• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • AniCase
    Hoppomliv skrev 2018-11-12 22:47:46 följande:

Hur gick äggplocket idag och hur mår du nu?!

Jodå de gick bra,fick både morfin och lugnande så var helt utslagen hela dagen igår,kommer intr ihåg super mkt men de gjorde mer ont på kvällen än själva ingreppet.

De fick ut 5 st ägg,vet inte om de är bra eller dåligt men hade hoppats på lite mer faktiskt :/

Så känner mig lite besviken, de gick ifrån 15 äggblåsor till 12 st dugliga och Sedan bara 5 ägg????

De skulle höra av sig idag om mindre än de 5 äggen blev befruktade så får väl sitta på telefonen idag känns de som.

Kändes som en dipp igår typ????

Lycka till idag, du får berätta hur det gick sedan ????
  • Akira Öken
    Micec skrev 2018-11-12 21:20:33 följande:

Tack så mycket! Nej antagligen behöver man inte oroa sig för sånt, som dom sa på kliniken så kan jag inte påverka på något sätt ifall ägget fäster eller inte utan ska leva på som vanligt. Men ja, lättare sagt än gjort.

Okej, 6 försök, så starka ni är!!! Det är verkligen en berg och dalbana det här med den ofrivilliga barnlösheten, men på något lustigt sätt så tappar man aldrig hoppet. Har ni fått göra återföring vid alla försök? blivit gravid något ut av försöken?

Det är onekligen lättare sagt än gjort!

Det är vi. Tänker att vi alla är det! Men det har verkligen varit toppar och dalar.

Vi har gjort återföring 3 av 5 gånger. En gång slutade alla sju dela sig och en gång dog alla 14 på labbet på grund av felhantering. Totalt 5 återföringar. Tyvärr inget plus någon av gångerna.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-11-12 22:03:17 följande:

Aa man vet ju så lite om sånt! När är ditt äggplock? Spännande, hoppas verkligen för din skull nu!! :)

Det är inte bokat än, men gissar att det blir om två och en halv vecka.
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-12 21:34:51 följande:
    Du är igång med behandlingen nu va? Själv har jag sprayat i två veckor.
    Japp igång nu! Sprayat i 4 dagar, inga biverkningar än förutom nysningar. Du då?
  • Inalina
    My102 skrev 2018-11-12 23:06:12 följande:
    Ett ET och ett FET. Har tre kvar i frysen av fyra, av samma kvalite som det vi fick sätta in så förhoppningarna är stora att vi ska få tillbaka igen, vilket är få förunnat för en del. Pratade med kliniken idag och kostnaden är den samma oavsett antal, pjuh. Om allt går som det ska med ägglossning osv så blir insättning 29-30 november :)

Fick en skrämmande tanke nu. Det embryot vi fick tillbaka vid ET, var av absolut bästa kvalite, dom andra fyra som dom fryste ner var snäppet lägre men fortfarande fina. Tänk om alla dom vi har kvar är felande och att det var de där ET som var guldägget! Vi tog inte några ytterligare mediciner då så som kortison eller intralipid och att det var därför som det inte funka.. usch..hemska tanke.
    har också tänkte den tanken - hade en 'jättefin' blastocyst som fördes tillbaka vid ET - fick mf bara ett par dagar efter plus. Sedan hade jag två kvar i frysen med mkt sämre kvalitet kvar så hoppet var inte särskilt högt - men det gick! hoppas det funkar så för dig med Glad
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-13 09:17:04 följande:

Japp igång nu! Sprayat i 4 dagar, inga biverkningar än förutom nysningar. Du då?

Dag 15 idag. Inga direkta biverkningar. Nyser också en del och har under de senaste dagarna haft lätt huvudvärk som kommer och går. Imorgon ska vi till kliniken för ultraljud och blodprov och förhoppningsvis börjar vi med Menopur imorgon kväll.
  • My102
    Inalina skrev 2018-11-13 09:54:21 följande:

har också tänkte den tanken - hade en 'jättefin' blastocyst som fördes tillbaka vid ET - fick mf bara ett par dagar efter plus. Sedan hade jag två kvar i frysen med mkt sämre kvalitet kvar så hoppet var inte särskilt högt - men det gick! hoppas det funkar så för dig med 

Hur mycket kortison fick du nu sist?
  • Micec

Någon mer än jag som ruvar just nu? vilken ruvardag är ni på i så fall? :)

• Inalina
    My102 skrev 2018-11-13 12:23:34 följande:
    Hur mycket kortison fick du nu sist?
    Bara fått det en gång, 10mg per dag. tror jag började samma dag eller någon dag innan FET. åt fram till v 7-8.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018