterligare med kliniken? Mediciner etc? Någon som har testar embryo glue? Det känns som att jag är krig med mig själv just nu.
Någon som tror på det här med immunförsvar som kan påverka graviditet/ej graviditet. Vi är ju oförklarligt barnlösa. Börjar gripa efter halmstrån o fundera på om det kanske är det som är problemet :/. Men verkar inte vara något Sverige kollar upp... har ni någon koll?
vad menar du med 1-2 dagar efter lutinus?
Någon som tror på det här med immunförsvar som kan påverka graviditet/ej graviditet. Vi är ju oförklarligt barnlösa. Börjar gripa efter halmstrån o fundera på om det kanske är det som är problemet :/. Men verkar inte vara något Sverige kollar upp... har ni någon koll?
Fy vad jobbigt! Ja, det är otroligt orättvist att vissa får kämpa år ut och år in medan andra bestämmer sig för att de vill ha barn... och får det. Vi har hållt på med ivf sedan 2016 och är inne på sjätte behandlingen. Jag har heller aldrig fått plus.
Tänker att det ibland inte går att hitta någon medicinsk förklaring till att det inte fungerar. Vilket i sig kanske blir ännu klurigare, när man inte har något att förhålla sig till. Vad säger din läkare på kliniken?
En del får blodförtunnande vid ivf, då vissa har en högre benägenhet att bilda blodproppar (vilket kan göra det svårt för ägget att fästa i livmodern). Du kan bland annat läsa om apc-resistens. Jag har förmodligen en (eller två) sådana gener och ska be att få det kollat under den här behandlingen.
En fråga till er, någon som vet här om man kan få mens medan man tar lutinus eller om det alltid kommer efteråt om man inte blivit gravid?!
Jag är på RD 8 idag och jag känner ingenting av nån graviditet. Spända bröst som går lite upp och ner men det har jag haft under hela behandlingen så är nog lika bra att ställa in sig på att det inte blev nåt denna gång! :(
En fråga till er, någon som vet här om man kan få mens medan man tar lutinus eller om det alltid kommer efteråt om man inte blivit gravid?!
Jag är på RD 8 idag och jag känner ingenting av nån graviditet. Spända bröst som går lite upp och ner men det har jag haft under hela behandlingen så är nog lika bra att ställa in sig på att det inte blev nåt denna gång! :(
Hej tjejer! roligt med denna tråden så vi kan följas åt!
Jag gjorde min första ET igår, efter ICSI, fick tillbaka en blastocyst och det var ett såkallat guldägg ;)
Men alltså, allt känns så konstigt? HUR kan de ens gå? haha jaja det återstår att se. Min testdag är 22/11...
Jag nojjar somfan, tänk om ägget kanske fastnade i katerern? så jag inte ens fick tillbaka något (vet att dom kollar den efter, men ägget är ju så pyttelitet att de kanske fastnade på "väggarna" av katetern!?) ...
Och igår kväll blev jag allergisk mot en hund jag träffade och nös för kung o fosterland flera gånger, snacka om att jag blev nojjig att ägget åkte ut .. usch så typsikt mig. Jag tänker för mkt.
Hur gamla är ni tjejer och vart gör ni er IVF?
själv är jag 25 och min sambo 28, försökt aktivt att bli gravid i ungefär 3,5 år, men vart helt utan skydd i 6 år. Vi fick bekräftat nu vid första ivf behandlingen att min sambos sperma är väldigt få och långsamma. så kanske har vi fått svar på varför de inte gått på egen hand....