IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Tror att det kan vara massor med olika saker som påverkar. En del blir ju exempelvis hjälpta av intralipid-dropp. Tror att vissa kliniker erbjuder det, även i Sverige.
Visst har du gjort en återföring? En del lyckas första gången. Men för många krävs det flera återföringar innan det blir en graviditet.
Någon som tror på det här med immunförsvar som kan påverka graviditet/ej graviditet. Vi är ju oförklarligt barnlösa. Börjar gripa efter halmstrån o fundera på om det kanske är det som är problemet :/. Men verkar inte vara något Sverige kollar upp... har ni någon koll?
Jag går i Falun och där behandlar dom för ev för ?bra? immunförsvar. Bland annat med kortison och intralipid. Tog båda denna omgång men ingen lycka trots det. Man kan kolla om man har för starkt immunförsvar genom ett blodprov men eftersom det kostar 1200 kr och intralipiddroppet kostar ca 1000 kr (och det är ingen nackdel att ta det) så får man det trots att det inte är bekräftat att man har ett överaktivt immunförsvar.
Okej! Vet ni vad erat problem är? Vi har inte fått någon direkt diagnos o det gör mig sjukt frustrerad. Har dock bara gjort en återföring så vet att ja måste ha tålamod..
Förstår verkligen det. Vet ni vad det beror på med äggen? Positivt att det förhoppningsvis blir lite lättare med donation med de nya reglerna. Vi har också funderat lite på det, men jag är inte redo att tänka på det än.
Nej visserligen har de inte varit många, men de senaste två jag fått tillbaka har varit toppkvalite. Jag misstänker att det är min kropp som spökar. Jag fick nästan samma resultat försök fem som försök ett trots att antal ägg och kvalitet borde minska och försämras. Om jag minns rätt har jag aldrig tidigare haft tre överlevande ägg dag tre.
Vi har inget känt fel. Jag kan väl tänka mig att jag inte ägglossning hela tiden pga oregelbunden mens men det är inget som är bekräftat. Allt ser bra ut och får fina embryon.
Det är frustrerade detta. Jag har pratat med kliniken nu och vi får göra nytt fet denna månad. Känns otroligt bra! Ruva är både hemskt och underbart men hellre att jag är igång med någonting än att vänta.. det är tortyr. Jag hade ?tur? att mensen kom redan igår så vi kunde planera frysåteringföring innan jul.
Jag bad kliniken se över möjligheten att sätta in två embryon. Är det någon som har gjort det och vet ni om det blev dubbel kostnad då?
Vi går till vår hemortsläkare så vi har mest kontakt där så jag har egentligen inte diskuterat något med vår läkare på IVF kliniken. Sist nämnde jag till vår hemortsläkare att jag ville testa medicin, han sa det till IVF kliniken och så blev det. Men jag tror väl nu att jag måste prata direkt med IVF kliniken och läkaren där. Jag vill nästa gång sättas in två blastisar. Kommer inte vara poppis men ska försöka i alla fall!